Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Dubaissa?

Vierailija
03.06.2020 |

Olen ajatellut vierailla mieheni kanssa Dubaissa lasten kanssa, vaikka ensi kesänä. Onko se turvallista?

Olen kuullut, että Dubaissa yksin naisena olisi huonompi ajatus, mutta ei mielestäni aviomiehen kanssa?..

Entä lapset? Kaksi tyttöä ja kaksi poikaa. Onko ihan turvallista mennä Dubaihin lasten kanssa?

Entä asusteet? Onko siellä naisten suotavaa pukeutua kokovartalonpeittäviin asusteisiin, koska sehän on Islamistinen loppujen lopuksi? Olen kuitenkin päättänyt, että huiviin en pukeudu.

Kannattaako? Onko kokemuksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yksin naisena eikö ollut mitään ongelmia, siellä on aika tiukat säännöt työntekijöille ettei saa turisteja häiritä.

Saa pukeutua ihan normaalisti mut paikkaa en kyllä suosittele ollenkaan

Vierailija
2/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan ok mennä miehen kanssa. Tyttärien on myös ihan ok kulkea veljiensä kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän Sofiia ja Saara Sieppi ja kumppanit ovat siellä pärjänneet.

Vierailija
4/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan turvallista mennä, poliisiin voi myös luottaa, mutta ei siellä oikein mitään nähtävyyksiä ole.

Vierailija
5/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan nyt kuitenkin, että Dubai on Arabiassa, hiekka-aavikolla. Siellä varmasti raiskataan ihmisiä.

Vierailija
6/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali pukeutuminen, kuten muuallakin maailmassa, riittää: uima-asut kuuluvat vain hotellien uima-altaille ja uimarannoille. Kulttuuria kunnioittavaa on aikuisten peittää olkapäät (pieni lyhyt hihakin on ok) ja hame saisi naisilla mieluusti olla polvipituinen, mutta kukaan ei tule huomauttamaan pukeutumisesta.

Olen käynyt Emiraateissa yli 10 kertaa ja tykkään kovasti, mutta älkää menkö sinne kesällä, siellä on tosi kuuma. Paras matkustusajankohta on lokakuu-huhtikuu. Todella turvallista ja siistiä. Lapsille paljon huvipuistoja Legolandista alkaen! Dubai theme parks Dubaissa, Abu Dhabissa esim. Ferrari world, upeita vesipuistoja ... 

Vierailija
7/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan nyt kuitenkin, että Dubai on Arabiassa, hiekka-aavikolla. Siellä varmasti raiskataan ihmisiä.

No siellä niitä itämsisia raiskareita vähemmän kuljeskelee vapaana kuin täällä Suomessa koska kuolemantuomio käytössä uskontonsa lain mukaisesti.

Vierailija
8/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan sitten, että siellä jaetaan ihmisiä kahteen osioon sukupuolen mukaan melkein joka paikassa.

Vierailija
9/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pysyt turistialueilla, on turvallista. Jos lähdet turistialueiden ulkopuolelle, varaudu noudattamaan paikallisia lakeja, kulkemaan miehesi perässä, verhoutumaan yms. ulkopuolellakin turisteja voidaasn sietää, mutta se on enemmän arpapeliä kuin turistialueilla.

Vierailija
10/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabimaihin matkustaessasi kannatat mm. naisia alistavaa uskontoa/politiikkaa. Ja äärimmäisen huonoa ihmisoikeustilannetta muutenkin.

Vierailija
11/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaamielisin arabimaista, uimapuvuissa ei tietty ihmisten ilmoille cityyn. Siistiä ja saa kulkea rauhassa. Nähtävyyksiä ei ole, joku aavikkosafari ja shoppailut kohokohtia. Mutta ei Emiraatteihin matkaavat taida kulttuuria hakeakaan. Kokeile Bahrainia, Libanonia (se ruoka!!! Aah) tai Kuwaitia. Vähän jo enemmän autenttista Lähi-Itää 👍 Kyllä kaikissa Lähi-Idän maissa perheet saa olla rauhassa ja niitä kunnioitetaan, vaaleita lapsia jopa palvotaan. Suomalaisilla on hyvä maine Lähi-Idässä kun ollaan "neutraaleja" eikä kumarrella Jenkkeihin päin.

Vierailija
12/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia alistavaa kulttuuria ei kannata tukea.

Vierailija
13/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu sitten kulkemaan miehesi perässä.

Lapset ihmettelevät vielä, että miksi naiset pitävät huiveja ja sinä äitinä joudut kulkemaan isän perässä.

En näin suosittele lapsille, he eivät voi ymmärtää epätasa-arvoa.

Vierailija
14/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuttuja asunut siellä ja olen käynyt,  kesällä on tosi kuuma, 45-50 astetta voi hyvinkin olla. Olen käynyt Dubaissa kesällä ja ulkona voi kävellä vaan lyhyitä matkoja ennen kuin hiostuu. Merivesi on ihanan lämmintä, mutta siis kaikkialla ulkona ihan älyttömän kuuma.

Dubaissa ei turistina joudu niitä epäkohtia näkemään ellei halua. Eli voi hyvin viettää loman ostoskeskuksissa, rannoilla, huvipuistoissa, puistoissa jne. Se on toinen juttu, jos alkaa miettiä miten kaupunki on rakennettu ja miten siellä kohdellaan ihmisiä. Silloin ei varmasti tee mieli matkustaa ja lomatunnelmakin menee. Jokaisen pitää itse tehdä päätös haluaako matkustaa sinne ja ottaa sitten se vastuu siitä jos matkustaa, eli tuet kaupungin ja maan toimintatapoja.

Vierailija
15/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku haluaisi matkustaa tuommoiseen maahan lomalle niin että joutuu miettimään naisen ja tyttöjen turvallisuutta?

Vierailija
16/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota nyt muuhun kantaa kuin että ei todellakaan ole kesäkohde ellei halua viettää ilmastoiduissa sisätiloissa koko lomaansa. Ei sinne taideta edes pakettimatkoja järjestää kuin loka-huhtikuussa, koska kesällä on todella kuuma.

Vierailija
17/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai on oikeasti tosi turvallinen kohde, minua ei ole ikinä pelottanut kulkea yksin naisena siellä. Huivia ei tarvitse käyttää eikä mitään abayakaapuja tosiaankaan. Enkä myöskään ymmärrä tuota ”siellä ei ole nähtävyyksiä”, siellähän on vaikka mitä. Laskettelurinne kauppakeskuksessa, upea akvaario, maailman korkein rakennus... Siistiä on ja hygienia parempaa kuin länsimaissa.

Vierailija
18/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaamielisin arabimaista, uimapuvuissa ei tietty ihmisten ilmoille cityyn. Siistiä ja saa kulkea rauhassa. Nähtävyyksiä ei ole, joku aavikkosafari ja shoppailut kohokohtia. Mutta ei Emiraatteihin matkaavat taida kulttuuria hakeakaan. Kokeile Bahrainia, Libanonia (se ruoka!!! Aah) tai Kuwaitia. Vähän jo enemmän autenttista Lähi-Itää 👍 Kyllä kaikissa Lähi-Idän maissa perheet saa olla rauhassa ja niitä kunnioitetaan, vaaleita lapsia jopa palvotaan. Suomalaisilla on hyvä maine Lähi-Idässä kun ollaan "neutraaleja" eikä kumarrella Jenkkeihin päin.

Kuwaitia... Sitä ankeampaa ja tylsempää läpeä ei tässä maailmassa olekaan. Olisi kyllä aivan hukkaan heitettyä rahaa lomailla siellä. Huh.

Vierailija
19/19 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miten eettistä mennä orjavoimalla rakennettuun maahan turistiksi? Itse en menisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan