Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sinulla on säästöjä pahan päivän varalle?

Vierailija
04.06.2020 |

Entäs säästätkö johonkin muuhun tarkoitukseen? Mistä raha on kertynyt?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä n 20 000. Maksoin nimittäin asuntovelkani pois alta, aikaisemmin summa oli huomattavasti suurempi. Rahat oli kertyneet sijoituksista ja säästöistä. En ole kovapalkkaisessa duunissa, tämä on täysin mahdollista kelle vaan.

Vierailija
42/65 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 25000 käteisenä, rahastoissa ja osakkeissa, palkasta säästetty. Tosin en laske tuota paljon miksikään, koska asuntolainaa on niin järjetön määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On säästössä, muttei tarpeeksi, koska sijoitin säästöt asuntoon.

Olen säästänyt läpi 38 vuotisen elämäni. Aloin säästää omaa kotia varten jo heti kun aloin saada 17 vuotiaana palkkatuloja. ASP tilin avasin muutama vuosi sen jälkeen. 

En ole ikinä ollut merkkiuskovainen vaatteissa, enkä muodin orja, jonka tarvitsisi ostaa paljon vaatteita. Silti ihan siisteissä vaatteissa kuljen.

Nyt on velkaa paljon, mutta 20 vuoden päästä toivottavasti omaisuutta. Toki ei sitä elämästä tiedä onko silloin elossa edes. Pienituloisena on ollut tärkeä miettiä säästämistä.

Kirppareilta ostan, enkä tuhlaa turhuuksiin. Nuorempana tuli tehtyä enemmän vikaostoksia. Nyt en ole ostanut mitään vaatetta tai tavaraa pitkiin aikoihin.

Osa kavereista kommentoi omaisuuttani sillä, että mulla on muka rikkaat vanhemmat. Ei pidä paikkaansa. Helposti ne laskis mistä mun omaisuus on tullut, jos muistelisi, että en ole ollut shoppailuhullu ja olen hankkinut ekan oman asunnon ajoissa ja tehnyt siinä tiliä pois myydessä lähes 10 vuotta sitten. Kaikilla matikka ei ole vahvin laji ja pitää keksiä kummallisia juttuja toisista... Henk. koht olen sitä mieltä, että jokainen tyylillään, mutta valtio tekee siinä virheen, että ahkeria rankaistaan aheruudesta ja osa saa helpommalla rahat taskuunsa valtiolta.

Ei se ole välttämättä matikan puutetta, vaan ovat saattaneet laskea hyvinkin tarkkaan, paljonko sun omaisuutesi voisi olla. Pilkkuvirhe on tullut joko oletettujen tulojen tai menojen kohdalla.

Luuletko näin, että kaverit laskee?

Toiset maksaa vuokraa 850€/kk vuosikausia ja toiset maksaa saman omaa ja samalla asunnon arvo nousee... Siitä voi laske helposti että ihan on mahdollista rikastua edes pienillä summilla, jos ei tuhlaa kaikkea vuokriin.

Laskit nyt ihan eri asioita kuin piti.

Mutta kun nyt mainitsit tuon asuntojen arvon nousemisen. Kaikilla ei ole mahdollisuutta säästää asuntolainan vaatimaa omaa osuutta, vaikka vuokraa vastaavalla summalla voisivatkin maksaa vastikkeen ja lyhentää lainaa.

Tai mahdollisesti oman osuuden säästäminen kestää esim 5 vuotta. Sinä aikana asuntojen hinnat on voineet nousta enemmän kuin, mitä on kertynyt säästöön.

Nämä joilla ei ole varaa ja käyvät kuitenkin normisti töissä priorisoivat muuta kuin asunnon hankintaa. Tai heille ei kelpaa pienestä aloittaminen ja muualta aloittaminen kuin sieltä kalliilta alueelta.

Juu. Tai sitten he elävät niukkaa elämää kädestä suuhun. Ja ovat kiitollisia, että on edes joku katto pään päällä, eikä tarvitse mennä nälkäisenä nukkumaan. Ainakaan joka ilta.

Vierailija
44/65 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 markkaa, 7 penniä olen säästänyt.

Terv. Mummo naapurista83v

Vierailija
45/65 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 400 e, velkaa n 1000 e.

Joka rahapäivä säästän hiukan.

Vierailija
46/65 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000 + hätäkäteisvarat 1 500

Vierailija
47/65 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on osakkeissa rahaa 20 t. En pidä niitä kuitenkaan pahan päivän säästöinä.

Tilillä minulla on ylimääräistä rahaa aina tonnin verran.

Pahan päivän varalle minulla on 10 t.

Vierailija
48/65 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on n. 20 000 säästössä. Olen säästänyt sen viidessä vuodessa n. 1500 euron nettopalkasta. Rahalle taitaa olla pian tarvetta, koska todennäköisesti joudun jäämään pitkälle saikulle.

Sitähän saa sairaspäivärahaa ja asumiseen tukea jos vuokralla asuu. Tosin noin pienellä palkalla saa kai muutenkin asumistukea.

Vierailija
49/65 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä on tarkalleen 20001 euroa. Juuri realisoin osakkeet ja rahastot, kun meni pelko punttiin tulevan koronasyksyn suhteen.

En kyllä oikein tiedä minne nyt työnnän nuo varat.

Niin ja asuntolainaa on joku 22 000 vielä jäljellä. Kun varat ja velat ovat tasan niin taidan kyllä ostaa skumppapullon.

Vierailija
50/65 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä mutta säästyy yrittämättäkin. Raha on kertynyt kun kuuntelin koulussa ilmaista opetusta ja hankin insinöörin tutkinnon ja sitten työn teolla tekemällä kaikki mitä tehtäväksi on tullut mahdollisimman hyvin ja nopeasti. Käteistä on noin parin vuoden nettopalkka eli 150 t€ ja lisäksi sijoituksia suunnilleen saman verran + autoja n. 150 t€:lla ja velaton omakotitalo Espoossa. Eli jos kaiken realisoi niin karkeasti miljoonan voisi saada kasaan mutta kyllä sitä sen verran tässä iässä pitää ollakin jos on osannut pitää huolen asioistaan. M50v Rak. Ins.

Vierailija
51/65 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On säästössä, muttei tarpeeksi, koska sijoitin säästöt asuntoon.

Olen säästänyt läpi 38 vuotisen elämäni. Aloin säästää omaa kotia varten jo heti kun aloin saada 17 vuotiaana palkkatuloja. ASP tilin avasin muutama vuosi sen jälkeen. 

En ole ikinä ollut merkkiuskovainen vaatteissa, enkä muodin orja, jonka tarvitsisi ostaa paljon vaatteita. Silti ihan siisteissä vaatteissa kuljen.

Nyt on velkaa paljon, mutta 20 vuoden päästä toivottavasti omaisuutta. Toki ei sitä elämästä tiedä onko silloin elossa edes. Pienituloisena on ollut tärkeä miettiä säästämistä.

Kirppareilta ostan, enkä tuhlaa turhuuksiin. Nuorempana tuli tehtyä enemmän vikaostoksia. Nyt en ole ostanut mitään vaatetta tai tavaraa pitkiin aikoihin.

Osa kavereista kommentoi omaisuuttani sillä, että mulla on muka rikkaat vanhemmat. Ei pidä paikkaansa. Helposti ne laskis mistä mun omaisuus on tullut, jos muistelisi, että en ole ollut shoppailuhullu ja olen hankkinut ekan oman asunnon ajoissa ja tehnyt siinä tiliä pois myydessä lähes 10 vuotta sitten. Kaikilla matikka ei ole vahvin laji ja pitää keksiä kummallisia juttuja toisista... Henk. koht olen sitä mieltä, että jokainen tyylillään, mutta valtio tekee siinä virheen, että ahkeria rankaistaan aheruudesta ja osa saa helpommalla rahat taskuunsa valtiolta.

Ei se ole välttämättä matikan puutetta, vaan ovat saattaneet laskea hyvinkin tarkkaan, paljonko sun omaisuutesi voisi olla. Pilkkuvirhe on tullut joko oletettujen tulojen tai menojen kohdalla.

Luuletko näin, että kaverit laskee?

Toiset maksaa vuokraa 850€/kk vuosikausia ja toiset maksaa saman omaa ja samalla asunnon arvo nousee... Siitä voi laske helposti että ihan on mahdollista rikastua edes pienillä summilla, jos ei tuhlaa kaikkea vuokriin.

Laskit nyt ihan eri asioita kuin piti.

Mutta kun nyt mainitsit tuon asuntojen arvon nousemisen. Kaikilla ei ole mahdollisuutta säästää asuntolainan vaatimaa omaa osuutta, vaikka vuokraa vastaavalla summalla voisivatkin maksaa vastikkeen ja lyhentää lainaa.

Tai mahdollisesti oman osuuden säästäminen kestää esim 5 vuotta. Sinä aikana asuntojen hinnat on voineet nousta enemmän kuin, mitä on kertynyt säästöön.

Nämä joilla ei ole varaa ja käyvät kuitenkin normisti töissä priorisoivat muuta kuin asunnon hankintaa. Tai heille ei kelpaa pienestä aloittaminen ja muualta aloittaminen kuin sieltä kalliilta alueelta.

Juu. Tai sitten he elävät niukkaa elämää kädestä suuhun. Ja ovat kiitollisia, että on edes joku katto pään päällä, eikä tarvitse mennä nälkäisenä nukkumaan. Ainakaan joka ilta.

Tutuissani on niitä, jotka o vat ikänsä shoppailleet ja matkustelleet ja eläneet arjen luksusta. Omaa asuntoa eivät ole hankkineet, koska raha menee muuhun. Kyllä muistavat kuitenkin räkyttää siitä kuinka omistava luokka on ahne ja kuina pitäisi tukia köyhien saada enemmän.

On se väärin, että säästäväisiä rangaistaan, eikä saa pahan paikan tullen toimeentulotukea, mutta kaiki rahansa tuhlaava kyllä saa. Jossakin mättää isosti. Olen tehnyt niitä alle 2K paskaduuneja ikäni! Saman rahan saa luukulta ja enemmän, jos on lapsia.

Vierailija
52/65 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahan päivän varalle on nahkavisa. Miehet on niin helppoja. N19v

Vierailija
53/65 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1,5t heti käytettävissä - pidempiaikaisissa sijoituksissa ja eläkesäästoissä joitakin kymmeniä tuhansia. 

Vierailija
54/65 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihin ketjuihin vastaavat asiasta kiinnostuneet. Ei kai keskimäärin ihmisillä kymppitonneja säästössä ole

Vierailija
55/65 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä voit visaasi vinguttaa mutta ootappa muutama vuosikymmen.

Kannattais panna jotain sukanvarteen.

Vierailija
56/65 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä voit visaasi vinguttaa mutta ootappa muutama vuosikymmen.

Kannattais panna jotain sukanvarteen.

Kyllä panemalla saa rahaa sukanvarteen. N19v

Vierailija
57/65 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho! Aika paljon rahaa suurimmalla osalla säästössä.

Itselläni vain velkaa.

Samaa ihmettelen. Itsellä ei onneksi ole velkaa (eikä omaisuutta) mutta ei kyllä mitään kymppitonnien puskureitakaan vaan parhaimmillaan oli vajaa 5 tonnia tilillä pahan päivän varalle. Ja sehän ei tosiaan ikuisesti riitä kun niitä pahoja päiviä alkaa kertymään eli työt muuttuu silpuksi ja pätkäksi ja ansiosidonnainenkin ehtii loppua..

Nyt sitten tuli vielä tämä stanan korona ja kaksi jo sovittua työpätkää meni saman tien ja samalla myös kaikki suunnitelmat paikkakunnan vaihdosta mahdollisesti pysyvämmän työn perässä. Kädestä suuhun elämä siis jatkuu :-( Ahdistaa.

N44

Vierailija
58/65 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

121 000€, osa rahastoissa. Ei perintöä. Suurin osa, n. 85 000€ tuli asunnon myynnistä, muu säästetty palkkatuloista.

Vierailija
59/65 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuutta olen kerryttänyt aktiivisemmin kuin pahan päivän säästöjä. Tileiltä ei löydy kuin ehkä 2000€ parhaimmillaan, kaikki ylittävä menee sijoituksiin.

Vierailija
60/65 |
06.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palkkatöissä ja mietin kuinka voisin parantaa talouttani. Mietin mitä osaan ja perustin firman ja aloin sitten myymään palveluitani. Oman firman töitä teen sen verran kuin ehdin ja haluan. Vuositasolla jää säästöön n. 30t€ pääomatuloa firmasta. Päivätöiden palkka kuluu normaaliin elämiseen. N39v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme