Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

=* Kohti viikonloppua SYYSkuiset *=

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen paloi selkä sen verran että ajattelin pysyä sisätiloissa tämän päivän, remonttia tehden Lillin huoneessa. Irrottelen vanhoja listoja ja kohta olisi tarkoitus kitata lastuleyjen raot. Sitten kun saadaan loput tavarat ulos huoneesta niin pesen katon ja maalaan sen sitten huomenna aamulla ennen mökille lähtöä. Keksin vihdoin hyvän paikan kaikelle epämääräiselle romulle mitä huoneessa on: Saunan lauteiden alle mahtuu!

Lillin vaipattomuus sujui mökillä tosi hienosti. Eilen ei kastuneet yhdetkään housut! Lilli tuli sanomaan kun oli pissahätä ja sitten riisuttiin housut ja Lilli pissasi nurmikolle tai hiekkaan. Ajattelin että tämähän sujuu hyvin, ja jatkettiin kotona: Kaikki pissat on tänään tulleet housuun :-/. Hö. Vaikken edes yritä laittaa potalle vaan annan pissata pihalle.

Että sellaista täällä meillä.

T@hdille, pikkuiselle pojalle ja koko perheelle sylin täydeltä onnea! Ihania uutisia!

Ynikselle mukavaa Turkin matkaa ja Piletelle mukavaa mökkeilyä! Tealle mukavaa alkavaa lomaa! Onpas nyt mukavaa... (miten niin rajoittunut sanavarasto?)

Leanna, voi että. Mietin että onkohan pojalla sanoja, joilla voisi ilmaista turhautumisensa, ja häntä voisi siihen suuntaan auttaa? Oletteko kokeilleet jäähyjä? Ymmärtääkö poika tekevänsä väärin? Voisiko häntä auttaa ymmärtämään sen vaikkapa satujen, nukketeatterin (siis ei mitään hienoa, vaan ihan itse improvisoiden) tai ihan keskustelun avulla? Jaksamista!

Kalalle nukuttamisesta: Oletteko kokeilleet antaa särkylääkettä? Jos hampaat tai korvat vaivaa niin sen pitäisi auttaa. Jos ei auta, niin sitten syy ei ole varmaankaan siellä. Helteellä nukkuminen on kyllä itsellekin vaikeaa, varmaan jotkut lapset ovat herkempiä sille. Uudet taidotkin tekevät usein uniongelmia meillä ainakin, onko tyttö oppinut äskettäin jotain uutta? Voiko olla niin, että tyttö pelkää jotain nukkumiseen liittyvää? Tai sitten nukkumistaistelusta on vain tullut paha tapa, josta pitäisi yrittää päästä eroon :-/

Simam, kiva että kirjoittaminen on lähtenyt sujumaan. Jaksua!

Jatu, kiva että nautitte vapaaillastanne! Olette sen ansainneet!

Mimmulille lämpimät tätiytymisonnittelut! Jaksua algeeriakamppailuun!

Hellille onnittelut raskautumisesta! Kiva kun kävit, kirjoittelehan useamminkin.

Mantelille jaksamista parisuhteeseen. Hyvää tulevaa hääpäivää!

Mimmulle romanttista hääpäivää! Olipa ihana onnitteluruno, oletko itse runoillut vai kenen käsialaa se on, muistatko?

Jaahans, perhe tuli kirjastosta, täytyy lopettaa ja näyttää ahkeralta ;-)

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
22/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellille lämpöiset onnentoivotukset salamatkustajasta! :-)

T@hdelle vielä vaavirunoa;

Kiinni äidin kylkeen,

on halu pienen hylkeen.

Nuku, nuku pikkuinen,

äiti kuiskuttaa.

Sateenkaaren veden ylle

valas ruiskuttaa.

En tiedä miksi pidän tuosta lorusta niin paljon. Kait siksi että vastasyntyneet on jotenkin ihan kuin pieniä kuutteja. Söpöjä ja surusilmäisiä. Pötkylöitä. :-)

Jatu, älä nyt itseäsi soimaa maissista. Vaikka me äidit ollaan hyviä ja aina ajatellaan lapsen parasta niin, kun noin miljardi asiaa pyörii päässä, niin kaikkea ei vain ehdi noteerata. Ihmisiähän mekin vain ollaan. :-)

Mimmulille onnittelut tätiytymisestä. Hui, tuota synnytystä. Onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin.

Pilellle mukavaa ja ötökätöntä mökkielämää!

Yniksen rinsessojen ötökkäkammosta tuli mieleen, että Sinillä " hieman" erilainen suhtautuminen ötököihin. Sini ei kovin montaa sanaa vielä sano, mutta kun jonkin ötökän näkee juoksee perään huutaen tappaa-tappaa. :-( Minun prinsessasta piti kasvaa viherpipertäjä. Taisi tullakin Rambo.. :-/

Leanna, tuttu juttu tuo rapimine. Pureminen onneksi jo ohi. Lyöminenkin laantunut. Sini istuu 2 minuuttia jäähyllä aina kun on em. toimintoihin syyllistynyt. Välillä on ollut päiviä että tuntuu ettei hän muuta teekkään kun istuu jäähyllä. :-( Meneehän tämä ohi, meneehän?????????? Itsellä sama juttu, raivostuttaa suunnattomasti tuo huono käytös. Etenkin kun kärsivänä osapuolena on yleensä Rosa. Selkeästi olen huomannut että Sinillä on huomiohakuisuutta, jos yritän tehdä kotitöitä ja Rosa makaa lattialla, niin Rosa tuntee SDinin nahoissaan. Teen nykyisin mahd. vähän kotitöitä Rosan hereillä ollessa. Sitten kun Rosa nukkuu niin saankin Sinin kanssa urakoida, että kaikki tulee tehdyksi. :-/ Tässä syy miksi muutama päivä sitten utelin että miten Mimmulla, T:llä ja Neidillä sujuu. Leikittäähän Sinikin kyllä Rosaa hyvällä päällä ollessaan. Harmi ettei ole kovinkaan usein sillä tuulella.

Aialle intoa ja tärppionnea yritykseen! ;-)

Kala, harmi en oikein osaa auttaa. Tytöt kun ovat tainneet periä minun unenlahjat. Sini nukahtaa itsekseen sänkyynsä unirätin, unilaulun ja nallensa kera. rosakin nukkuu hyvin. Kuumuus on vain siirtänyt myöhemmäksi nukahtamisaikaa. Viimeyönä nukahti klo 00.30 yöunille.

Liila75, Sini 1v 10kk ja Rosa 4kk

Ps. Ynis, mielen rauhoittamiseksi laita hakuun, taaperot ja leikkikäiset, hakuajaksi vuosi ja sanaksi flimmeri. Kyllä se kääntö hyvin menee. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäntä lähti taas ryyppäämään ja minä poitsun kanssa kotona. tyttö lähti äitinsä luokse... tylsä vk-loppu tulossa meille taas kerran...

Vierailija
24/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hyvä pastakastikeresepti joka ei sisällä tomaattia, maitotaluostuotteita eikä lihaa?

Sakemannipennille jaksuja ja voimia!

Vierailija
25/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykö kaurakerma ja sienet? Muuta ei välttämättä edes tarvitse, mausteeksi mustapippuria, sipulia ja suolaa. Meillä tehdään sienikastike noista aineista :)

Vilvoiteltiin tänään Jumbossa, siellä oli tosi mukava lämpötila :)

Telepaattista keskustelua olen kovin harjoittanut, mutta kirjoittamiseen ilma on liian kuuma...

Vierailija
26/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä meitin napa tänään. Paljon olisi muistettavaa kirjuutella- muistankohan hiki otsassa mitään...

T@htykäiselle ja perheelle paljon paljon onnea pikkumiehestä! Voi miten hauskaa, että nyt niitä vauvoja alkaa taas ropista.

Mimmulille ja Nöösälle onnittelut tätiytymisestä ja uudesta serkusta. Onneksi kaikki kääntyi parhain päin!

Kuukkeliksen oloa " helpottamaan" suppareita - paikallisessa hospitaalissako meinaat synnyttää?

Muillekin raskautetuille voimia - oli sitten alussa (Lycka till Tea!) tai loppumetrit lähestymässä (Mari uutisia kertomaan nyt useammin :-)

Uniongelmiin ei täältä ainakaan löydy helpotusta *valitettavasti* Toissayönä Typy näki kait pahaa unta. Huusi apua, apua ja pyöri levottomasti. Typy rauhoittui, minä jatkoin valvomista. Entiset kuviot siis. Nukkumaan menee vaihdellen, välillä vain taistelemalla, välillä sentään ihan vapaaehtoisesti...

Leannallekaan tuskin apua minusta on :-( Kuulostaisi uhmalta...

Matkalaisille hauskaa lomaa niin ulkomus- kun kotimusmaille!

Uikkareita huuhtomaan menen ennen kuin sekin unohtuu.

Keilin

Vierailija
27/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime hetken pähkäilyä. Onko kenelläkään kokemusta etelän lomakohteiden pottatilanteesta? Esikoinen kyllä pissaa pönttöönkin, mutta kakkaa ei tee kuin pottaan (ja muutenkin vain valittujen henkilöiden seurassa). Enpä tullut ajatelleeksi tätäkään aiksemmin ja potta vie matkatavaroissa kyllä kohtuuttoman paljon tilaa. Uskaltaisko luottaa, että Turkista Alanyasta löytyis kauppa josta vois ostaa potan? Jos ei hotellista siis löydy.

T: Ynis ja mukavat mietteet:)

Vierailija
28/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin lähtisikö supistustenlisäyskävelylle, mutta en tiedä viitsiikö. Anoppilassa yötä, olisi lyhyempi matka synnyttämään, Kätilöopistolle kun tähtään.

Masu grilliruokia pullollaan ja herkkuja. Mukavaa seuraakin ollut. Kesäpäivää parhaimmillaan.

Yniäiselle ihanaa matkaa! Kiitoksia supistustoivotuksista, osa ainkin on tullut perille.

Kukkuu ja iltailmoittautuminen :-)

Onkohan Merssedes linjoilla? Huhhhhuuu

Vierailija
29/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan Kukkuu! Saan ihan varmasti lukea vauvauutisia, kun tullaan reissusta:)

Minä olen pakannut kaikenlaista pientä. Vaatteet odottakoot huomiseen. Iltapäivällä vasta lähdetään. Kamala määrä leluja ja kaikenlaista suurta pitäis ottaa mukaan. Eväitä myös.

Meillä on seitsemäs (7kg) koneellinen pyykkiä menossa tänään, uskokoot ken haluaa:) Neljä ekaa oli kyllä petivaatteita. Oli kiva kuivattaa ulkona, kun ne oli ihan hetkessä kuivia.

Nyt lähden jatkamaan pohdintoja, mitä mukaan, vai kenties jo nukkumaan.

T: Ynis

Vierailija
30/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan jos lähtö tulee!

T. Ankkis

Vierailija
31/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan Kukkuu meni?LÄhetän hyviä suppareita ja pikaista synnytystä!

Ynikselle hyvää matkaa!!En tiedä potista,eikös etelänmailla ne vessatki ole vähä ongelma,mut uskosin et voi ostaa..

Piletelle kivat möksäilyt!

Ja kaikille muillekin lähtijöille hyvää matkaa!

Kävin illalla lasten kans Itiksessä,mies oli leffoissa..kumpihan rentoutu?!yritn ettii bikinin housuja,mut kaikki oli kummallisia-vika ei ole mun kropassa ;-))

Olipahan reissu..Hiluunki törmättii,sai todistaa meidän pojan liikkuvuuden!

Iltapalalle...

huomenna helteistä puuhamaata!

jatu

Vierailija
32/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yniäinen,enkeli,mimmuli,ankkamamma,lila,keilin ym!!

Kyllä se varmaan tästä.puhua ei poika vielä osaa,ehkä liittyy yhdessä puhumattomuuteen ja kovaan tahtoon!!!

Kiitos kuitenkin kaikille!

Eipä tullut vieläkään meille vauvaa,sekin hieman masentaa!!

l

Vierailija
33/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen Essi Juvakan Omalla tavallani äiti -kirjaa, jossa pohditaan myös lapsilukua. Tässä lainaus, josta tulitte mieleen :)

" On puhuttu naisten kroonisesta vauvakuumeesta. ... On jopa sanottu, että viimeinen lapsi jää naiselle aina vain haaveiden ja toiveiden lapseksi, joka ei koskaan synny."

Minä ainakin allekirjoitan tuon - en Ihan Oikeasti toivo enempää lapsia, mutta silti välillä mietin, millaisen lapsen saisimme jos meille vielä yksi tulisi.

Jatu erityisesti tuli mieleen; jos vauvatoiveesi ei saa vastakaikua, niin voisitko oppia hyväksymään kolmanneksi lapseksi " haavevauvan" ? Ajattele, se voisi helposti olla sellainen, joka ei koskaan itke, ei ole millekään allerginen, tottelee aina, istuu kiltisti lukemassa tai lauleskelemassa, leikkii rauhallisesti itsekseen, oppii kuivaksi puolitoistavuotiaana ilman yhtään vahinkoa, jos on tyttö antaa tehdä kivoja lettejä eikä revi niitä pois... ;)

*en tarkoita vitsailla kipeällä asialla, mutta sen taidat jo tietääkin?*

Kukkuu, kiva että ilmoittaudut tunnollisesti aamuin illoin :) Täällä kovasti jännitetään!

Vierailija
34/37 |
07.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis sellanen " mielikuvitusvauva" niinku lapsil on kaveri...ottasin vaunuissa mukaa ja imettelisin puistonpenkillä... ;-))

Aikahyviä puolia löysit vauvalle....Asia on edistynyt pässäni.

jatu

Vierailija
35/37 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmulle hyvä hääpäivää!Toivottavasti mies jotenkin muisti!?

Lilalle kiitos syyllisyysvapautuksesta :-)

Nukkumaan...

jatu

Vierailija
36/37 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuulle avaavia suppareita ja sitten sitä kivutonta synnytystä! ;-)

Niin, kiitokset mukanaolosta. Jos olisin ollut raskaana niin katastrofihan (sekä fyysisesti että taloudellisesti) se olisi ollut. Olin todella helpottunut testituloksesta. Minun ensimmäinen nega. Vaikka sain haluamani tuloksen, niin silti on jotenkin pettynyt olo.. Sairasta ja kummallista. Jaksuja kaikille niille, jotka yrittävät plussata!!!

Leanna, meillä myös Sinin kiukutteluun vaikuttaa tuo puhumattomuus. :-/

Ayap. Kiitti ohjeesta, täytyypi kokeilla. :-) Alkoi tosiaan kananmunakastike pastan kanssa tökkiä. Kun perinteisesti on lätrännyt pastaan aina hirveästi tomaattikastiketta ja juustoa.

Ynis, Alanyassa x2 ja ei hotellihuoneissamme pottaa ollut. Onkahan niillä respassa? Osaisikohan matkanjärjestäjä kertoa, löytyykö niitä yleensä? Luulisi niiden vielä lauantaisin olevan auki. Antalyasta Alanyaan on se bussimatka. Yleensä yhdellä tauolla. Taukopaikkojen hintataso on etenkin veden suhteen huima. Itse pakkaisin siis käsimatkatavaroihin juomista. Pihi ja pennitön kun olen. Mies on aina pakannut myös omiksi tarpeikseen kahvia mukaan. Onkohan noissa lapsiystävälliseksi mainostetuissa hotelleissa paremmin pottia tarjolla? Hmm.. Mukavaa ja rentouttavaa matkaa!!! :-) Ps. ottaistko mukaan vielä yhden matkalaukun? Vaikka iso ihminen olenkin, niin kyllä minä pyörällisessä matkalaukussa tulisin ihan sujuvasti mukana.. ;-)

Menen pois höpisemästä! Hyvää yötä!

Vierailija
37/37 |
08.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmulle myös täältä myöhästyneet hääpäiväonnittelut! Toivottavasti miehesi vain näytteli unohtaneensa!