Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliitikko väittää tietävänsä Bodomin murhaajan – "Hukuttautui Bodominjärveen"

Vierailija
05.06.2020 |

Jutun mukaan Vallu olisi syyllinen.
.

Eikö poliisin pienellä paikkakunnalla erityisesti pitäisi tietää kaverin huono maine ja epäillä tätä Vallua yhtenä tästä teosta, jo aiempien tekojensa takia (inhosi telttailijoita, katkoi telttojen narut, oli pelottava, kielsi menemästä telttailemaan järvelle jne. jne.). Luulisi siinä tapauksessa, että Vallun kuvaa olisi näytetty ainoalle henkiinjääneelle eli Nils Gustafssonille. Niin eikö hänen olisi luullut tunnistavan tämän Vallu tekijäksi.
.

En usko tämä Vallun syyllisyyteen. Vallu olisi kyllä tunnistettu jo pian tapauksen jälkeen tekijäksi, jos hän olisi tekijä.
.
.
.

Poliitikko väittää tietävänsä Bodomin murhaajan – "Hukuttautui Bodominjärveen" https://www.lansivayla.fi/paikalliset/1740609

Kommentit (1157)

Vierailija
1101/1157 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hiton takia pitää kirjoittaa noin, ettei kukaan ymmärrä mitään vaikka on Suomeksi kirjoitettu? Miten noin epäselvän lauseen edes saa aikaan?

Vierailija
1102/1157 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa tunnustanut näissä sanomisissaan ja lisäksi tunnustus poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1157 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiskamies ei olisi tunnustellut jso olisi halunnut Nissen olevan syyllinen, eli kyllä hän otti jonkun muun syntejä kontolle. Oli muuten hyvä sukeltelija, pitkään pystyi meneen pinnan alla.

Tuo skioskimiehen mainittu sukelluskyky voisi viitata vinkkinä puukon piilottamiseen kiven alle  vaikka tuohon järveen? Ja todella syvälle!

Vierailija
1104/1157 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiskamies ei olisi tunnustellut jso olisi halunnut Nissen olevan syyllinen, eli kyllä hän otti jonkun muun syntejä kontolle. Oli muuten hyvä sukeltelija, pitkään pystyi meneen pinnan alla.

Tuo skioskimiehen mainittu sukelluskyky voisi viitata vinkkinä puukon piilottamiseen kiven alle  vaikka tuohon järveen? Ja todella syvälle!

Miehen pitkään sukelluksissaolo kyvyllä puhujat voivat vihjata, että pystyi kuljettamaan tavaroita syvälle järveen.

Kyllähän pelko on siivittänyt ihmisiä vaikenemaan ja käyttämään kiertoilmauksia se on selvä kun otsikot olivat hurjia. Esim se olisi pitänyt katsella enemmän puitten suuntiin voi viitata sukupuihinkin, ja nehän ovat suosittuja, niin missä?

Vierailija
1105/1157 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kioskimiehen olleen apulainen , kioskista näki ketä tuli paikalle.

Vierailija
1106/1157 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä hiton takia pitää kirjoittaa noin, ettei kukaan ymmärrä mitään vaikka on Suomeksi kirjoitettu? Miten noin epäselvän lauseen edes saa aikaan?

Saanko kysyä mikä lause jäi epäselväksi?

Vierailija
1107/1157 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeli oli kaverinsa kanssa Turussa tavannut ne amer merimiehet aiemmin ja alkanut kirjoittelemaan niistä toiselle.

Minfosta: . -Kun kansakoulun kahdeksannella teimme luokkaretken Turkuun, oli meillä Immen kanssa hassu seikkailu. Tutustuimme kadulla kahteen poikaan, jotka olivat 18-vuotiaista merimiehiä. Pojat halusivat näyttää meille kaupunkia. Imme sanoi, että hänen puolestaan se kyllä sopii. Minä en puhunut mitään, kun minun kurkkuni oli kipeä. Ja pojat tulkitsivat vaiteliaisuuteni myöntymisen merkiksi. Kävimme heidän kanssaan elokuvissakin ja jatkoimme tuttavuutta kirjoittelemalla. Immen äiti ei kuitenkaan antanut Immen kirjoittaa tälle toiselle, joka nyt on Etelä-Amerikassa, sillä äiti oli erehtynyt luulemaan poikaa 56-vuotiaaksi mieheksi, kun oli kerrottu pojan olleen merillä vuodesta –56 lähtien. Sain juuri eilen kirjeen toiselta pojalta, joka tällä hetkellä on sotaväessä, ja hän lähetti terveisiä Immelle. Mutta kai hän on nyt lukenut lehdistä… Voi, nyt pojat saavat tietää meidän oikeat ikämme! He luulivat meitä paria vuotta vanhemmiksi! -Näitä tällä Espoon retkellä olleita poikia en tuntenut, vaikka olin kyllä kuullut Immen puhuvan heistä. En tiennyt ennakolta mitään retkestä, joten en osannut yhdistää Espoon murhaa Immeen kuullessani siitä ensi kertaa tuttaviltani. Mutta ollessani toisena helluntaipäivänä kummitätini luona Friherrsissä satuin kuuntelemaan radiota ja silloin tajusin, että yksi uhreista oli Imme. Se oli kauheaa. En osannut edes itkeä. Vasta bussissa kotimatkalla puhkesin yhtäkkiä kyyneliin. Minusta tuntui, että tulen hulluksi. -Samana päivänä minun piti mennä Immen syntymäpäiville. Olimme sopineet, että Imme saapuisi minua klo 17 aikaan hakemaan, sillä en ollut aikaisemmin ollut perheen Vantaan-kodissa. Mutta hän ei tietystikään tullut. Olihan hän saanut surmansa juuri 16. syntymäpäivänsä aattona. Ja seuraavana arkipäivänä, nimittäin tiistaina, piti hänen mennä työhön läheiseen kauppaan. Imme oli koulunsa lopetettuaan pääasiassa auttanut kotona, molemmat vanhemmat kun kävivät työssä. Vain parin kuukauden ajan hän oli aikaisemmin toiminut lapsentyttönä eräässä perheessä Roihuvuoressa. Ja sen paikan hän otti salaa, sillä hänen äitinsä olisi halunnut pitää hänet kotona.

Vierailija
1108/1157 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPPU edellisestä

...-Ei minusta Irmeli ollut liian rohkea lähtiessään tällä retkelle. Kyllä minäkin olisin saman tempun varmasti tehnyt. Jos Imme olisi ollut täällä Haagassa olisimme varmasti menneet yhdessä. Ehkä vanhemmat olisivat panneet vastaan, mutta luulen, että olisimme menneet sittenkin. Emme tietysti olisi lähteneet millaisten poikien kanssa tahansa. Kertoessaan ystävättärestään Ilse selailee kirjepinoa, josta löytyy mm. Irmelin hänelle jouluksi lähettämä koristeellinen kortti, jossa toivotetaan hauskaa joulua ja onnellista uutta vuota sekä paljon komeita poikia. Kirjepinosta löytyy myös kirje, jonka Irmeli on kirjoittanut Ilselle suunnilleen kuukautta ennen Espoon murhenäytelmää. Kirje on tyypillinen hänen ikäisensä nuoren tytön kirje. Julkaisemme sen tässä kokonaisuudessaan. "Hei Ilse! Mitä Sinulle kuuluu? Minun piti tulla vii- me sunnuntaina käymään siellä, mutta en minä voi- nutkaan, kun Jorkka pyysi minua lähtemään hänen kanssaan päivällä hiihtämään. Paki lähti viime kuun 15 päivänä ruodikseen. Sinä et usko, kun minun oli aluksi kauhean ikävä. Paki kun lähti silloin maanan- taina vonguin koko päivän. Mutta illalla minä ajat- telin, että hulluksihan minä tulen, jos kotona vain ikä- vöin. Minä menin illalla Vantaalle ja siellä minä sit ten tutustuin Jormaan. Olen ollut siitä asti Jorman kanssa. Hän on 19 vuotta, ihan pikimusta tukka sa- malla lailla kuin Elviksellä kammattu. Jorma asui en- nen Malmilla, mutta toissa sunnuntaina hän muutti Pohjois-Haagaan. Mikset Sinä ole yhtään kirjoittanut Oletko sinä Tuulan ja Ritvan kanssa sovinnossa. Sano minulta terveisiä Tuulalle ja Ritvalle ja jos näet Piiaa ja Kaijaa ja Pirjoa heille myös. Kenenkä kanssa Sinä nykyisin olet? Minä olin viime sunnuntaina illalla Lukaalilla joraamassa. Sieltä lähdin Jorkan kanssa ajelemaan Jorkan autolla ja tulin puoli kahden aikaan himaan. Mutsi heräsi ja oli kauhean vihainen. Ei mi- nulla sitten muuta kerrottavaa olekaan. Ai joo, minun piti kysyä, poltatkos Sinä vielä? Minä lyhensin tuk- kaani viisi senttiä. Terveisin I. B. - Muista kirjoittaa pian."

Vierailija
1109/1157 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 20 viimeisintä kommentia Olaveineen ja Raitasineen ei avaudu nyt ollenkaan.

Vierailija
1110/1157 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 20 viimeisintä kommentia Olaveineen ja Raitasineen ei avaudu nyt ollenkaan.

No ne liittyvät siihen rinkiin jotka olisivat voineet tietää murhaajan, koska kiertyvät jutun ympärille, Raitanen lauluillaan , samoin Salo (Miljoonasade) ja Mäenpää taas tunsi Raitasen ja oli vissiin jännemmissäkin hommissa ja tunsi etsivä ja agenttimaailmaa.

Siten.

Vierailija
1111/1157 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nisse Gee elää kyllä.

Vierailija
1112/1157 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaa

Lääkärien mukaan Gustafssonin vammat

olivat kuin nyrkkitappelusta peräisin

Turun Sanomat

27.8.2005 4:01

SEPPO SUDENNIEMI

Bodomin kolmoismurhasta epäillyssä Nils Gustafssonissa todetut vammat eivät lääkärien mukaan vastanneet lainkaan sitä neljän päivän tajuttomuutta, jossa Gustafsson oli Töölön sairaalassa kesäkuussa 1960. Gustafssonin muistamattomuus oudoksuttaa niin ikään, sillä vaikeassakin aivovammassa muisti palautuu ainakin osittain.

Ylilääkäri Eero Hirvensalon mukaan lääketieteelliset tutkimukset eivät tue Gustafssonin puolustuksen väitettä vakavasta tai keskivaikeasta aivovammasta eikä Gustafssonia sellaisesta edes aikoinaan hoidettu.

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/1074064886/Laakarien+mukaan+Gustafsso…

Joo mutta moni ei muista kännitoilailujaan koskaan.

Humalinen ei muista, se on eri asia mutta tuossa puhuttiin 4 päivän tajuttomuudesta eikä silloin olla humalassa.

No miksi hän sitten oli niin pitkään tajuton?

Eikö tuossa linkissä juuri kyseenalaisteta nilsin tajuttomuus. Olisi esittänyt tajutonta

Eikä sairaalassa olisi huomattu? Tuskin.

4 päivää syömättä, juomatta ja ilman vessaa. Viimeistä varten pitää olla alusastia, jota muut auttavat käyttämään.

Kyllä siinä olisi saanut olla aika lahjakas näyttelijä, jos tekotajuttomuus olisi mennyt läpi.

Tätä minäkin mietin. Ja vielä tuollaisen teon jälkeen luulisi ihmisen olevan sen verran hermostuksissaan ja olon tukala, että makaaminen tajutonta esittäen olisi mahdotonta. Lisäksi kipu fyysisistä vammoista, vaikka kuinka olivatkin nyrkkitappeluvammoja.

Vierailija
1113/1157 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nisse Gee elää kyllä.

Kummasti jäi paikalle katselemaan kun muut tapettiin, miten lie säästyikin hengissä.

Ja näyttelisi kuka hyvänsä jotta säästyisi murhasyytteeltä.

No, lehdistö oli juonessa mukana.

Vierailija
1114/1157 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa olisi kertonut eukolleen asian ja tämä paljastaisi totuuden Nasse-sedän poismenon jälkeen.

Se vaimon puhelimessa sanoma "mitään et sitten tunnusta" tai jotain sinnepäin voi myös aivan hyvin tarkoittaa sitä, että älä nyt hyvä mies tekemätöntä tekoa tunnusta. Ehkä mies on loppuunväsyneenä puhunut, että olisiko sittenkin parempi sanoa että minä sen tein, niin loppuisi tämäkin pyöritys.

Vierailija
1115/1157 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeli oli kaverinsa kanssa Turussa tavannut ne amer merimiehet aiemmin ja alkanut kirjoittelemaan niistä toiselle.

Minfosta: . -Kun kansakoulun kahdeksannella teimme luokkaretken Turkuun, oli meillä Immen kanssa hassu seikkailu. Tutustuimme kadulla kahteen poikaan, jotka olivat 18-vuotiaista merimiehiä. Pojat halusivat näyttää meille kaupunkia. Imme sanoi, että hänen puolestaan se kyllä sopii. Minä en puhunut mitään, kun minun kurkkuni oli kipeä. Ja pojat tulkitsivat vaiteliaisuuteni myöntymisen merkiksi. Kävimme heidän kanssaan elokuvissakin ja jatkoimme tuttavuutta kirjoittelemalla. Immen äiti ei kuitenkaan antanut Immen kirjoittaa tälle toiselle, joka nyt on Etelä-Amerikassa, sillä äiti oli erehtynyt luulemaan poikaa 56-vuotiaaksi mieheksi, kun oli kerrottu pojan olleen merillä vuodesta –56 lähtien. Sain juuri eilen kirjeen toiselta pojalta, joka tällä hetkellä on sotaväessä, ja hän lähetti terveisiä Immelle. Mutta kai hän on nyt lukenut lehdistä… Voi, nyt pojat saavat tietää meidän oikeat ikämme! He luulivat meitä paria vuotta vanhemmiksi! -Näitä tällä Espoon retkellä olleita poikia en tuntenut, vaikka olin kyllä kuullut Immen puhuvan heistä. En tiennyt ennakolta mitään retkestä, joten en osannut yhdistää Espoon murhaa Immeen kuullessani siitä ensi kertaa tuttaviltani. Mutta ollessani toisena helluntaipäivänä kummitätini luona Friherrsissä satuin kuuntelemaan radiota ja silloin tajusin, että yksi uhreista oli Imme. Se oli kauheaa. En osannut edes itkeä. Vasta bussissa kotimatkalla puhkesin yhtäkkiä kyyneliin. Minusta tuntui, että tulen hulluksi. -Samana päivänä minun piti mennä Immen syntymäpäiville. Olimme sopineet, että Imme saapuisi minua klo 17 aikaan hakemaan, sillä en ollut aikaisemmin ollut perheen Vantaan-kodissa. Mutta hän ei tietystikään tullut. Olihan hän saanut surmansa juuri 16. syntymäpäivänsä aattona. Ja seuraavana arkipäivänä, nimittäin tiistaina, piti hänen mennä työhön läheiseen kauppaan. Imme oli koulunsa lopetettuaan pääasiassa auttanut kotona, molemmat vanhemmat kun kävivät työssä. Vain parin kuukauden ajan hän oli aikaisemmin toiminut lapsentyttönä eräässä perheessä Roihuvuoressa. Ja sen paikan hän otti salaa, sillä hänen äitinsä olisi halunnut pitää hänet kotona.

Huomaako kukaan tuossa tarinassa OUTOUDEN? Siis 2 amerikkalaista merimiestä

HALUSIVAT NÄYTTÄÄ MEILLE KAUPUNKIA.

Ilmeisesti oli pitempikin pesti kun tunsivat Turkua.

Vierailija
1116/1157 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa olisi kertonut eukolleen asian ja tämä paljastaisi totuuden Nasse-sedän poismenon jälkeen.

Se vaimon puhelimessa sanoma "mitään et sitten tunnusta" tai jotain sinnepäin voi myös aivan hyvin tarkoittaa sitä, että älä nyt hyvä mies tekemätöntä tekoa tunnusta. Ehkä mies on loppuunväsyneenä puhunut, että olisiko sittenkin parempi sanoa että minä sen tein, niin loppuisi tämäkin pyöritys.

Kun eihän hän muista mitään. Kuulusteluissa on voitu väittää, että ei ole jälkiä ulkopuolisesta. Siksi voisi antaa periksi, että kai se sitten olen minä ollut ja pää on seonnut hetkeksi.

Vierailija
1117/1157 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, juoksuun lähtö metsään olisi paljastanut tekijän ja lööpit olisivat kertoneet näin: " yhtä telttailijaa epäillään tappajaksi, lähti surmapaikalta pakoon".

Vierailija
1118/1157 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa että s johdossa oli vasuri vaikka se oltiin putsattu. Se päästi ehkä Assmanin menemään? Muutenhan tämä ei olisikaan onnistunut.

Vierailija
1119/1157 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaako kukaan tuossa tarinassa OUTOUDEN? Siis 2 amerikkalaista merimiestä

HALUSIVAT NÄYTTÄÄ MEILLE KAUPUNKIA.

Ilmeisesti oli pitempikin pesti kun tunsivat Turkua.

Tuollainen kirjoittelu vasuri s n nenänedessä on jo riski.

Vierailija
1120/1157 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne liittyvät siihen rinkiin jotka olisivat voineet tietää murhaajan, koska kiertyvät jutun ympärille, Raitanen lauluillaan , samoin Salo (Miljoonasade) ja Mäenpää taas tunsi Raitasen ja oli vissiin jännemmissäkin hommissa ja tunsi etsivä ja agenttimaailmaa.

Siten.

Tuo Miljoonasade voisi viitata niihin erään puolueen  saamiin CIA -miljooniin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan