Perhetyö kokemuksia kaivataan?
Meillä oltaisiin aloittamassa perhetyö, sanottiin että on vapaaehtoista, onko näin? Minulla mt ongelmia, mies normaali, lapset teinejä jo. Voidaanko huostaanottaa? Minulle vakuutettiin että ei voida huostaanottaa mutta onko näin. Lasten pitää suostua perhetyöhön 1krt/vko tai se ei vissiin toteudu. Voiko perhetyöstä kieltäytyä. Lähinnä perhetyö tulisi apuun että lapset aktivoituisi kotonaan tekemään jotain esim. Auttamaan siivoamisessa ym....
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Perhetyöstä ei voi kieltäytyä ja voivat hyvin huostaanottaa kun sulla on mielenterveysongelmia. Siivousta se tuskin on vaan keskusteluapua.
Miksi sanoivat että voi kieltäytyä? Mitä tää keskusteluapu on? Mulla on tiivis hoitokontakti jo......mistä keskustelevat? Minun asioistani vai.
Ap
Kyllä kannattaa ihan itse aktivoida ne lapset siivoomaan. Eikä kyllä kovinkaan monissa perheissä lapset muutenkaan siivoa? Vuosikausien riesa tulee varmasti tuosta perhetyöstä teille muuten.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa ihan itse aktivoida ne lapset siivoomaan. Eikä kyllä kovinkaan monissa perheissä lapset muutenkaan siivoa? Vuosikausien riesa tulee varmasti tuosta perhetyöstä teille muuten.
Onneksi lapset kohta täysi ikäisiä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhetyöstä ei voi kieltäytyä ja voivat hyvin huostaanottaa kun sulla on mielenterveysongelmia. Siivousta se tuskin on vaan keskusteluapua.
Miksi sanoivat että voi kieltäytyä? Mitä tää keskusteluapu on? Mulla on tiivis hoitokontakti jo......mistä keskustelevat? Minun asioistani vai.
Ap
Ne vaan sanoo, että voi kieltäytyä vaikka se katsotaan erittäin negatiiviseksi asiaksi. Perhetyöntekijä tulee istumaan sohvalle ja katsomaan, miten perheenne toimii. Aikamoisessa liemessä olet nyt.
Voisi olla ihan hyvää apua sinulle itsellesi ja nuorille myös. Nuorille tärkeeää oppia itsenäistä elämää. Sinulle tärkeää saada apua ja ohjausta. Ota ihmeessä kaikki apu mitä saat. Sen voin kertoa jos hyvin kohtaa teidän kemiat, etkä lyö jarruja päälle tulet hyötymään avusta. Aikanaan sain perheapua synnytysmasennuksen ja huonon perhetilanteen vuoksi. En ole katunut
Vierailija kirjoitti:
Miten voi kieltäytyä perhetyöstä?
Ap
Perhetyötä saa sosiaalihuoltolain mukaisena ja lastensuojelulain mukaisena. Jälkimmäinen ei ole valinnainen.
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla ihan hyvää apua sinulle itsellesi ja nuorille myös. Nuorille tärkeeää oppia itsenäistä elämää. Sinulle tärkeää saada apua ja ohjausta. Ota ihmeessä kaikki apu mitä saat. Sen voin kertoa jos hyvin kohtaa teidän kemiat, etkä lyö jarruja päälle tulet hyötymään avusta. Aikanaan sain perheapua synnytysmasennuksen ja huonon perhetilanteen vuoksi. En ole katunut
Kauan perhetyö kohdallasi kesti? Entä mitä apua sait siitä? Mietin vain onko tarkoitus saada meidät eroamaan ja sitten perhetyö loppuu?
Ap
Lapset melkain täysi-ikäisiä? Miksi ihmeessä teihin tuhlataan perhetyön resurssia?
Varo sanoja ja tekemisiä tulee vuosien riesa..
Ei ne teinejä huostaanota ellet pyydä. Nuori saa myös itse vaikuttaa asioihinsa silloin jos ei ole seinähullu, päihdeongelmainen häirikkö joka on vaaraksi muille. Ne voi patistaa nuorisoa kotitöiden tekemiseen ja lisävastuun ottamiseen. Se on hieman erillaista silloin kun lapset on teinejä eikä lapsia.