Onko hajuvettä (parfyymi, edt) joka olisi mahdollisimman puhdas kielon tuoksu? (Ei ”sekoite”)
Tällaista etsin, en ole löytänyt. Sekoitetuoksuja toki missä kielo on ”ydintuoksu” tms mutta haluaisin siis vain pelkästään kielolle tuoksuvaa.
Kommentit (29)
etsi googlesta lily of the valley soliflore.
Uuta itse?
Synteettiset kielontuoksut ovat hirveitä. Varmaan kieloa saisi jostain hajuvesiteollisuudesta. Perttula voisi varmasti auttaa.
Varoitus sinulle että Max Perttulan kielotuoksu ei ole enää kielon tuoksuinen. :( Hän teki joskus Ivana Helsingille tuoksun joka tuoksui vain ja ainoastaan kielolle, puhtaasti. Nykyään hänen verkkokaupassaan on toinen kielotuoksu Mugue de finlande joka haisee voimakkaasti ihan joltain muulta. Edullinen mutta valitettavan pistävän hajuinen. Käytännössä sekoitus (vaikka nimi "Suomen kielo").
Yves Rocherin Lily of the valley, jos sitä vielä voi tilata.
Diorin Diorissama on puhdasta kieloa ja todella hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Varoitus sinulle että Max Perttulan kielotuoksu ei ole enää kielon tuoksuinen. :( Hän teki joskus Ivana Helsingille tuoksun joka tuoksui vain ja ainoastaan kielolle, puhtaasti. Nykyään hänen verkkokaupassaan on toinen kielotuoksu Mugue de finlande joka haisee voimakkaasti ihan joltain muulta. Edullinen mutta valitettavan pistävän hajuinen. Käytännössä sekoitus (vaikka nimi "Suomen kielo").
Kiitos! Jos on joskus ollut puhtaan kielon parfyymi, niin ”resepti” on ehkä tallella eikä olisi niin kallista tilata sitä sitten. Olen myös haistanut tuota Mugueta ja se tosiaan ei ollut kielon tuoksuinen kuten kuvasitkin.
Minä pohdin ihan samaa, kun kielon tuoksu häivähti metsässä. Toinen ihana tuoksu olisi syreeni..
Mutta saisiko nuo tuoksut kaikki pölyttäjähyönteiset hyökkäämään kimppuun.. :-D ?
Diorin Diorissimo on ainoa oikea kielotuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Diorin Diorissama on puhdasta kieloa ja todella hyvä.
Tämä on kiinnostava, luulin että Diorilla on vain... no, mummotuoksuja :) ap
No mikä on enempi mummotuoksu kuin kielo?
Ei kielo ole mummotuoksu! Vaan keväinen, tyttömäinen.
Puhdasta kieloa saa myös tuoksuöljynä. Osmian valmistama versio on tehty nimenomaan suomalaiseen makuun, joka suosii kevyitä ja raikkaita tuoksuja.
Kaikki hajuvedet ovat sekoituksia. Käykääpä joskus Grassessa, jos liikutte Etelä-Ranskassa. Siellä valmistetaan näitä uutteita hajuvesien ’pohjaksi’. Näitä myydään sitten kosmetiikkateollisuudelle, joiisa niitä yhdistellään myytäviksi tuoksuiksi. Yhdessä hajuvedessä saattaa olla kymmeniä eri uutteita, ja nämä tiedot ovat kassakaappitavaraa. Henkilöitä, jotka testaavat eli haistelwvat näitä yhdistelimiä kutsutaan neniksi (nenä = Le nez).
Muguet-nimellä on myyty Suomessa jotain edullista versiota, ei ole Diorin.
Mulla on tätä Demeterin öljyä ja se on ihan täydellinen, aito kielon tuoksu:
https://www.strawberrynet.com/fi-fi/demeter-lily-of-the-valley-massage-…
Tuota saa myös tavallisena hajuvetenä.
Demeterin tuoksut on muuten Euroopassa nimellä The Library of Fragrance, ja olen tilannut niitä täältä:
https://www.thelibraryoffragrance.eu/
Tulevat Italiasta ja toimii hyvin, voin suositella!
Minulla on Max Joacim-kielotuoksu! Katsoin tarkemmin, se on maisematuoksu, yhdistelmä jossa mukana mm. pihajasmike. Ei siis pelkästään kielo. Tykkään kyllä!
Olen ymmärtänyt niin, että Max Perttula luo "maisematuoksuja" inspiraation lähteenä kokonaisuus. Suopursu-tuoksu tuoksuu suomaisemalle, kanervat, multaiset puun juuret, suopursu, mutta ei pelkästään siis suopursu.
Niin ikään Mugue de Finlande on kielometsä, jossa tuoksuu muutkin vihreät vivahteet, kielo, pihajasmike jne. Jotenkin kai tuoksu pitää nimetä niin, mikä sen luonteelle on ominaista.
Ulkomaalaisten kielotuoksut jättävät mielestäni tunkkaisen pohjatuoksun, tämä Mugue ei kyllä sitä ihollani tee, vaan pysyy raikkaana!
Tässä sen tuoksukuvausta:
"Muque de Finlande on hienostunut kesäillan tuoksu. Kielon tuoksu pitää sisällään suomalaiselle naiselle sopivia läpikuultavia, sateenraikkaita vihreitä vivahteita ja kesäisten puutarhojen lumoa. Syvyyttä tuoksuun tuo hento häivähdys pihajasmikkeen tuoksua.
Latvatuoksu: Vihreät lehdet, bergamotti, veden tuoksu
Runkotuoksu: Jasmiini, lehmuksen kukka
Pohjatuoksu: Kielo, pihajasmike, sampaquita, dossinia orkidea, valkoinen puhdas myski"
Olen miettinyt sitäkin että olisikohan kallista teetättää. Max Perttula ainakin tekee tilaustyönä mutta lähinnä kai firmoille tms, yksityishenkilölle varmaan liian kallista. Ap