Kaksoispoikieni nimet ovat Tuukka ja Nuutti, pitääkö minun nyt vaihtaa ne??
Täällä anonyymisti haukutaan ko. nimiä, on hiton paha mieli. Kukaan ei ole päin naamaan kuitenkaan haukkunut. Ihan oikeasti en ymmärrä näitä nimien haukkujia. Nimien takana on ihan oikeita persoonia, surettaa tuleeko näiden haukkujien lapsista koulukiusaajia aikanaan tämän nimisille?
Oletteko te kaikki täällä yhtä mieltä asiasta?
Kommentit (18)
Sitä paitsi " ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä" .
Kaikkien nimien kanssa on niin, että joku ei tykkää.
Miksi ihmeessä edes pitäisi miellyttää jokaista?
Mitä lasten kiusaamiseen tulee, niin kiusaajat saattavat
keksiä aiheen ihan mistä tahansa. Jos ei nimestä, niin
sitten jostain muusta. Parasta on, että lapsella on niin
hyvä itsetunto, ettei hän välitä kiusaamisesta ja osaa
pitää puolensa!
Ja sivumennen sanoen hakkaavat Eetut, Otot ja Aapot mennen tullen ja kerran vielä sinnä välilläkin!
Kyllä täällä AV näköjään on mukavia ja suvaitsevaisia tyyppejä. Nimiä ei vaihdeta tietenkään, karrikoin tilannetta hieman suruissani. Mies jylähti puhelimessa siihen malliin (töissä) että nimien muuttamista ei edes harkita. :)
olisi ehkä kannattanut mietti enemmän kuin kaksi kertaa että mitkä nimet annat.... nimeä vaihtamassa..hmm.. minkä ikäisiä kaksoset on? ja muista se että kaikilla on oma maku että mistä nimistä tykkää....
No aikuiset ihmiset eivät käyttäydy kuvaamallasi tavalla, eli kaikki eivät ole samaa mieltä :)
t. Tuukan äiti
Ei vais. Hyvät ja reippaat nimet pojilla on, älä murehdi. Kun yhteen suuntaan kummarrat, toiseen pyllistät, eli kaikkia ei voi eikä tartte miellyttää.
nimistä. Kaikkia ei voi miellyttää, valitettavasti. Älä välitä kommenteista, pääasia, että itse olette tyytyväisiä nimiin.
Hienot nimet olet lapsillesi valinnut!
Toisten mielipiteistä ei kannata välittää. Varmasti ihania poikia ja minusta kivat nimet.
Itse inhosin aina Leo nimeä, mutta kun kaverillani on leo poika niin se on minusta todella hyvä nimi. sopii tälle pojalle mainiosti ja enään en saa leo nimestä negatiivista mielikuvaa.
toisten negatiiviset kommentit nimistä kannattaa jättää huomiotta, makuja kun on erilaisia.
3 ärsyttääkö sinua esimerkiksi niin paljon nuo nimet, että ihan suosittelisit vaihtamaan? Ihmetteletkö esim. lastesi kuullen tälläisiä nimivalintoja?
Olen aina ollut ns. kiltin- tytön-syndroomasta kärsivä, ihan nyt teitä muita ajatellen ja ennenkaikkea lapsiani, kannattaako vaihtaa heidän kutsumanimet 2 nimiin, jotka ovat Markus ja Tuomas?
olen samaa mieltä tuon erään vastaajan kanssa että jokin nimi voi kuulostaa tai tuntua huonolta mutta kun oppii tuntemaan kyseisen henkilön niin se nimi todella onkin ihana.
Vierailija:
3 ärsyttääkö sinua esimerkiksi niin paljon nuo nimet, että ihan suosittelisit vaihtamaan? Ihmetteletkö esim. lastesi kuullen tälläisiä nimivalintoja?Olen aina ollut ns. kiltin- tytön-syndroomasta kärsivä, ihan nyt teitä muita ajatellen ja ennenkaikkea lapsiani, kannattaako vaihtaa heidän kutsumanimet 2 nimiin, jotka ovat Markus ja Tuomas?
Ei silti, toisetKIN nimet on hyvät, mutta annan niiden olla toisina.
Et voi ystävä-hyvä elää elämääsi niissä puitteissa, mitkä sulle ulkopuolelta asetetaan ja sallitaan. Etkä opettaa lapsillesi, että tärkeintä on miellyttää muita, ei itseään. Pää pystyssä, ylpeänä ja vastuussa valinnoistasi, niin menet Nuutin ja Tuukan kanssa elämäänne.
ja olen kyllä kuullut rumempiakin nimiä ja en ihmettele lapseni kanssa toisten lasten nimiä. eikö sinulla ole yhtään omia mielepiteitä kun täällä kyselet että mitä me pidämme ja sitten kun sanomme mielipiteen niin otat herneen nenään... minulle ainakin olisi ihan sama mitä muut sanoo lapseni nimestä mutta tiedän että tytölläno on kaunis nimi..olen sen kuullut kaikilta jotka ovat kuulleet tyttöni nimen...
t.3
Toiseksi, mitä väliä jos täällä anonyyminä haukutaan lasten nimiä? Jos ne itsestäsi on kauniit nimet, niin älä nyt välitä turhista!!!
Oman poikani nimeä inhosi jopa äitini aluksi ;)
t. jaakon äiti
Ei kenelläkään voi olla näin huono itsetunto että tällaisia _oikeasti_miettisi. Tämmöiset nöyristelijät saavat karvat nousemaan pystyyn - tällaisille ei saisi antaa lapsia kasvatettavaksi ollenkaan! Lapsista kasvaa joko samanlaisia kynnysmattoja kuin äidistäänkin, tai sitten äidin pohjaton miellyttämisenhalu muuttaa lapset viimeistään teini-iässsä hankaliksi asemallahengaajiksi ja liimanhaistelijoiksi, jotka hakkaavat pienempiään ja varastavat mummoilta käsilaukut.
Olen aina ollut ns. kiltin- tytön-syndroomasta kärsivä, ihan nyt teitä muita ajatellen ja ennenkaikkea lapsiani, kannattaako vaihtaa heidän kutsumanimet 2 nimiin, jotka ovat Markus ja Tuomas?
[/quote]
Minuakin kyllä jurpii välillä tällä palstalla esiintyvä nimien arvostelu. Ei niinkään se että sanotaan että jostain nimestä ei tykkää sillä jokaisellahan on omat mieltymyksensä. Vaan se miten rumasti nimiä arvostellaan. Mielestäni aikuisten ihmisten pitäisi osata sanoa asiat diblomaattisesti eikä haukkua jotain nimeä rumin sanoin. Hirvittää ihan millaisia vaikutteita näiden haukkujien lapset saavat vanhemmiltaan.
Itse sanon vain että en antaisi itse tuota nimeä kun ei ole makuuni mutta milloinkaan en haukkuisi mitään nimeä. Itse kun olen saanut koko lapsuuteni kärsiä pilkkaamisesta erikoisen nimeni takia. Aina ajattelin että omat lapseni saavat nimet jotka eivät ole liian erikoiset ja en ollenkaan osannut tajuta että tänä päivänä j-alkuiset nimet ovat punainen vaate tosi monelle ja että lasteni nimiä tälläkin palstalla jatkuvasti haukutaan. Ei tunnu kivalta ajatella että lapseni ehkä joutuvat koulussa kärsimään kiusanteosta samoin kuin itse pienenä kärsin ja vain nimen takia.
Ihmiset voisivat hieman miettiä miten arvostelevat toisten nimivalintoja. Kaikista nimistä ei tarvitse pitää ja sen voi ihan hyvin sanoa mutta ei silti haukkua tarvitse rumasti.