Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneet, hirveä melusaaste

Vierailija
01.06.2020 |

En ole vihreä, mutta mieleni EI KESTÄ ENÄÄ!

Asun lentokentän lähellä ja jatkuva melusaaste, JATKUVA, LOPUTON. Koronan aikaan hellitti, kun lentokoneet pysyivät maassa, mutta nyt se taas alkoi.

Onneksi menen kesällä Pohjois-Suomeen sukulaisille, toivottavasti siellä ei ole samanlaista melua kuin Helsinki-Vantaan lentokentän lähellä. Ihan oikeasti.

Minulla on muutenkin todella herkkä kuulo. Jos kuljen lentokoneella, korvani tulevat kipeiksi ja alkaa toinen piina: tinnitys. Siksi olen päättänyt lopettaa lentokoneilla kulkemisen, oikeasti.

Jos joku tykkää lentokoneista, ei siinä mitään. Minä en voi vaan sietää. Onko mielipiteitä? Älkää loukkaantuko

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi oli paikalla ekan, sinä vai lentokenttä?

En tiedä, voiko noin verrata, mutta lentokenttä on ollut ensimmäisenä, koska olen elänyt Vantaalla syntymästäni asti. Se tuntuu kamalalta jättää hyvästit lentokoneiden takia, mutta minkäs sille voin.

Kukaan ei itse Vantaan perään. Itsekkin asun Hki-Vantaan lähistöllä, ja kyllähän kaupunkiympäristössä on aina melua. Muuta korpeen jos se häiritsee.

Vierailija
22/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelepa millaista on mm. Heathrown vierellä. Ympäristö on tiukasti rakennettu. Jostain syystä ihmisiä kykenee asumaan siellä ihan ok.

Itte olen asunut suoraan Hki-Vantaan pääkiitoradan jatkeella, koneet laskeutuu suoraan meidän tontin päältä. Siihen tottui nopeasti, Appiukko jaksoi siitä jonkin aikaa huomautella vieraillessaan

Kyllähän siinä puhe lakkaa siksi aikaa, kun kone on mennyt. Ei niistä taloista saa samaa hintaa kuin muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelepa millaista on mm. Heathrown vierellä. Ympäristö on tiukasti rakennettu. Jostain syystä ihmisiä kykenee asumaan siellä ihan ok.

Itte olen asunut suoraan Hki-Vantaan pääkiitoradan jatkeella, koneet laskeutuu suoraan meidän tontin päältä. Siihen tottui nopeasti, Appiukko jaksoi siitä jonkin aikaa huomautella vieraillessaan

Kaikki sietävät eri asioita eri tavoilla. Minulle kuitenkin on alkanut riittämään. Vesikin on alkanut maistua vahvasti raudalle ja pahville. Kerrostalojen kattojakin korjataan juuri nyt, korviin sattuu oikeasti.

Vierailija
24/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on tinnitys? Tinnituksen kyllä tiedän.

Vierailija
25/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi auttaa?

A: Valitan asiasta anonyymillä keskustelupalstalla.

vai

B: Teen asialle ihan itse jotain.

Mitä voisin muka tehdä asialle? Ei lentokoneita noin vain lakkauteta parin ihmisen takia, tiedän sen kyllä. Turismi on Suomelle tärkeää. Pakko lähteä.

Vierailija
26/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelänvetelä! Hähähää

Vierailija
27/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nykyiset ohivirtausmoottorit edes pidä pahaa ääntä.

Toista oli joskus 70-luvulla, silloin melua oikeasti oli.

Concorden lähdön kerran kuulleena taas ei mikään kone pidä sen jälkeen mitään ääntä. Sen 4 Olympos-moottoria saivat maan tärisemään.

Vierailija
28/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se, että on ihmisiä, jotka eivät halua tai eivät pysty päästämään irti niistä ja matkustamisesta. On myös ihmisiä, jotka haluavat tuhota luonnon oikeasti.

Etenkin matkustavat ihmiset kieltävät oman osallisuutensa luonnon tuhoamiseen. Nuo samat ihmiset kuitenkin sättivät suu vaahdossa lihavia lihavien omista teoista. Kummallisesti matkustajat ohittavat kaikki matkustamiseen liittyvät tekonsa. Ihan sama kun lihava sanoisi, että hänen symisillään ei ole väliä, koska maailmalla on lihavia joka tapauksessa. Makeistehdas pyörii vaikka lihava jättäisi makeiset syömättä jne.

"Kyllä ne koneet lentää vaikka juuri minä en istuisi kyydissä".

Vierailija
29/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi auttaa?

vai

Mitä voisin muka tehdä asialle? Ei lentokoneita noin vain lakkauteta parin ihmisen takia, tiedän sen kyllä. Turismi on Suomelle tärkeää. Pakko lähteä.

Hyvä, sinä siis ymmärsit kettuiluni tarkoituksen. Tuliko nyt parempi mieli, kun sait purkaa sydäntäsi asiasta?

Vierailija
30/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sietävät eri asioita eri tavoilla. Minulle kuitenkin on alkanut riittämään. Vesikin on alkanut maistua vahvasti raudalle ja pahville. Kerrostalojen kattojakin korjataan juuri nyt, korviin sattuu oikeasti.

Meneekö se lentomelu vesijohtoputkiinkin, ja aiheuttaa pahan maun? Vai onko teillä joku porakaivo lentokentän valuma-alueella?

Vierailija
31/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ihmiset ymmärtävät, että Suomessa itsessään on paljon nähtävää.

Kun ihmiset ulkomailla ovat myös tämän tajunneet ja haluavat Suomeen helpolla tavalla.

Vierailija
32/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi auttaa?

vai

Tälleenkö Arvo Ylppö ajatteli neuvoloista?

Vierailija
33/33 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas rakastan lentokoneiden ääntä bongaan niitä usein. Odotan että korona menee ohi ja pääsen taas maailmalle. Nykki ja Vancouver seuraavina kohteina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän