Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneet, hirveä melusaaste

Vierailija
01.06.2020 |

En ole vihreä, mutta mieleni EI KESTÄ ENÄÄ!

Asun lentokentän lähellä ja jatkuva melusaaste, JATKUVA, LOPUTON. Koronan aikaan hellitti, kun lentokoneet pysyivät maassa, mutta nyt se taas alkoi.

Onneksi menen kesällä Pohjois-Suomeen sukulaisille, toivottavasti siellä ei ole samanlaista melua kuin Helsinki-Vantaan lentokentän lähellä. Ihan oikeasti.

Minulla on muutenkin todella herkkä kuulo. Jos kuljen lentokoneella, korvani tulevat kipeiksi ja alkaa toinen piina: tinnitys. Siksi olen päättänyt lopettaa lentokoneilla kulkemisen, oikeasti.

Jos joku tykkää lentokoneista, ei siinä mitään. Minä en voi vaan sietää. Onko mielipiteitä? Älkää loukkaantuko

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko muuttaa?

Vierailija
2/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, se on aiheellista. Suurin osa suomalaisista ei matkusta enää lentokoneella Suomen sisällä.

Kyllä munkin hermot menisi, muuta vaikka paikkaan, jossa ei ole lentokoneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada asunto muualta, melusaaste herkkäkuuloiselle on sairastuttavaa. Se lentokoneen polttoöljyn lemu taas masentaa itseäni aina metsässä pururadalla, mitä paskaa oikeesti! Lähdet raikkaaseen luontoon kävelylle ja yhtäkkiä monta kilsaa haisee se järkyttävä tunkkainen myrkky mikä tuhoaa luontoakin pikkuhiljaa.

Vierailija
4/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne ovat, mutta niin niillä matkustetaan aina vaan. Tuntuu, että enemmän vanhukset. Nimittäin suurin osa nuorista on kieltäytynyt lentokoneista.

Vierailija
5/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne ovat, mutta niin niillä matkustetaan aina vaan. Tuntuu, että enemmän vanhukset. Nimittäin suurin osa nuorista on kieltäytynyt lentokoneista.

Vierailija
6/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita saada asunto muualta, melusaaste herkkäkuuloiselle on sairastuttavaa. Se lentokoneen polttoöljyn lemu taas masentaa itseäni aina metsässä pururadalla, mitä paskaa oikeesti! Lähdet raikkaaseen luontoon kävelylle ja yhtäkkiä monta kilsaa haisee se järkyttävä tunkkainen myrkky mikä tuhoaa luontoakin pikkuhiljaa.

Tämä on oikeasti kauheaa. Ihmisten ei ole niin tarkoitus lentää. Jos haluaa lentää, vaikka Linnanmäellä niissä laitteissa. Toivottavasti ihmiset ymmärtävät, että Suomessa itsessään on paljon nähtävää.

Vierailija
7/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin ihanaa ollut hyvän tuoksuisessa raikkaassa luonnossa, oikeen itku päässyt siitä ilosta. Mutta nyt sekin loppumassa. Kun olisin sellaisessa ammatissa mitä voisi tehdä kotoa käsin, muuttaisin kauemmas vantaalta.

Vierailija
8/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoritiet on toinen. Asunut samassa talossa ennen ja jälkeen viereen rakennetun moottoritien, niin melua ja pölyä on taukoamatta. Ennen pihalla oli jänöjä, kettuja yms. mutta tilalle on tullut puluja ja lokkeja. Just aamulla kuuntelin kun pöllö huhuili mutta peittyi aina melun alle kun moottoritiellä meni joku. Ja toi ääni kuuluu kauan.

Joutuuko tässä nyt vielä uuden talon hankkimaan vieläkin syrjemmästä.

Vierailija
9/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se, että on ihmisiä, jotka eivät halua tai eivät pysty päästämään irti niistä ja matkustamisesta. On myös ihmisiä, jotka haluavat tuhota luonnon oikeasti.

Vierailija
10/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on, kun asuu etelässä. Jos tätä tahtia mennään, tulevaisuus ei näytä kovin hyvältä tällä pallolla, ei ainakaan minun silmiin. Ihmisten täytyisi ymmärtää, mistä on kyse, mutta kukaan ei kerro, kukaan ei kuuntele.

Vierailija
11/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tehdä kansalaisaloite.

Vierailija
12/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se lentoasema siellä jo ennen muuttoasi? Jos oli, niin miten lentomelu tuli yllätyksenä?

Vierailija
13/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse 10 km päästä siitä samasta kentästä, meillä kuulee aniharvoin koneiden ääntä. Ainoastaan jos huonon kelin takia joutuvat laskeutumaan eri suunnasta. Suosittelen selvittämään, missä lentomelualueet ovat ja muuttamaan hiljaisemmalle alueelle. 

Itselleni lentomatkustaminen on jossain määrin pakollista töiden takia.

Vierailija
14/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentän vieressä asunut kirjoitti:

Oliko se lentoasema siellä jo ennen muuttoasi? Jos oli, niin miten lentomelu tuli yllätyksenä?

Olen asunut Vantaalla koko nuoren ikäni ja pakko sanoa, että melu on väistämättä pahentunut aina, toki autoilijoidenkin syytä, mutta lentokoneet kuuluu joka toinen minuutti.

Vierailija
15/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi oli paikalla ekan, sinä vai lentokenttä?

Vierailija
16/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, voiko noin verrata, mutta lentokenttä on ollut ensimmäisenä, koska olen elänyt Vantaalla syntymästäni asti. Se tuntuu kamalalta jättää hyvästit lentokoneiden takia, mutta minkäs sille voin.

Vierailija
17/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelepa millaista on mm. Heathrown vierellä. Ympäristö on tiukasti rakennettu. Jostain syystä ihmisiä kykenee asumaan siellä ihan ok.

Itte olen asunut suoraan Hki-Vantaan pääkiitoradan jatkeella, koneet laskeutuu suoraan meidän tontin päältä. Siihen tottui nopeasti, Appiukko jaksoi siitä jonkin aikaa huomautella vieraillessaan

Vierailija
18/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi auttaa?

A: Valitan asiasta anonyymillä keskustelupalstalla.

vai

B: Teen asialle ihan itse jotain.

Vierailija
19/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmh ei tuollaisesta näsäviisastelusta kukaan hyödy. On totta että lähelläkin kenttää saattaa melulta säästyä, asun 3min junamatkan päässä kentältä eikä melua ole, vaan kuin etäisesti yhdeltä kiitoradalta koneen lähtiessä. Mutta se lemu!! Ennen tähän muuttoa en tiennyt että lentokoneet levittävät polttoainelemua näinkin pitkälle (abaut 4km lähin kiitoradan alku)

Vierailija
20/33 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, voiko noin verrata, mutta lentokenttä on ollut ensimmäisenä, koska olen elänyt Vantaalla syntymästäni asti. Se tuntuu kamalalta jättää hyvästit lentokoneiden takia, mutta minkäs sille voin.

En ole ikinä ennen kuullut, että kukaan olisi harmitellut Vantaalta muuttamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä