Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet Suomihotellien hintatasosta - saako kotimaan hotelliyön hinnalla vastinetta rahalle?

Vierailija
05.06.2020 |

Jos nyt katsotaan vaikka Turun hotelleja, niin yleinen hinta singlehuoneelle on 132e yö.

Onko täällä millainen näkemys siitä, että saako tuolla hinnalla vastinetta rahalle?

Onko kotimaan hotellimatkustelu sen arvoista?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen arvoista. Ihan uskomattomia hintoja Suomessa.

Vierailija
2/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on nähnyt yhden suomalaisen hotellihuoneen, on nähnyt ne kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi pieneen mieleenikään yöpyä Suomessa omalla rahalla hotellissa. Enkä enää yövy airbnb:ssäkään, koska ovat hinanneet hintansa niin korkealle. Tämän kesän reissut jäävät ehkä Baltian maissa pyörähdykseksi, jos tauti laantuu niin että matkasta voi nauttia, ja talvella sitten toiselle pallonpuoliskolle.

Vierailija
4/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua järkyttää se, että täällä maksetaan huimia palkkoja työntekijöille. Kreikassa respa on töissä 24/7 8 tunnin palkalla, nukkuvat respan takana pienessä huoneessa eikä mene yöksi kotiin.

Vierailija
5/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä se vastine on? Mä maksan kun tarvitsee yöpyä jossain. En hae loisteliaisuutta vaan yösijan ja aamiaisen.

Olen yrittäjä ja käsitän että tässä maassa mikään ei voi olla halpaa tällä sairaalla verotuksella.

Vierailija
6/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sen arvoista, mutta jollain sorttia ne hotellit on silti noilla hinnoilla täyteen ammuttuja.

Jokin ei käy yhteen.

Vierailija
7/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua järkyttää se, että täällä maksetaan huimia palkkoja työntekijöille. Kreikassa respa on töissä 24/7 8 tunnin palkalla, nukkuvat respan takana pienessä huoneessa eikä mene yöksi kotiin.

Onhan meilläkin tietyt ravintolat toteuttaneet vastaavaa työaikamallia.

Vierailija
8/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hansel hinnoilla hinnat on kohdallaan. Mutta omalla rahalla matkustamisen suhteen on kyllä kallista lystiä. Itsellä tosin on musta S-Card, niin saa monta kertaa huoneluokan korotuksen, jos vain huoneita on vapaana. Välillä pääsee sviitteihinkin. 

Vierailija
9/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sen arvoista, mutta jollain sorttia ne hotellit on silti noilla hinnoilla täyteen ammuttuja.

Jokin ei käy yhteen.

Työmatkailijoita ja kokoustajia pääasiassa.

Vierailija
10/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rähjäinen ja kulahtanut koppi ketjuhotellista joka rakennettu 60-70 luvulla. Ei parveketta, mutta ikkunasta näkymä parkkipaikalle. Hapan henkilökunta ja nyt ei edes buffet-aamiaista. Sellaista saa Suomessa 1000-1500/vko 2h.

Vierailija
11/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden hotellityöntekijöidenkin pitää elää ja asua. Suomessa on liian kalliit elinkustannukset, siksi palkat ovat kovia ja se hotelliyökin maksaa.

Olisitteko valmiita tinkimään omasta palkastanne tai työehdoistanne?

Vierailija
12/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tarvitsisi kuin yösijan, suihkun, telkkarin ja mikron. Aamiainen ihan kiva, muttei välttämätön. Yövyn yleensä jossain 40-60e/yö "hotelleissa", mutta harvassa ne ovat. Sellainen, mihin pääsee ovikoodilla olisi paras. En minä siellä hotellissa mitään "lomaile" tai aikaa vietä, vaan yövyn ja lähden aamulla jatkamaan matkaa. Joskus nukun ennemmin pakettiautossa jossan hiekkakuopalla kuin maksan satasta yössä hotellista.

No, tämä soveltuu vain vaatimattomalle sinkulle...

Vierailija
13/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rahalle saa vastinetta. Asiat toimivat oikein.

Vierailija
14/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tarvitsisi kuin yösijan, suihkun, telkkarin ja mikron. Aamiainen ihan kiva, muttei välttämätön. Yövyn yleensä jossain 40-60e/yö "hotelleissa", mutta harvassa ne ovat. Sellainen, mihin pääsee ovikoodilla olisi paras. En minä siellä hotellissa mitään "lomaile" tai aikaa vietä, vaan yövyn ja lähden aamulla jatkamaan matkaa. Joskus nukun ennemmin pakettiautossa jossan hiekkakuopalla kuin maksan satasta yössä hotellista.

No, tämä soveltuu vain vaatimattomalle sinkulle...

Kuvaukseesi käy Omenahotelli, mutta se kun on lyhyellä aikataululla varattuna aivan samanhintainen kuin esim. Sokoshotels.

Kyllä buffet aamiainen ja sauna pitäisi edes saada, jos maksaa tuollaista hintatasoa.

Vierailija
15/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sillä vastinetta Suomen hintatasolla.

Vierailija
16/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on varmaan ihan ok, mutta laatu ei. Suomesta puuttuu kokonaa boutique -hotellit, joissa panostetaan siihen, että jokainen huone ei ole samanlainen ja on kauneutta ja viihteyisyyttä. Myös aamiaiset voisivat olla varioivampia. Panostettaisiin siihen, että se itse yöpyminenkin on elämys, ei pakollinen paha, josta yritetään päästä halvimman mukaan. 

Vierailija
17/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jonkun sarkasmitaju petti, niin tämä on se syy miksi kaikki on Suomessa niin kallista. Hotelliyö, ravintolassa syöminen, ruoka kaupassa jne. Jokaisen pitäisi mielestään saada omasta työstään enemmän palkkaa, muttei ymmärretä että siitä syystä hinnat nousee samaa tahtia.

Eri

Vierailija
18/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et valita Airbnb:tä, jos hotellien hinnat hirvittävät? Jopa neljäsosan hinnalla enemmän laatua.

Vierailija
19/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinta on varmaan ihan ok, mutta laatu ei. Suomesta puuttuu kokonaa boutique -hotellit, joissa panostetaan siihen, että jokainen huone ei ole samanlainen ja on kauneutta ja viihteyisyyttä. Myös aamiaiset voisivat olla varioivampia. Panostettaisiin siihen, että se itse yöpyminenkin on elämys, ei pakollinen paha, josta yritetään päästä halvimman mukaan. 

Tämä. Monessa maassa 130 eurolla yö saa jo aika kivan huoneen ja palvelua. Näköalaa ei nyt aina voi tarjota mutta ainakin sisustukseen on sitten yritetty panostaa. Muutamia hyviäkin poikkeuksia löytyy jossa on selvästi lähdetty hakemaan elämystä matkailijalle eikä vain yöpymispaikkaa.

Vierailija
20/29 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokos hotellien aamupala on vuosi vuodelta mennyt heikommaksi. Pelkkää säästöä haettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi