hei te joiden lapset menevät 1.8 ekaa päivää hoitoon
Oletteko saaneet tutustumis jaksoa? Meille sanottiin että kun hoitaja meillä siin pph niin on lomalla siihen päivään asti niin lasten pitäs vaan aloittaa suoraan koko päivä siellä. Ei mitään pehmeätä aloitusta vaan maanantaina vanhalla yyksityisellä hoitajalla ja sitten tiistaina suoraan tälle uudelle 8 tunniks...kyseessä kuitenkin 2 vuotiaat kaksoset. Miten muilla?
>Meillä muutenkin omgelma kun hoitaja ei suostu ottamaan kuin vasta klo 7 lapset sisään vaikka meidän molempien pitäs olla jo siihen aikaan töissä
Kommentit (13)
ja ajattelin käydä 1.8 tutustumassa, kuopuksella ikää 1v11kk silloin, meillä onneksi esikko ollut jo vuoden samalla hoitajalla 3v
Meillä hoitaja ottaa sopimuksen mukaan aamulla, olen vienyt 6.15 kun olen päässyt vuorosta tätä tietenkin silloin tällöin vain.
Kannattaa pyytää tosiaan sellaiseen paikkaan ettei myöhästy töistä että pääseeajoissa poiskin töistä.
siirretään lapset yksityiseltä kunnalliseen kun kela lopettaa tukiaan aika lailla niin tulee liian kalliiks.
Soitin sinne toimistoon tietenkin ja pahoittelivat vaan ja sanoivat etteivät voi auttaa,ennekuin 8.8 meidän alueen päiväkodissa pitävät kokouksen jossa käsitellään peruutus paikat ja sitten voivat meidät laittaa sinne jonoon....Niinpä,jonoon, ja ties kuin kauan siihenkin menee.
Hitto että ottaa päähän koko paska.....
Julkinen palvelu kun on, niin ei voi vaatia kaikkea. Olisit maksanut yksityisestä niin voisit valita mieleisen hoitopaikan! Typerää ruikutusta.
venyis sit niinkauhean pitkiks taas! ja meillä ainakin miehen työ sen verran joustaa et saa varmaan vapaaks ne ekat päivät ettei pojan tarvi heti olla 9 tuntia hoidossa
jos on niin pieni palkka ettei raha riitä edes hoitomaksuun? Hoitaisit lapsesi itse sitten!
Vierailija:
jos on niin pieni palkka ettei raha riitä edes hoitomaksuun? Hoitaisit lapsesi itse sitten!
Kysehän on ap:llä siitä, että ettei ole varaa YKSITYISIIN hoitomaksuihin.
Ei se tarkoita, että pitää jäädä pois töistä, vaan sitä, että silloin lapsi laitetaan halvempaan kunnalliseen.
yksityiseen perhepäivähoitoon johon saa yksityisen hoidon tukea!
Aina ollaan narisemassa lähes ilmaiseksi saatavasta julkisesta palvelusta mutta lasten hoidosta ei olla valmiita maksamaan mitään.
Ja vaihtoehto on tosiaan myös hoitaa niinkin pieni kuin 2-vuotias kotona.
Mutta kaikkea ei voi saada! Turhaa narinaa.
on Suomessa vanhemmille todella halpaa, lähes ilmaista. Ei auta valittaa, varsinkin jos ei itse viitsi lastaan hoitaa edes 3-vuotiaaksi kotona.
Vierailija:
on Suomessa vanhemmille todella halpaa, lähes ilmaista. Ei auta valittaa, varsinkin jos ei itse viitsi lastaan hoitaa edes 3-vuotiaaksi kotona.
En tajua tätä kommenttia. Minä maksan - yksinäni - hoitomaksuja 380 euroa (2 lasta) kunnallisesta hoidosta ja se on kyllä minulle suuri raha, en tosiaankaan luonnehtisi ilmaiseksi. On totta, että lapsen päivähoito maksaa yhteiskunnalle huomattavasti enemmän kuin mitä vanhemmat siitä maksavat, mutta silti en ymmärrä miten niin tämä on " lähes ilmaista" .
Meidän 3-vuotias menee pph:lta yksityiseen ostopalvelutarhaan ja saisi kyllä tutustua vanhempien kanssa alun, mutta ajattelin olla siellä korkeintaan puoli tuntia ja hakea sitten ajoissa pois. Lapsi kun on kuitenkin ollut jo muualla hoidossa ja ollut varahoidossakin hyvällä menestyksellä eikä ole äitiriippuvainen tms. Niin ja pk paikka on ennestään tuttu, kun isoveli on ollut siellä.
Jos veisin alle parivuotiaan ekaa kertaa hoitoon, haluaisin kyllä kunnon totuttelujakson. Outoa, jos ei siihen anneta mahdollisuutta.
saat sellaisen hoitopaikan, minne voi viedä lapset myöhästymättä itse töistä.