Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten jotkut voivat olla niin riippuvaisia baariin pääsemisestä. Muita?

Vierailija
01.06.2020 |

Tykkäsin kyllä itsekin käydä kavereiden kanssa parilla baarissa ennen koronaa, mutta ei se ole mikään elämän ja kuoleman kysymys. Miksi suomalaisilla tuntuu olevan näin? Ihan tragikoomista kun asiaa ajattelee.

Odotetaan kuin kuuta nousevaa että pääsee maksamaan 8-10 euroa kulauksesta nestettä ja siinä samassa sitten riskeerataan että virus leviää edelleen. Miksi? Miksi? Jos kyse on sosiaalisesta tapahtumasta, nythän on mitä parhain aika vaikka mennä pussikaljalle tai piknikille. Miksi juuri sinne baariin pitää oikein änkeä? En vaan näe mitään järkevää syytä tuohon toimintaan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ja rohkeata tunnustaa ymmärryksensä rajallisuus heti otsikossa.

Vierailija
22/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muukin jo totesi, että ne jotka juovat alkoholistisesti, eivät käy baareissa. Ei heillä olisi siihen edes varaa.

Ne, jotka tänään jonottivat baariin, tekivät sen siksi, että tämä on erityislaatuinen tilanne. Jonottavathan ihmiset ilmaisia ämpäreitäkin ja se on jotain, mitä minä en ymmärrä.

Normaalitilanteessa baarit ovat hyvä paikka kuunnella live-musiikkia, tavata vanhoja tuttuja ja tutustua uusiin ihmisiin. Terassilla on kiva istua ja katsella ohikulkijoita.

Miksi ihmiset syövät ravintoloissa eivätkä kotona? Miksi ihmiset matkustelevat eivätkä pysy kotona? Miksi sinä käyt kävelyllä etkä hanki kotiin jotain stepperiä? Koska me haluamme muiden ihmisten pariin ja haluamme nähdä muutakin kuin kotimme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun Suomi alkaa luopumaan rajoituksista ihmiset juoksevat kuin lehmät laitumilla ja tällä tavoin varmasti saavat viruksen taas leviämään. Iso kiitos kenelle?

Vierailija
24/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olen hiukan kateellinen teille elämää elämättömille absolutisteille. Mulle tää on ollut täysi katastrofi kun ei ole päässyt bailaamaan yökerhoon ja päästämään ylimääräisiä höyryjä pihalle.

M35

Vierailija
25/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään.

Nuorempana siellä tuli käytyä, mutta ei tulis mieleenkään näin keski-ikäsenä siellä aikaa viettää. Kaljanjuonti yksin kotona on paljon mukavampaa ja huomattavasti halvempaa.

Vierailija
26/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään.

Nuorempana siellä tuli käytyä, mutta ei tulis mieleenkään näin keski-ikäsenä siellä aikaa viettää. Kaljanjuonti yksin kotona on paljon mukavampaa ja huomattavasti halvempaa.

Kyllä sen useimmista keski-ikäisistä huomaa ulkonäöstä ketkä tätä aivan fantastista baarielämää viettää aktiivisesti.

Vierailija
27/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähibaari aukesi klo 12 ja oli siellä naapurin pappa jo äsken terassilla. Mutta mä ymmärrän aivan hyvin, miksi hän käy siellä. Lukee ip-lehdet ja käy samalla kaupassa. Hän hoitaa kotona sairasta vaimoa, uskon että tuo baari on tärkeä henkireikä hänelle.

Siellä käy yleensäkin vanhempia ihmisiä, varmaan suurin osa yksin asuvia.

Vierailija
28/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En määkään ymmärrä mä tykkään vaan ihmetellä puita ja kuopia maata.

Vierailija
29/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään.

Silloinhan sillä hinnalla on tosiaan merkitystä, jos kulutus on suurta. Itse juon vain yhden (ison) oluen kerrallaan, oli se sitten kotona tai baarissa.

Vierailija
30/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

bailaaja kirjoitti:

Tavallaan olen hiukan kateellinen teille elämää elämättömille absolutisteille. Mulle tää on ollut täysi katastrofi kun ei ole päässyt bailaamaan yökerhoon ja päästämään ylimääräisiä höyryjä pihalle.

M35

Eikö kotonakin olisi voinut tanssia kuulokkeet päässä?

Mutta kyllä minä toisaalta ymmärränkin. Itse en ole oikein baari- tai terassi-ihminen, mutta kyllä silloin tällöin on kiva mennä miehen kanssa viereisen hotellin skybariin drinkille ja ihastelemaan kaupunkinäkymää ylhäältä päin. Eikä se nyt niin kallistakaan ole, drinkin saa 14 eurolla. En minä kotiin jaksaisi ruveta hankkimaan tarvikkeita ja aineksia yhtä drinkkiä varten. 

Ja tunnustan melkein itkeneeni ilosta, kun luin eilen Hesarista että Löyly aukeaa maanantaina! Meillä ei kotona ole kunnollista merinäköalaa joten todellakin olen kaivannut päästä jonnekin merenrantaravintolaan syömään ja tuijottamaan merelle <3

Vierailija
31/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisintä että monien naisten on pakko päästä baariin ja sitten vain valittaa kuinka miehet häiritsevät.

Vierailija
32/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ravintoloita ja baareja ikävä. Parasta tehdä hyvää ruokaa kotona ja juoda edullisemmin kotona. Ei baarit kiinnosta yhtään.

Vierailija
33/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähibaari aukesi klo 12 ja oli siellä naapurin pappa jo äsken terassilla. Mutta mä ymmärrän aivan hyvin, miksi hän käy siellä. Lukee ip-lehdet ja käy samalla kaupassa. Hän hoitaa kotona sairasta vaimoa, uskon että tuo baari on tärkeä henkireikä hänelle.

Siellä käy yleensäkin vanhempia ihmisiä, varmaan suurin osa yksin asuvia.

Juu no kyllä minäkin baaria pidän hyvänä paikkana juuri yksinäisille, ihan kiva että pääsee johonkin joskus istumaan ihmisten pariin, kaljpäissä voi vaikka tutustua uusiin ihmisiin.

Mutta sitä en ymmärrä että kaikenmaailman trendipellet joilla sata "ystävää" ja suosiota vaikka muille jakaa, ovat sinne nyt juoksemassa kieli vyön alla, ihan kuin eivät olisi koskaan baarissa käyneet. Semmosia idiootteja tuntuu olevan enemmän. 

Vierailija
34/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

bailaaja kirjoitti:

M35

Eikö kotonakin olisi voinut tanssia kuulokkeet päässä?

Mutta kyllä minä toisaalta ymmärränkin. Itse en ole oikein baari- tai terassi-ihminen, mutta kyllä silloin tällöin on kiva mennä miehen kanssa viereisen hotellin skybariin drinkille ja ihastelemaan kaupunkinäkymää ylhäältä päin. Eikä se nyt niin kallistakaan ole, drinkin saa 14 eurolla. En minä kotiin jaksaisi ruveta hankkimaan tarvikkeita ja aineksia yhtä drinkkiä varten. 

Ja tunnustan melkein itkeneeni ilosta, kun luin eilen Hesarista että Löyly aukeaa maanantaina! Meillä ei kotona ole kunnollista merinäköalaa joten todellakin olen kaivannut päästä jonnekin merenrantaravintolaan syömään ja tuijottamaan merelle <3

Mitä helv? Nyt keski-ikäisenä ja perheellisenä ei ole tarvetta baareihin, mutta jos joku olisi mulle tullut nuorempana sanomaan, että voisin tanssia kotona kuulokkeet päässä, niin kajahtaneena olisin pitänyt ja pidän nytkin. Et vissiin tajua baareista pätkääkään. 

Vierailija
35/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään.

Silloinhan sillä hinnalla on tosiaan merkitystä, jos kulutus on suurta. Itse juon vain yhden (ison) oluen kerrallaan, oli se sitten kotona tai baarissa.

Eli olet joku perverssi, joka menee baariin vain puristelemaan naisia/miehiä? Kun minä kävin baareissa, oli juominen asian ydin, toki myös paskanjauhaminen mahdollisten tuttujen tuntemattomien kanssa.

Mikset mene vaikka kirjastoon, jos ei juominen kiinnosta.

Vierailija
36/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, kun siellä baareissa ja terdeillä voi tavata ja haarukoida vastakkaisen sukupuolen edustajia? Näin sinkun näkökulmasta todellakin on aikakin avata baarit.

Olin tulossa kirjoittamaan samaa. Ulkona ei tapahdu mitään tutustumista, tosin kun baareissa. Varmaan joku psykologinen juttu vaikuttaa siihen, miksi näin.

Haluan kumppanin ja haluan perheen. Terassilla ja baareissa nyt vaan tutustuu todella helposti vastakkaiseen sukupuoleen.

Vierailija
37/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

bailaaja kirjoitti:

M35

Eikö semmosissa yökerhoissa käy yleensä parikymppiset.

Taidat vaikuttaa vähän namusedältä, lopeta ajoissa.

Vierailija
38/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juoppojen maa

Täynnähän nuo terassit on Ruotsissakin. Olleet koko ajan.

homot viihtyy baareissa.

Vierailija
39/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä AP:n himoa riistää mielivaltaisesti toisilta elinkeinonvapaus.

Vierailija
40/41 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän kyllä. Onhan tätä edeltänyt ihan käsittämätön tilanne. Ehkä ei liity mihinkään kännäämiseen ja riippuvuuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan