Onko hullua erota saksalaisen miehen kanssa koronan takia?
En jaksa enää, nähtiin viimeksi lokakuussa ja nyt ilmeisesti ei päästä näkemään koko kesän aikana kun Suomi on poistamassa rajoitteita ainoastaan pohjoismaista ja Baltian maista. Minä en pysty töiden ja muiden velvoitteiden takia matkustamaan ennen talvea. Mies ei saa töitä täältä.
Odotin keskiviikon päätöksiä kuin kuuta nousevaa mutta pettymyshän se oli. :( Nyt puhutaan että muualle Eurooppaan rajat avataan vasta loka-/marras-/joulukuussa.
Onkohan mitään keinoa että mies pääsisi Suomeen aikaisemmin, emme siis ole naimisissa. Olen kuullut että jotkut pariskunnat ovat päässeet olemaan yhdessä kun ovat kysyneet lupaa rajavartiolaitokselta, mutta ainakin meillä sanottiin että viiden vuoden parisuhde ei ole tarpeeksi hyvä syy.
En pysty edes puhumaan tästä asiasta, kun täälläkin hyökätään vaan sättimään jos kehtaan edes vihjata haluavani miehen luokseni.
Kommentit (32)
Ei, itsekin eroaisin. Mies ei tule pääsemään tänne tämän vuoden aikana ja sulla menee kesä pilalle odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en aikuisena ihmisenä olisi suhteessa jossa en pysty näkemään toista yli vuoteen. Ei tuo ole enää mikään parisuhde.
Ota myös huomioon että lentoliikenne koronan jälkeen on hyvin erilaista. Kallista ja rikkaiden hupia. Oletteko valmiit maksamaan jopa kolme tonnia suuntaansa?
Jos oikeasti rakastaa jotain niin voi odottaa. Harva nykyajan ihminen tietää oikeasta rakkaudesta mitään.
Mun tutun poikaystävä pääsi tänne Hollannista vaikka ovat olleet yhdessä vain puoli vuotta. :D Mies soitti rajavartiolaitokseen ja kysyi. Otti yhteyttä myös Suomen hollannin lähetysseuraan.
Itse en edes alkaisi etäsuhteeseen. Haluan tavata usein.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä mies on?
Mies jaksaa uskoa että ehkä Suomi tekee Belgian tapaan yllätyspäätöksen ja avaakin kaikki rajat 15.6.
Ap
Mahtaako mies siellä kiltisti vaan odotella..?
Siis mitä? Sä voit lähteä saksaan vaikka heti ja takas pääset myös koska tahansa. Erota voit toki koska tahansa mutta ei sillä koronan kanssa ole mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun tutun poikaystävä pääsi tänne Hollannista vaikka ovat olleet yhdessä vain puoli vuotta. :D Mies soitti rajavartiolaitokseen ja kysyi. Otti yhteyttä myös Suomen hollannin lähetysseuraan.
Sama. Eräs tuntemani brittinainen tuli tänne juuri viime viikolla samaan tyyliin.
Ap teille on vaan sattunut nihkeä virkailija, soittakaa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä mies on?
Mies jaksaa uskoa että ehkä Suomi tekee Belgian tapaan yllätyspäätöksen ja avaakin kaikki rajat 15.6.
Ap
Kyllä toi on mahdollista. Olisi järjen köyhyyttä suomelta pitää EU rajat kiinni, kun kaikki muut jäsenmaat ne avaavat. Suomi tippuisi kauppakelkasta kokonaan.
Siis vaikka koronaa ei olisi, niin sinä et pysty sinne matkustamaan työ ym velvoitteiden takia ja mies ei saa täältä töitä. Ja silti olisitte valmiita jatkamaan suhdetta?
Sellaista työtä ei ainakaan ole missä ollaan kiinni 24/7 6kk putkeen. Joku muu tässä nyt syynä.
Siis mitä? Kyllä tänne pääsee, pitää vaan erikseen ottaa yhteyttä suurlähetystyöhön ja sopia asiasta. Omituista että teille on annettu noin jyrkkä vastaus rajavartiolta, kyllä ne yleensä päästä jos ei ole ihan änkyttävä urpo.
Vierailija kirjoitti:
Siis vaikka koronaa ei olisi, niin sinä et pysty sinne matkustamaan työ ym velvoitteiden takia ja mies ei saa täältä töitä. Ja silti olisitte valmiita jatkamaan suhdetta?
Jos koronaa ei olisi, mies pystyisi matkustamaan tänne ennen talvea (jolloin minä voin mennä saksaan)
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä mies on?
Ap
Kyllä toi on mahdollista. Olisi järjen köyhyyttä suomelta pitää EU rajat kiinni, kun kaikki muut jäsenmaat ne avaavat. Suomi tippuisi kauppakelkasta kokonaan.
Suomi on jo sanonut ettei meillä ole intressejä avata rajoja muualle kuin pohjoismaihin ja Balttiaan.
Minä erosin ulkomaalaisesta kumppanistani. Tosin meillä oli muutakin taustalla.
Kyllähän ne rajat nyt suurella todennäköisyydellä avautuvat pääosin kesäkuun puolivälissä. Kai sinä nyt jaksat ainakin siihen saakka odotella ja katsella miten käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä mies on?
Ap
Suomi on jo sanonut ettei meillä ole intressejä avata rajoja muualle kuin pohjoismaihin ja Balttiaan.
Eikä ole sanonut. Kyllä meillä on erittäin suuret intressit avata rajat heti kun se on vain mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä mies on?
Ap
Meiltähän saa kyllä lähteä muualle. On siis kiinni vain siitä että ottaako se toinen maa vastaan. Jos Saksa avaa rajansa suomalaisille niin voit sinne mennä.
Itse en aikuisena ihmisenä olisi suhteessa jossa en pysty näkemään toista yli vuoteen. Ei tuo ole enää mikään parisuhde.
Ota myös huomioon että lentoliikenne koronan jälkeen on hyvin erilaista. Kallista ja rikkaiden hupia. Oletteko valmiit maksamaan jopa kolme tonnia suuntaansa?