Mitä mieltä olet Suomihotellien hintatasosta - saako kotimaan hotelliyön hinnalla vastinetta rahalle?
Jos nyt katsotaan vaikka Turun hotelleja, niin yleinen hinta singlehuoneelle on 132e yö.
Onko täällä millainen näkemys siitä, että saako tuolla hinnalla vastinetta rahalle?
Onko kotimaan hotellimatkustelu sen arvoista?
Kommentit (29)
Paljon enemmän saa vastinetta rahoille Suomessa Airbnb:n kautta. Tietysti joillain paikkakunnilla voi olla vähän tarjontaa Airbnb:n kautta ja silloin toki hotelli voi olla ainoa vaihtoehto. Ja lisäksi tietysti jos ihan aamiaisen takia ottaa sen hotellihuoneen....
Ainoat paikat, joissa hinta-laatusuhde melkein kohtaa, on hotellit Haven ja Klaus K Helsingissä ja Haikon kartanon kartanopuoli Porvoossa. Nämä on ne hotellit, joissa itse olen tykännyt yöpyä, toki voi olla muitakin, mutta ei ole kokemusta.
Esimerksiksi Turussa keskiaikamarkkinoiden aikaan kämäinen hostelli maksoi 160€ yöltä. En ikimaailmassa olisi maksanut, mutta olin valitettavasti menossa ystäväni hautajaisiin, en markkinoille.
Kun matkustaa vielä perheen kanssa, saa surkeimmat huoneet mitä hotellissa on. Superior tarkoittaa Suomessa sitä, että huoneessa on vedenkeitin ja pikakahvia, ei lisää tilaa tai muuta mukavaa. Viisihenkinen perheeni on muutaman kerran luullut maksavansa lisätilasta, ja vaikka kuinka on vakuutettu puhelimitse että kyllä, kyllä, niin kokemus on aina ala-arvoinen.
Olemme katselleet airbnb-ratkaisuja, maatilamatkailuja, mökkejä. Ongelma on, että kummankaan projetkiluontoisissa töissä ei kesälomaa voi löydä lukkoon kuin kuukautta, kahta aikaisemmin. Silloin kaikki hyvät ja järkevän hintaiset on jo varattu vuotta aikaisemmin!!
Mieluummin sitten maksaa lennot viideltä hengeltä ja yöpyy 40m² hotellihuoneessa suoralla yhteydellä uima-altaaseen ja vielä varman auringon maissa. Hotelliyöt ja ruoka ovat aina Suomea edullisempia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et valita Airbnb:tä, jos hotellien hinnat hirvittävät? Jopa neljäsosan hinnalla enemmän laatua.
Airbnb-majoittajien FB-ryhmässä suunniteltiin juuri kuluneella viikolla porukalla hintojen nostamista, nyt kun kysyntä alkaa kiihtyä.
Suomessa ei ole selkeää laatuluokitusta hotellien kesken, joten tavallinen kuluttaja ei aina tiedä mitä vastinetta rahalla saa.
Matkustan vapaa-ajallani Suomessa ja yöpynyt monissa hotelleissa. Kun hinta on 90-150 euroa /yö voi olla hyvin varma, ettei se pidä mitään sisällään. Kulahtanut huone ikävällä maisemalla ja piste. Hinta myös vaikuttaa henkilökunnan käytökseen. Mitä kalliimpi huone, sitä enemmän jaksavat huolehtia ja häärätä asiakkaan ympärillä. Jos jaksavat.
Kannattaa katsella yksityistenkin majoituspaikkoja. Niitäkin on. Hinnat ovat suunnilleen samat, mutta vastinetta voi olla enemmän kuin ketjuhotellissa. En siis tarkoita airbnb-majoituksia, vaan jonkun pienen kaupungin pientä ja yksityisen pitämää hotelllia. Omalla kohdallani kivoja ja hyvin palveleviapikku hotelleja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sen arvoista. Ihan uskomattomia hintoja Suomessa.
Matkustajamäärät vaikuttaa, henkilökunnan palkkataso ja miten moni matkalainen ottaa huoneen firman piikkiin.
Ei kiitos kotimaanmatkailulle,sama viro ja ruotsi
Vierailija kirjoitti:
Ainoat paikat, joissa hinta-laatusuhde melkein kohtaa, on hotellit Haven ja Klaus K Helsingissä ja Haikon kartanon kartanopuoli Porvoossa. Nämä on ne hotellit, joissa itse olen tykännyt yöpyä, toki voi olla muitakin, mutta ei ole kokemusta.
Esimerksiksi Turussa keskiaikamarkkinoiden aikaan kämäinen hostelli maksoi 160€ yöltä. En ikimaailmassa olisi maksanut, mutta olin valitettavasti menossa ystäväni hautajaisiin, en markkinoille.
Kun matkustaa vielä perheen kanssa, saa surkeimmat huoneet mitä hotellissa on. Superior tarkoittaa Suomessa sitä, että huoneessa on vedenkeitin ja pikakahvia, ei lisää tilaa tai muuta mukavaa. Viisihenkinen perheeni on muutaman kerran luullut maksavansa lisätilasta, ja vaikka kuinka on vakuutettu puhelimitse että kyllä, kyllä, niin kokemus on aina ala-arvoinen.
Olemme katselleet airbnb-ratkaisuja, maatilamatkailuja, mökkejä. Ongelma on, että kummankaan projetkiluontoisissa töissä ei kesälomaa voi löydä lukkoon kuin kuukautta, kahta aikaisemmin. Silloin kaikki hyvät ja järkevän hintaiset on jo varattu vuotta aikaisemmin!!
Mieluummin sitten maksaa lennot viideltä hengeltä ja yöpyy 40m² hotellihuoneessa suoralla yhteydellä uima-altaaseen ja vielä varman auringon maissa. Hotelliyöt ja ruoka ovat aina Suomea edullisempia.
Allekirjoitan tämän kokemuksen. Sillä erotuksella, että matkustan yksin. 60 vuotiaan täti-ihmisen oletetaan alistuvan kaikkeen ja kiittävän p....takin. Joudun joskus järjestämään nolon kohtauksen, jotta respassa ymmärrettäisiin miten en maksa parkkipaikan tuijottelusta ja nyt sassiin puistonäkymä niin kuin varaustilanteessa sovittiin. Kun siis olen aikani kuunnellut koottuja selityksiä tiukasta varaustilanteesta. Nojoo, miksi sitten varata mulle huone, jos ei ole antaa sitä mitä tahdon.
Niinpä matkustelen hyvin mielelläni muihin maihin, joissa saan rahoilleni vastinetta. On hyvi helppoa sopia, että asustelen mummopuolella hotlaa ja lapsiperheet heidän omalla puolellaa. Järjestäminen ja organisointi on sujunut-
iSuosin myös mainitsemiasi suomalaishotellela, joihin lisään myös Tampereen Tammerin ja heidän uuden Torni-hotellin ylimmän sviitin. Josus hemmottelen itseäni niinkin.
Mukavaa kesää teille!
Boutique-hotelli löytyy ainakin Hangosta ja Jyväskylästä. Kannattaa kokeilla, voi yllättyä!