Eikö ole aika vastuutonta laittaa vauva hevosen selkään ja antaa hepan laukata ja ravata?
https://www.instagram.com/p/B-0DsVBFAco/?hl=fi
Söpöä mutta vaarallista. Yhdessäkin videossa poika on alle vuoden ikäinen ja hölskyy selässä kuin viimeistä päivää
Kommentit (8)
Tuolla ei kyllä mitään korisatulaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ei kyllä mitään korisatulaa ole.
En mä sitä tarkoittanutkaan, vaan sitä, että noitten pikkutaaperoiden pitäminen on hevosen selässä siellä niin yleistä, että niillä on siihen ihan oma välinekin.
Olen hevosalan ammattilainen ja useamman kerran hevosonnettomuudessa loukkaantuneena turvallisuudesta erittäin tarkka, enkä nähnyt tuossa mitään ihmeellistä. Omat lapseni eivät ole liikkuvan hevosen selässä halunneet olla ennen kuin parivuotiaina, eikä minulla silloinkaan ole ollut noin kilttiä ja luotettavaa ponia, joten olemme pysytelleet käynnissä ja ravissa, taluttaen.
Noissa videoissa lapsi nauraa, aikuinen vierellä ja poni on selvästi todella kiltti. Kaikki tässä elämässä on jollain tapaa vaarallista, mutta tuo ei ole mitenkään holtitinta vaan juuri niin turvallista kun ratsastus pienelle lapselle voi olla.
Ja muuten, se poika ei ole noissa kuvissa ja videoissa alle vuoden ikäinen, vaan vähän alle kahden vuoden ikäinen.
Pari pientä tarkennusta:
Se eläin lapsen alla ei ole hevonen vaan poni. Ja mitäkö eroa niillä on? No jotain puoli metriä korkeudessa ja joku sata kiloa painossa, rodusta ja hevosen/ponin koosta riippuen.
Lapsi ei ole vauva vaan av-termeillä taapero, eli sen verran liikkuva lapsi että pysyy jaloillaan kävellessä.
Paimentolaiskansat voivat ripustaa oikean ison hevosen selkään hyvinkin pienen vauvan.
Asun Briteissä ja tein juuri täkäläisen lasun tuon perheen toimista. Katsotaan minkälaisia kuvia tulee instanssi seuraavaksi...
Vierailija kirjoitti:
Asun Briteissä ja tein juuri täkäläisen lasun tuon perheen toimista. Katsotaan minkälaisia kuvia tulee instanssi seuraavaksi...
Mahtavaa! Jäädään odottelemaan.
No noin ne brittiläiset hevosperheet tapaa tehdä. Siellä on sellaisia korisatuloita ihan pienille.