Keskusta-himmeleitä taas pukkaa... tulossa 21(!) sote-maakuntaa :(
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan samantien 50, niin saadaan enemmän maakuntajohtajien yms paikkoja!
Parempi 21 maakuntajohtajaa kuin yli 300 kunnanjohtajaa samalla palkalla ja virkamieskaartilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi 21 maakuntajohtajaa kuin yli 300 kunnanjohtajaa samalla palkalla ja virkamieskaartilla.
Kun ne kunnat eivät ole häviämässä myöskään mihinkään.
Paskaa pyritään tekemään, mutta sysipaskaa pukkaa tulemaan.
-Keskusta
On tää ihan uskomatonta kun hallituksessa pyörii puolueita noin kymmenen prosentin kannatuksella tekemässä näin isoja päätöksiä.
Isokin määrä on ok, kunhan niillä ei ole muita Sipilän hallituksen kaavailemia maakuntatoimintoja.
Jonkinlainen soteuudistus tarvitaan. Liian pieni määrä toimijoita ei ole hyvä, myöskään liian suuri määrä toimijoita (=nykytilanne) ei ole hyvä.
Toivottavasti viimein saadaan tämä toistakymmentä vuotta myöhässä oleva välttämätön edistysaskel toteutettua. Nyt ei pitäisi enää demarienkaan kampittaa vaalitaktisista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ne kunnat eivät ole häviämässä myöskään mihinkään.
Ei, mutta niiden tehtävät siirtyvät maakuntatasolle.
Vain kepun takia tehdään näin moni alue, muuten kannatus olisi jatkossa taatusti 5-7% luokkaa.
Anna mun nauraa, 21!!! Naurettavaa Suomen kokoisessa maassa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on itse asiassa aika kookas maa. Yli tuhat kilometriä pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kaksi 1000 asukkaan kuntaa 50 km päässä toisistaan, onko niillä välttämätöntä olla omat terveydenhuollon organisaatiot, vaikka omat terveyskeskukset olisivatkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sulle näsäviisastelija, tarkoitin tietenkin Suomenkokoisella maalla maamme väkilukua. Eiköhän tyhmempikin tiedä tuon.
Voisiko ruotsalaisille tehdä oman maakuntansa ja sitten muissa maakunnissa ei tarvitsisi kenenkään osata ruotsia?
Vassaritkin ovat saaneet tahtonsa läpi eli julkinen sektori laitetaan etusijalle. Siis se sama, joka on tässä kriisissä irtisanonut ja lomauttanut naurettavan vähän porukkaa, vaikka tulopuoli romahtaa. Harvoin näkee noin paskoja suunnitelmia, mutta asiahan ei varsinaisesti yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä siis ovat kunnanjohtajien päälle.
Keskusta-valtio näyttää toimivan näin edelleenkin. Kustannustukien ehtoja ei saada julkistettua ennenkuin kehittämistukien hakuaika päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Vassaritkin ovat saaneet tahtonsa läpi eli julkinen sektori laitetaan etusijalle. Siis se sama, joka on tässä kriisissä irtisanonut ja lomauttanut naurettavan vähän porukkaa, vaikka tulopuoli romahtaa. Harvoin näkee noin paskoja suunnitelmia, mutta asiahan ei varsinaisesti yllätä.
Katsopas kun meiltä ei ole vielä leikattu rahoja. Meillä ei ole mitään syytä, laillista perustetta lomauttaa. Leikkaukset tulevat myöhemmin, mutta nyt ei vaan ole vielä leikkuri käynyt. Siksi nämä kaatuisivat oikeudessa. Mutta odota vaan, kohta pääset ilkkumaan virkaloisille, kun meitä laitetaan ulos.
Kepulla edessä tiukka valinta: saadako turhaakin turhemmat, kalliit ja likimain kaikkien muiden vastustamat maakunnat vai ollako olemassa valtakunnallisena puolueena vielä seuraavienkin vaalien jälkeen.
Lisää virkoja omille äänestäjille. Ja lisää koulutusrahaa puolueen puheenjohtajalle. Kuinka ne kehtaa?