Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö nyt säästää kaikki turhat tavarat vai hankkiutua eroon? Yksiö pursuaa tavaraa, jota "voi vielä tarvita"..

Vierailija
31.05.2020 |

.. varsinkin jos lamaa kerran pukkaa ja Suomen sekä koko maailman tilanne menee todella huonoksi. Miten te tekisitte?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa turha tavara. Esimerkiksi jotain kummallisia johtoja minulla on, jotka ovat varmaan jo vanhanaikaisia..

Vierailija
2/8 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän siinä on, kun et pysty niitä heikkolaatuisia romutavaroitasi hyödyntämään oikein mitenkään. Ennen oli eri asia. Tavaraa oli vähän ja se oli kestävää. Vaatteista saattoi tehdä mattoja, mutta sinä et omista kangaspuita etkä tarvitse lisää mattoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä pulma!

Vierailija
4/8 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hankkiudun eroon kaikesta tavarasta, jota en ole tarvinnut vuoteen, ja jolle ei ole jotakin selvää käyttötarkoitusta tulossa. En omista mitään kausiharrstusvälineitä, joten jos vaikka hiihdät aina lumisina talvina, tätä kriteeriä voi höllentää. Itse en ole IKINÄ kaivannut ainuttakaan asiaa, jonka olen laittanut pois, ja yleensä en viikon päästä enää muistakaan, mitä olen omistanut.

Vierailija
5/8 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tilaa säilyttää, kannattaa säilyttää, mutta sinulla ei ole. Pistä pois ainakin ne romut, jotka vievät paljon tilaa. Jotain usb-piuhoja ja pikkutavaraa kannattaa ehkä säilyttää sillä verukkeella, että saa hyvät rahat vielä joskus pula-aikana.

Ei vaan, mä ehkä myisin torissa kaiken, mikä menee.

Vierailija
6/8 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kaaos masentaa. Kokeile, jos tavara menee kaupaksi. Aina ei voi olla varma. Aloita sellaisesta tavarasta, josta haluat ehdottomasti eroon. Laita tavara myyntiin ja tarkkaile tilannetta.

Vierailija
7/8 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on koriste-esineistä tai jostain tekokuituisista muotirytkyistä, niin en nyt säästäis pula-aikaa peläten. Jos kyse on teräskattiloista ja ylimääräisistä lakanoista, niin ehkä säästäisin. Samoin makuupussin ja teltan voisin säästää, lasketteluvermeet, joita ei käytä niin pois vaan.

Vierailija
8/8 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän sama ongelma, säilytystila on koko ajan loppumassa, mutta mitään ei haluaisi heittää pois kun voi vielä tarvita. Olen nyt muuttanut vielä suht tiheästi, mikä on aina tarjonnut hyvän mahdollisuuden käydä läpi tavaraa ja heittää turhia pois. On vain vaikea luopua mistään, kun tietää, ettei välttämättä ole varaa heti hankkia uutta, jos tarve vielä tulee. Vaatekaappia olen sentään pitänyt tapana karsia säännöllisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän