Muita, joita ahdistaa kesä tai ei tykkää ollenkaan
Minua ahdistaa yksinäisyys, joka korostuu juuri kesällä. Tuntuu, että kaikilla muilla on suunnitelmia vaikka muille jakaa, kun itse istuu yksin kotona, koska vaikea lähteä yksin minnekään.
Kommentit (15)
Eikö vika ole enemmänkin elämäntilanteessasi kuin vuodenajassa?
Ihanaa, kun puut kukkivat ja luonto on kauneimmillaan. Ei minullakaan ( yksineläjällä),ole mitään suunnitelmia, mutta nautin omasta puutarhastani. Rakastan kesää ja kukkia. Upea kesäilta.
En pidä +17 C ylittävistä lämpötiloista. Tänään meni helleraja jo rikki, ja perinteisesti kesäkuu on ollut viileä kesäkuukausi. Elokuussa sitten varmaan useampana päivänä yli +35 tänä vuonna, ei kele....
Kunhan kysyn kirjoitti:
Eikö vika ole enemmänkin elämäntilanteessasi kuin vuodenajassa?
On toki, mutta kesällä kuitenkin enemmän yksinäisyys korostuu kuin vaikkapa syksyllä.
Onneksi kolmen kuukauden kuluttua on jo ohi.
Ahdistaa, kun pihat täyttyvät radiota täysillä huudattavista. Ei tarvitse kuunnella lintujen laulua, kun bassonjumputus on ainoa ääni, minkä kuulet. Ei pysty nukkumaan ikkuna auki, kun pihalta kantautuu humalaisten huuto.
Turussa lämpötila romahti 19 mennessä illalla niin että jo palelsi. Päivällä oli vielä helle. Hyvä, koska asunnossani ei ole ilmastointia ja nukkuminen kärsii. Kyllähän se lämmin ilma muuten ihan kiva on.
Nyt n. 14-15 C.
Mulla on ihmeellinen kevät-kesä ahdistus aina mut heinäkuussa yleensä loppuu. Kestää jotenkin tosi kauan päästä mukaan kesään?!
Oli yksineläjänä ja perheellisenäkin jatkuu...
En ole yksinäinen enkä ahdistunut, mutta kesä ei ole minun juttuni. Paitsi jos on viileä kesä, jolloin lämpö max. 15-18. Hikoilen herkästi ja vihaan siksi kuumia päiviä. Paita märkä jo kun vie roskat ulos....
En tykkää kesästä, mutta onneksi se on lyhyt. Viihdyn hyvin kotona ja ilman mitään velvotteita ei tarvitse edes mennä ulos, jos on kuuma.
Olin tänä vuonna (vihdoin) niin aikaansaava että ostin ilmastointilaitteen jo hyvissä ajoin ennen helteitä. Josko tästä kesästä viimein tulisi siedettävä.
Ihanaa ap että sulla on kuitenkin 9-10 hyvää kuukautta.
Meillä kesällä elävillä vain pari
Kesä ahdistaa minuakin. Olen aspenger, joten kesän ärsyketulva (valot, äänet, hajut...) tekee minusta hyvin rauhattoman ja surullisen.
Rauhaton onkin hyvin kuvattu. Kesä on vuodenajoista rauhattomin myös mulle. Ötökät (ampiaiset), kuumuus, tunkkaisuus, valo, kauhea tekemisen pakko ihmisillä. Nyt on ihan hyvä, kunhan pysyy alle 20 asteessa. Kesäsateet on ihania. Syksyä odotellessa.
Eipä muuten väliä mutta hikoilu ja kuumuus vtuttaa, saisi olla lämmin mutta sopivasti