Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käyttäytyy narsistinen kaveri?

Vierailija
01.06.2020 |

?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
2/8 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, että haluaako hän sinulta jotain. Jos haluaa, olet hänen paras ystävänsä. Kaunis ja ihana. Sitten kun hän ei tarvitse sinua enää mihinkään, keksii draamaa jostain mitättömästä ja saa sinut tuntemaan itsesi luuseriksi ja että välirikkonnekin oli sinun syysi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tyypistä. Julkinarsisti on itsekeskeinen, hän keskeyttää puheesi, vaihtaa aihetta, leuhkii, on kilpailunhaluinen ja avoimen kateellinen. Riitautuu helposti ja syy on aina muissa. Valehtelee. Epäluotettava muutenkin. Eli rasittava ja petollinen ystävänä.

Piilonarsisti esittää hyvää ja vaatimatonta, mutta puhuu paskaa seläntakana ja on ammatti ja tapauhri. Kiittämätön. Passiivis aggressiivinen. Mielistelevä. Selkärangaton pelkuri.

Hirveästihän noissa on silti samoja piirteitä. Kateellisia molemmat, keinot ja ilmiasu vain erilaisia.

Vierailija
4/8 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin narsisti käyttäytyy. Koukuttaa uhrinsa ja murtaa henkisesti. Aluksi kehui maasta taivaaseen, kuinka ihanaa mun seurassa on olla, kuinka kukaan muu ei ymmärrä häntä niinkuin minä, olen älykäs ja kaunis. Oli poikkeuksellisen kiinnostunut elämästäni. Lainaili tavaroita puolin ja toisin ja halusi jatkuvasti olla kontaktissa. Saattoi ohimennen tuoda minulle jonkun tavaran, koska ei itse tarvitse sitä. Sitten alkoi raivoaminen. Jos en jonain päivänä ehtinyt häntä näkemään, alkoi raivoaminen kuinka minun on juuri nyt tuotava kyseinen tavara hänelle takaisin ja olen kamala ihminen, enkä voi käyttäytyä näin, koska hän juuri nyt tarvitsee sen tavaran. Jos en vastannut hänen puheluunsa, alkoi tulvia vihaisia viestejä, kuinka itsekeskeinen ihminen olen ja kuinka minun tulisi käyttäytyä häntä kohtaan. Pyrki myös etäännyttämään muista ihmisistä.

Katkaisin välit ja raivoviestejä tuli vuoden ajan. Toki välissä oli lepyttelyviestejä, kuinka hänellä on ikävä ja kuinka ihana ystävä olen.

Vierailija
5/8 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni oli tällainen piilonarsissi kaverina.

Oli kova lainaamaan rahaa ja kun olisi pitänyt maksaa takaisin, haukkui itsekkääksi ja ilkeäksi ja käänsi asian niin että häneltä, köyhältä (eli ttt:llä ja sai enemmän rahaa kuin minä opintotuella) on nyt riistetty ja puhui paskaa lainaajasta ympäriinsä.

Luki innokkaasti syömishäiriöblogeja, oli kommenteissa tsemppaava ja kannustava, mutta samaan aikaan netin ulkopuolella vähätteli erästä selvästi syömishäiriöistä yhteistä tultuamme.

Hän oli toki vain huomionkipeä ja pinnallinen, vaikka selvästi kärsi anoreksiasta.

Kukaan muu ei tiennyt mitä on ahdistus ja masennus. Kellään muulla ei ollut yhtä rankkaa, vaikka eläkeikäinen äiti toi ruoat kotiin asti tälle naiselle ja antoi kuukausirahaa vapaaehtoisesti työttömälle.

Maksatti illanistujaisissa juomat ja ruoat aina muilla ja seuraavana päivänä saatoin saada avoimen vihamielisen viestin, jossa minut haukuttiin milloin mistäkin, mm. äänensävystä jolla olin vastannut, tyypin kysyttyä voinko tarjota juoman. Haukkuminen oli oikeasti todella rankkaa ja henkilökohtaisuuksiin menevää.

Tykkäsi jättää aina jonkun porukan ulkopuolelle. Tästä sai selkeästi suunnatonta nautintoa.

Tässä oli omia kokemuksia narsistista. En voi muuta kuin sanoa, että juokse jos havaitset joitain tällaisia piirteitä.

Vierailija
6/8 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itselläni oli tällainen piilonarsissi kaverina.

Oli kova lainaamaan rahaa ja kun olisi pitänyt maksaa takaisin, haukkui itsekkääksi ja ilkeäksi ja käänsi asian niin että häneltä, köyhältä (eli ttt:llä ja sai enemmän rahaa kuin minä opintotuella) on nyt riistetty ja puhui paskaa lainaajasta ympäriinsä.

Luki innokkaasti syömishäiriöblogeja, oli kommenteissa tsemppaava ja kannustava, mutta samaan aikaan netin ulkopuolella vähätteli erästä selvästi syömishäiriöistä yhteistä tultuamme.

Hän oli toki vain huomionkipeä ja pinnallinen, vaikka selvästi kärsi anoreksiasta.

Kukaan muu ei tiennyt mitä on ahdistus ja masennus. Kellään muulla ei ollut yhtä rankkaa, vaikka eläkeikäinen äiti toi ruoat kotiin asti tälle naiselle ja antoi kuukausirahaa vapaaehtoisesti työttömälle.

Maksatti illanistujaisissa juomat ja ruoat aina muilla ja seuraavana päivänä saatoin saada avoimen vihamielisen viestin, jossa minut haukuttiin milloin mistäkin, mm. äänensävystä jolla olin vastannut, tyypin kysyttyä voinko tarjota juoman. Haukkuminen oli oikeasti todella rankkaa ja henkilökohtaisuuksiin menevää.

Tykkäsi jättää aina jonkun porukan ulkopuolelle. Tästä sai selkeästi suunnatonta nautintoa.

Tässä oli omia kokemuksia narsistista. En voi muuta kuin sanoa, että juokse jos havaitset joitain tällaisia piirteitä.

Narsistit ovat juuri tuollaisia, että lainaavat rahaa, mutta eivät meinaa millään maksaa takaisin. Matkustellaan ja muuta, mutta ei ole varaa maksaa velkaa. Aitoa häpeää ei tunneta.

Vierailija
7/8 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voinut tietää, millä tuulella on. Lähdin kivan päivän jälkeen kotiin, ja seuraavan kerran kun nähtiin oli naama nurinpäin. Oli loukkaantunut jostain sanomisesta ja väänsi ja käänsi asiat ihan väärin. Kertoi, mitä olin muka tarkoittanut sanoessani asiasta x. Kauheaa syyllistämistä.

Vierailija
8/8 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tyypistä. Julkinarsisti on itsekeskeinen, hän keskeyttää puheesi, vaihtaa aihetta, leuhkii, on kilpailunhaluinen ja avoimen kateellinen. Riitautuu helposti ja syy on aina muissa. Valehtelee. Epäluotettava muutenkin. Eli rasittava ja petollinen ystävänä.

Piilonarsisti esittää hyvää ja vaatimatonta, mutta puhuu paskaa seläntakana ja on ammatti ja tapauhri. Kiittämätön. Passiivis aggressiivinen. Mielistelevä. Selkärangaton pelkuri.

Hirveästihän noissa on silti samoja piirteitä. Kateellisia molemmat, keinot ja ilmiasu vain erilaisia.

Mu puoliso on just tollanee. Mitas nyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan