Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä "henkistynyttä" ystävääni enää hetkeäkään.

Vierailija
04.06.2020 |

Ja kyllä, kyseessä on hyvä ystäväni. Mutta on nyt kuin jonkun lahkon riivaamaa (vertaan itse tätä muutosta verkostomarkkinointiin, vaikuttaa vastaavalta). On ollut kiinnostunut näistä new age -jutuista jo jonkun aikaa, mutta nyt keväällä meni minun nähden ihan äärilaitaan. Jatkuvaa päivitystä siitä, kuinka "tämä ja tämä on juuri sitä, mitä ihmiset tässä ajassa kaipaa". On jotain öljyjä, on retriittejä, on maayhteyksiä ja ties mitä. Joka ikinen päivitys ja keskustelu kokee tätä.

Anteeksi. Minusta tämä vain näyttää siltä, että ihminen ei ole sinut itsensä kanssa. Ja on nyt löytänyt jonkun "oman jutun" eikä ymmärrä, että tämä ei välttämättä sovi kaikille. Ja tässä tulee se pointti - tämä touhu on mennyt niin kapeakatseiseksi, että a) mistään muusta ei voi puhua tai kokee hyökkäyksenä itseään ja ajatusmaailmaansa kohtaan ja b) tämä käytös puetaan jonkinlaisen ihmeellisen armon viittaan, jossa kyllä puhutaan, että jokainen saa olla oma itsensä, mutta oikeasti vain ne, jotka ovat TISMALLEEN samanlaisia, hyväksytään.

Ja tiedän, ei tarvitsisi seurata ja olla yhteyksissä. Mutta onhan tämä nyt hullua, että ihmisen käytös muuttuu yhtä äkkiä ja tuntuu siltä, kuin koko persoona olisi muuttunut (kyse kuitenkin nelikymppisestä). Ja että TÄMÄ on nyt se ainoa oikea, valittu tie. Ja sanonpahan vaan, että se on tasan se oikea ja valittu, kunnes tulee taas seuraava juttu, johon hurahtaa.

Että mitä tässä nyt sitten tekisi? Jättää yhteydenpidon ja odottaa, että menee ohi?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on tästä lähtien tämänsä

johon hän täällä on sidottu.

Vierailija
2/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni välit poikki, koska pian dumppasi minut ns.ei-henkistyneisyyteni vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee numeroa "henkistymisestään" niin se kertoo, ettei ole aidosti henkistynyt. Aidot tyypit ei pidä numeroa asiasta, koska numeron pitäminen on itsessään jo ristiriidassa todellisen henkistymisen kanssa. Tämän oivaltamiseen toki voi kulua joillakin aikaa...

Vierailija
4/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähentäisin yhteydenpitoa pikkuhiljaa. Mulla on vähän samantyyppinen kaveri, ei ihan noin äärimmäisyyksiin mene mutta jotain tuon tyyppistä. Ottaa selvästi nokkiinsa jos joku ei ihastele hänen uusimpia öljyjään ja retriittejään. Olen itse harrastanut kansalaisopisto-joogaa jo vuosia, mutta häntä ei kiinnostanut ennen yhtään, lähinnä naureskeli että hän ei ainakaan siellä pystyisi pokkaa pitämään. Kunnes itse hurahti joogaan. Nyt on yhtäkkiä joku joogaexpertti, juoksee retriiteissä ulkomaita myöten, mikä on tietysti kiva juttu mutta se hehkutuksen määrä. Ihan kuin olisi ensimmäinen ihminen joka on tämän mielettömän henkisyyden löytänyt. Että joo, en pidä paljon yhteyttä enää. Ja samaa tosiaan suosittelen ap:lle. Just tuo että kaikki ollaan erilaisia mutta samanarvoisia pätee just niin kauan kuin jakaa tasan samat ajatukset hänen kanssaan, tuttua.

Vierailija
5/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo enkelipuoskarit ovat vaarallisia aivopesijöitä.

Vierailija
6/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ajattelin joskus, että ääääärgh kun ihmiset on niin pinnallisia, eikä niiden elämässä ole muutakuin temppareiden katsomiset ja plaaplaaplaa. Sitten kun tapasin näitä prempina ihmisinä pitämiäni maailmanparantajia, jotka ovat koko ajan kaikkea vastaan, niin meni hermot totaalisesti. Nykyään en jaksa keskustella politiikasta juurikaan ja mulla ei ole jatkuvaa tarvetta julistaa olevani esim. rasismia vastaan. Mun mielestä siinä, että vauhkotaan koko ajan jonkin asian puolesta tai vastaan on nimittäin jotain todella hämärää.

Kultainen keskitie on aika hyvä ja ei tule oltua niin mustavalkoinen ajatustensa kanssa.

Vierailija
7/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kiinnostunut henkisyys jutuista jo pari vuotta, mutta nyt karanteenin aikaan innostuin tilaamaan tosi paljon kirjoja. Tämä juttu tuo minulle itselleni tosi paljon iloa ja on mielestäni pääosin ihan järkijuttua, ei piittaa niin paljon ulkoisista jutuista, yrittää olla rakkaudellinen, seurata sydäntään, löytää luontoyhteys. Mystiikka kiinnostaa tosi paljon.Väittäisin, että elämänilon kautta olen parempi ystävä ja puoliso.

Kavereille en tästä puhu, tiedän että he pitävät monia juttuja ihan kummallisina. Vaikea sanoa, viekö uusi suuntani minua heistä kuitenkin erilleen. Paljon vain työstä ja vaatteista tms.puhuvat ovat tuntuneet eri henkisiltä pitkään.

Vierailija
8/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittomia normaalille, ajattelevalle, järkevälle ihmisille. Haitallisia vain tyhmille, kritiikittömille.

Miksiköhän naiset enimmäkseen hurahtavat näihin? Naiset ovat tunnetusti enemmän kaiken hömpän perään? Miksiköhän?

Vierailija
9/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut kiinnostunut henkisyys jutuista jo pari vuotta, mutta nyt karanteenin aikaan innostuin tilaamaan tosi paljon kirjoja. Tämä juttu tuo minulle itselleni tosi paljon iloa ja on mielestäni pääosin ihan järkijuttua, ei piittaa niin paljon ulkoisista jutuista, yrittää olla rakkaudellinen, seurata sydäntään, löytää luontoyhteys. Mystiikka kiinnostaa tosi paljon.Väittäisin, että elämänilon kautta olen parempi ystävä ja puoliso.

Kavereille en tästä puhu, tiedän että he pitävät monia juttuja ihan kummallisina. Vaikea sanoa, viekö uusi suuntani minua heistä kuitenkin erilleen. Paljon vain työstä ja vaatteista tms.puhuvat ovat tuntuneet eri henkisiltä pitkään.

Ehkä nuo on niitä juttuja mitä ei kannata turhaan hirveästi mainostaa. Jos tiedät jonkun samanhenkisen niin hänen kanssaan voi sitten jutella syvällisemmin. Olen itsekin lukenut tämän aiheen kirjoja pitkään ja muuttanut asioita elämässäni minulle tärkeään suuntaan. Mutta esim. töissä höpöttelen samoja ”pinnallisia” juttuja kuin muutkin. Koska edelleen minuakin kiinnostaa vaatteet ja tv-ohjelmat ja julkkisjuorut. Se on sopivaa kevyttä höttöä mitä minä ainakin tarvitsen edelleen. Sitten niitä syvällisempiä asioita käyn läpi omalla ajallani ja toki ujutan pieniä asioita ihan sinne työpäiväänkin, en vaan tee siitä numeroa muille. Tuolla joku jo kommentoikin että kultainen keskitie on usein paras tie, näin minunkin mielestä. Ja pointti oli siis se, ettei kannata alkaa työntää niitä pinnallisempiakaan kavereita liian kauas oman henkistymisen myötä, ihmisissä on kuitenkin monia puolia. Aika harva on kuitenkaan kovin musta-valkoisesti joko täysin pinnallinen tai toisaalta mikään äiti Teresakaan.

Vierailija
10/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole kokenut spirituaalisen heräämisen ja se on todella voimakas, elämääravistuttava kokemus joka varmasti tulee kyllä muuttamaan elämän täysin. Ymmärrän ystävääsi, että hän haluaa puhua asioista, jotka hän tuntee itselleen tärkeäksi, mutta ymmärrettävää, että sinun on todella vaikea samaistua koska et ole kokenut samaa. 

Vierailija
11/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidosti henkisen tiensä löytänyt ihminen kyllä ymmärtää ja hyväksyy sen, että jokaisella on täällä oma polkunsa kuljettavana ja että omien näkemysten tuputtaminen "oikeina" ei ole sen mukaista. Vaikka kyseessä olisikin heräämiselle ja uskoontulolle tyypillinen "kuherrusvaihe", niin sinun ei silti kannata pitää väkisin yhteyttä ystävääsi, mikäli se aiheuttaa sinulle pahaa oloa. Hän kuulostaa viestisi perusteella melko aggressiiviselta ja joustamattomalta jopa alun kuherruskuukautta viettävälle eikä hän ilmeisesti lainkaan ymmärrä, että tuolla käytöksellä hän ei levitä hyviä energioita.

Näin itsekin heräämisen vuosia sitten kokeneena voisin myös tuoda sen näkökulman tähän asiaan, että monesti heränneen ystävät puolestaan odottavat, että tämä pysyisi aivan samanlaisena kuin ennenkin. Se ei ole mahdollista, koska kyseessä on niin kokonaisvaltainen kokemus, että se muuttaa ihmistä pakostakin. Omien näkemysten tyrkyttäminen, muiden tuomitseminen, öljyjen ja kristallien pakkokaupittelu jne. eivät tietenkään ole koskaan hyvän maun mukaista ja sellaisesta pitääkin sanoa suoraan. Mutta itse törmäsin mm. sellaiseen, että minua alettiin pitää jotenkin leuhkana ja ylimielisenä, kun heräämiskokemukseni jälkeen en enää halunnut harrastaa sarkastista läpänheittoa ja kuittailua muille ihmisille.

Vierailija
12/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ole kokenut spirituaalisen heräämisen ja se on todella voimakas, elämääravistuttava kokemus joka varmasti tulee kyllä muuttamaan elämän täysin. Ymmärrän ystävääsi, että hän haluaa puhua asioista, jotka hän tuntee itselleen tärkeäksi, mutta ymmärrettävää, että sinun on todella vaikea samaistua koska et ole kokenut samaa. 

Löytyyköhän tuohon jokin lääke?

Vierailija
13/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heränneille ihmisille usein käykin niin, että monet entisisistä kaverisuhteista katkeavaa. Heränneen on vaikea enää samaistua ihmisiin, jotka ovat kiinnostuneita esim. vain meikeistä, tosi-tv:stä ja juoruilusta, kun itseä on alkanut kiinnostaa maailmankaikkeuden synty, kvanttifysiikka ja elämäntarkoitus. Tämä ei siis tarkoita, että ei-heränneet olisivat mitenkään alempiarvoisia kuin se herännyt henkilö, heidän elämäntilanteensa on vaan aivan täysin erilainen. Vähän niin kuin parisuhteen ja lasten saannin jälkeen sinkkuystävien kanssa bailaaminen ei enää niin kiinnosta tai ole mahdollista. Toki ne parhaat ystävät tulevat säilymään läpi elämän.

Vierailija
14/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuo tasaantuu ajan myötä. Ota ao hieman etäisyyttä mutta älä katkaise välejä.

Itse koin hengellisen heräämisen viitisen vuotta sitten. Aloin seurata Jeesusta aiempaa selkeämmin. Kuitenkin mulla on myös ei-hengellisiä ystäviä joiden kanssa juttelen enimmäkseen lasten koulusta, grillaamisesta, liikunnasta, yms perusaiheista. Villi biletys ei enää ole mun juttu mutta voin kyllä mielelläni illanustujaisissakin käydä vain hillitysti juoden.

Vierailija
15/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus lähipiirissä. Some on pelkkää oman itsensä ja suuren henkisyytensä korostamista. Samanhenkiset ystävät siellä kilvan kehuvat toisiaan, miten ovat niin sisäisesti kauniita.

Samalla sama ihminen on raivannut elämästään kaikki ”negatiiviset” ihmiset, eli läheisimmistä esim vanhat vanhempansa ja veljensä perheineen. Negatiiviseksi tekee se, ettei jaksa hehkuttaa jatkuvasti valaistuneen ihanuutta ja ihmetellä gurujen viisaita aforismeja.

Vierailija
16/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nuo on niitä juttuja mitä ei kannata turhaan hirveästi mainostaa. Jos tiedät jonkun samanhenkisen niin hänen kanssaan voi sitten jutella syvällisemmin. Olen itsekin lukenut tämän aiheen kirjoja pitkään ja muuttanut asioita elämässäni minulle tärkeään suuntaan. Mutta esim. töissä höpöttelen samoja ”pinnallisia” juttuja kuin muutkin. Koska edelleen minuakin kiinnostaa vaatteet ja tv-ohjelmat ja julkkisjuorut. Se on sopivaa kevyttä höttöä mitä minä ainakin tarvitsen edelleen. Sitten niitä syvällisempiä asioita käyn läpi omalla ajallani ja toki ujutan pieniä asioita ihan sinne työpäiväänkin, en vaan tee siitä numeroa muille. Tuolla joku jo kommentoikin että kultainen keskitie on usein paras tie, näin minunkin mielestä. Ja pointti oli siis se, ettei kannata alkaa työntää niitä pinnallisempiakaan kavereita liian kauas oman henkistymisen myötä, ihmisissä on kuitenkin monia puolia. Aika harva on kuitenkaan kovin musta-valkoisesti joko täysin pinnallinen tai toisaalta mikään äiti Teresakaan.

Juuri näin! Itselläkin sama tilanne ja asenne.

Vierailija
17/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus lähipiirissä. Some on pelkkää oman itsensä ja suuren henkisyytensä korostamista. Samanhenkiset ystävät siellä kilvan kehuvat toisiaan, miten ovat niin sisäisesti kauniita.

Samalla sama ihminen on raivannut elämästään kaikki ”negatiiviset” ihmiset, eli läheisimmistä esim vanhat vanhempansa ja veljensä perheineen. Negatiiviseksi tekee se, ettei jaksa hehkuttaa jatkuvasti valaistuneen ihanuutta ja ihmetellä gurujen viisaita aforismeja.

Mistä voit tietää millaisia hänen vanhempansa ovat? Ehkä ovat oikeasti negatiivista porukkaa. Ei se että joku vanha tee hänestä välttämättä hyvää seuraa, ei vaikka olisi vanhempi.

Vierailija
18/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on eräs henkilö joka on hurahtanut aivan täysin Zinzinon verkostomarkkinointiin, eikä halua edes myöntää että kyseessä on verkostomarkkinointi vaan suoramyynti. Hän ei tienaa siitä käytännössä mitään eikä suostu ottamaan mitään kritiikkiä vastaan verkostomarkkinointisysteemin takia ylihintaisiksi nousevista tuotteista. Harmittaa hänen puolestaan kun jossain kohtaa hänkin todennäköisesti tajuaa asian ja siinä vaiheessa aikaa on mennyt hukkaan eikä mitään ole jäänyt käteen, paitsi ehkä hieman viilenneet suhteet sukulaisiin ja tuttaviin joille tuotteita on kaupiteltu.

Vierailija
19/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittomia normaalille, ajattelevalle, järkevälle ihmisille. Haitallisia vain tyhmille, kritiikittömille.

Miksiköhän naiset enimmäkseen hurahtavat näihin? Naiset ovat tunnetusti enemmän kaiken hömpän perään? Miksiköhän?

Ihmettelet miksi naiset ovat hömpän perään. Näkisin ettei naisten ja miesten kesken ole mitään jakoa, että naiset ovat vähemmän järkeviä ja rationaalisia kuin miehet keskimäärin.

Naisten tunnepitoinen ja epätoivoinen olotila kanavoituu eri tavoin mitä miehillä. Miehet eivät shoppailee uusia vaatteita tai leiki jotain enkelihömppäleikkejä, miehet juovat kaikki rahansa, talonsa ja pieksävät lapset ja vaimonsa.

Miksiköhän miehet juopottelevat ja käyvät hu*rissa?

Vierailija
20/39 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin se on henkisyys, joillakin lapset, joillakin ammattinsa, aina jotain hehkutetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän