Onko normaalia, jos miehen erektio laskee välillä seksin aikana?
Tähän ilmiöön olen havahtunut viimeisen vuoden aikana ja mietityttää, onko miehelle tullut/tulossa joku sairaus? Eli erektio ei siis pysy kovana koko seksin ajan, vaan pehmenee/laskee kokonaan välillä. Ja nelikymppisestä miehestä on kyse. Ei ylipainoa, verenpainetta tms.
Kommentit (17)
Itselläni lörpähtää aina sellaisissa asennoissa joissa näen vaimoni kasvot. Sitten kun kiepsahdetaan vaikka lähäristä dokkistailiin, niin taas seisoo tanakasti kanki. Jännä juttu jotenkin.
Tietysti, eikä siinä ole mitään noloa. Nuoruuden jyystäminen on ohi ja edessä on rauhallisempi ja ehkä myös entistä nautinnollisempi rakastelu, jossa on erilaisia vaihteita.
Itsellä laskee sillä välin kun annan vaikka suuseksiä. Vaikka se kivaa onkin niin muutaman minuutin jälkeen seisokki laskee kun takaisinpäin ei tule mitään stimulaatiota.
Tai sitten kesken aktin jos oikein väsyttää eikä toinen ole kunnolla hommassa mukana.
40v jälkeen huomasin että alkaa penis vaatimaan jatkuvampaa stimulaatiota, eikä esim itsekseen pysy jatkuvasti pystyssä ilman fyysistä ärsykettä. On täysin normaalia että peniksen kovuus vaihtelee seksin aikana eikä jöpötä 100% kovana koko aikaa.
40v ei vaan enää ole 20v. Sen hyväksyminen voi olla miehelle yllättävän vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
40v jälkeen huomasin että alkaa penis vaatimaan jatkuvampaa stimulaatiota, eikä esim itsekseen pysy jatkuvasti pystyssä ilman fyysistä ärsykettä. On täysin normaalia että peniksen kovuus vaihtelee seksin aikana eikä jöpötä 100% kovana koko aikaa.
40v ei vaan enää ole 20v. Sen hyväksyminen voi olla miehelle yllättävän vaikeaa.
Vauvapalstan perusteella sen hyväksyminen on puolestaan monelle naiselle ei vain vaikeaa, vaan täysin mahdotonta...
Mulla on pelkkä mutta erittäin antoisa seksisuhde 3-kymppisen naisen kanssa, itse olen 57 vee. Tätä ennen olin totaalisesti sooloseksin varassa tosi pitkän aikaan. Ilmeni sama juttu tämän viehettävän naisen kanssa ja hän kysyi multa ihan suoraan että tumputtelenko yksin ollessani ja vastasin myöntävästi. Hän kehoitti lopettamaan sen tumputuksen kun siinä käy niin, että mies kun hurmioissaan vetelee yksin ollessaan käteen niin otteet on sen verran rajut, että tuntoherkkyys vähenee mutta palautuikin kyllä kun maltoin olla runkkaamatta. Ongelma ohi :) Luulin, että johtuu iästäni kun vielä tupakoinkin. Niin ja sitä paitsi jo hänen kätensä helläkin kosketus peniksessäni tuntuu aivan taivaalliselta jota se ei ennen ollut. Taisi mennä kuukausi kun en tumputellut ja se oli sit siinä!
What do you want to do ?
New mailCopy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstan perusteella sen hyväksyminen on puolestaan monelle naiselle ei vain vaikeaa, vaan täysin mahdotonta...
Vaihdevuodet opettaa näillekin nöyryyttä kyllä. Kaikki ikääntyy ja muutokset on vääjäämättömiä.
Sanotaanko näin että kaikilla miehillä tätä ei tapahdu. Itse olen naisena mieluummin ilman seksiä kuin puolilöysän munan tyydytysalustana.
Kun mies täytti 50 v, alkoi. Nyt 52 ja tilanteet lisääntyneet. Halukas on silti ja meillä seksiä useampi kerta viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko näin että kaikilla miehillä tätä ei tapahdu. Itse olen naisena mieluummin ilman seksiä kuin puolilöysän munan tyydytysalustana.
Sanotaanko näin että joka miehellä lerpahtaa kun ikää tulee. Ei auta vaikka olisi vahva libido ja vahva erektio. Seksi vaatii vanhemmiten enemmän stimulointia henkiseltä puolelta. Se on ihan pään sisäinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko näin että joka miehellä lerpahtaa kun ikää tulee. Ei auta vaikka olisi vahva libido ja vahva erektio. Seksi vaatii vanhemmiten enemmän stimulointia henkiseltä puolelta. Se on ihan pään sisäinen juttu.
Mulla 50-vuotiaalla rakastajalla seisoo kivikovana ja vaikka toista tuntia jos on tarpeen. Tapauskohtaista. Uskotelkaa vain lerppakullit sitä, että kaikilla lurpsahtelee.
T. Se, jota kommentoit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 50-vuotiaalla rakastajalla seisoo kivikovana ja vaikka toista tuntia jos on tarpeen. Tapauskohtaista. Uskotelkaa vain lerppakullit sitä, että kaikilla lurpsahtelee.
T. Se, jota kommentoit
Ai seisoo vaikka et koskekaan?
15 vuotta naimisissa ja yhden käden sormilla voi kesken kaiken lerpahdukset laskea. Ikää tosin on "vasta" 37.
Jos on tosi väsynyt, eikä muutenkaan huvittaisi, ja joutuu vähääkään pidättelemään omaa orkkua että vaimo saa, niin näissä tilanteissa on joskus lerpahdellut. Vaimo on oman orkkunsa saatuaan ottanut lopulta sitten suihin, ja mälli on lentänyt ei niin timanttisen kovastakin vehkeestä.
Mitä enemmän ikää tulee, niin siihen ihan timanttisimpaan seisokkiin tarvii joskus hieman pidempää esileikkiä. Saman 18cm mitan olen saanut kyllä mitattua vielä tässäkin iässä, mutta jos esileikkinä on vaikka kunnon suihinottoa, niin kyllä se vaimokin kiljahtelee eri tavalla, kun nopeassa pikapanossa.
Ailahteleehan se seisokkikin. Itselläni on myös kokemuksia naisista, jotka kuivuvat käsiin/kesken rakastelun. Siinä onkin kiva miettiä, siirrynkö nuolemaan, vai siedämmekö pientä hiertymää. Ja miehen vikahan tämäkin selvästi on.
Itselläni on teini-iästä asti laukeaminen saattanut joskus kestää pidempään, ja silloin on ollut aivan normaalia, että erektio vaihtelee. Erityisesti silloin ku on ollut tosi lähellä laukeamista, mutta ei olekaan lauennut, niin kaikkein kovin seisokki voi laskea minuutiksi. Tämä voi käydä pannessa, tai jos saa suihinottoa joka keskeytyykin juuri kriittisellä hetkellä. Yleensä erektio ei laske edes niin paljon, että toinen huomaisi sitä. Itse sen kuitenkin huomaa, mutta ei häiritse/harmita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet opettaa näillekin nöyryyttä kyllä. Kaikki ikääntyy ja muutokset on vääjäämättömiä.
Toisille ei. On nääs eri asia jos nainen tarvitsee liukkaria tai ei aina pysty senkään kanssa, kun limakalvot on oikein kuivat ja ärtyneet. Se on luonnollista ikääntyistä. Miehen lerpahtava kalu on poikkeavaa impotenssia.
Itsellä ainakin ollut aina tuollaista ja vanhemmiten lisääntynyt. Jos on lainkaan väsymystä tai muuta ettei niin innosta niin ei takuulla pysy koko aikaa pystyssä. Onhan se vähän säälittävää, mutta kaipa se kuuluu ikään.