Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa alkoholistille, joka mielestään vain normi tussuttelija, että tarvii apua

Normaali rentoutuja
05.06.2020 |

Joka ilta menee vähintään litra viiniä, 5-6 olutta. Enimmillään voi mennä rommipullo, litraviiniä ja olutta päälle.
Nämä määrät menee n kolmen tunnin aikana.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisti on ihminen, joka juo liikaa eikä itse näe juomisesaan mitään ongelmaa. Syyttää muita juomisestaan.

Tissuttelu on vain kiertoilmaus alkoholismille.

Alkoholisti ei itse tunnusta olevansa alkoholisti.

Olipa harvinaisen typerä viesti. Suomi on pullollaan alkoholisteja jotka tietävät itse sellaisia olevansa.

Se että joku juo vaikka sinä et siitä tykkää, ei tarkoita sitä ettei toinen tiedosta omaa alkoholismiaan.

Alkoholismi on itsensä kieltävä sairaus.

https://www.aa.fi/index.php?type=0&id=29&section=2

Eli jos alkoholisti tietää ja myöntää olevansa alkoholisti, hän ei voi olla alkoholisti, koska tiedostaa sen?

Miten se, että ei sanoa juomista juomiseksi vaan tissutteluksi tai nappailemiseksi on juomisen kieltämistä?

Vierailija
22/27 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, miten hän haluaa asiat hoidettavan kuolemansa jälkeen, etteä ehdit valmistautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varautua, että sellaista "Oih, onko tämä viintä, en voi ottaa maljaa, minulla on alkoholismi" tapahtuu lähinnä vaan elokuvissa...

Vierailija
24/27 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noilla määrillä ihan alkoholistiksi lasketaan.

Etkä voi sille mitään. Mikään sanominen ei tule auttamaan. Tiedän ettei sen kuuleminen ole kivaa, mutta se on ikävä tosiasia. Juoppoa ei paranna mikään muu kuin juoppo itse, ja ne paranemisennusteet on aika heikot.

Vierailija
25/27 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinikäisenä alkoholistina tiedän, että sanominen on ihan turhaa.

Niin kauan kun ajatus lopettamisesta ei tule juopolta itseltään, ei lopettamista tapahdu.

Vasta kun ihminen on itse valmis lopettamaan, se onnistuu.

Vierailija
26/27 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tussuttelu ilman viinaa on teeskentelyä.

Vierailija
27/27 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla määrällä ei ole koskaan selvinpäin ja kyseessä on jo rajumman luokan luisu.

Itse olen alkanut pohtia alkoholismiriskiäni jo ihan vakavissani.

Juon säännönmukaisesti perjantai-iltaisin 4-7 olutta ja lauantaisin hieman enemmän.

Lopetan aina ennen puolta yötä, enkä koskaan pode krapulaa, tai joudu miettimään 10:00 aamulla, uskaltaakko lähteä autolla jne.

Kunnon kännäämistä harrastan max. 2 kertaa vuodessa, jonkin saunaillan jatkoilla tms.

Pointti on siinä, että olen huomannut perjantaisin, että olutta alkaa tehdä mieli jo iltapäivällä ja sitä odottaa töissä kuin jotakin palkintoa. Jos se ei toteudu syystä tai toisesta, viikonloppu tuntuu jotenkin "vajaalta“

Määrät ei liene se tärkein pointti tässä vaiheessa, vaan addiktion tason muuttuminen?

M40

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän