Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen pitäis olla ettei joutuisi kiusatuksi

Vierailija
31.05.2020 |

Tähän nyt niitä tekijöitä jotka minimoi kiusatuksi joutumisen. Itse olen koulukiusattu ja syrjitty oikeassa elämässä.
Niin sanottu mustalammas

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla on koko ajan ns piikit pystyssä valmiina kääntämään "iskut" takaisin, mutta ei kuitenkaan liian friikillä tavalla ettei näytä hermoheikolta.

Ja minusta se on tosi surullista.

Vierailija
2/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvännäköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että kohenna itsearvostustasi. Harrasta jotain liikuntaa johon voit purkaa energiaa ja joka vahvistaa tunnetta siitä, ettet ole heiveröinen tai avuton. Eheyttää. Näen fyysisen ulottuvuuden isona hyvälle itsetunnolle.

Opettele olemaan harmaa kivi-kiusaajille. Täysin välinpitämätön. Älä anna mitään tarttumapintaa.

Puhu jollekin ulkopuoliselle siitä, että sinua kiusataan. Älä patoa tuota kokemusta yksin sisääsi. Tämä on tärkeää. Kiusaajilla ei ole oikeutta tuhota sieluasi eikä elämääsi.

Vierailija
4/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintaju auttaa. Olen oppinut kääntämään kaiken vitsiksi, vaikka olenkin yliherkkä ja joskus kiusattukin. Nykyisin olen alkanut viljelemään kuivakkaa huumoria eikä kiusata enää. Jos joku sanoo jotain ulkonäöstäni, niin lisän siihen pokkana vieläkin jotain.

Vierailija
5/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka ei erotu muista, on tarpeeksi tavallinen että ei epäilystäkään "ryhmään kuulumisesta". Ihmislajin universaali piirre on syrjiä ja olla jopa väkivaltaisia muita kohtaan vain sillä perusteella että "et kuulu minun ryhmääni". En tarkoita sanoa että tämä olisi ok, itsekin olen vähän erikoisena ihmisenä joutunut jatkuvasti kiusatuksi, ja tietysti ihmisen pitäisi osata hillitä luonnollisia vaistojaan ettei satuta muita. Mutta vastaus tuohon kysymykseen on aika lailla tämä.

Vierailija
6/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karu totuus: sellainen jolla on fyysistä voimaa. Pätee ainakin peruskoulussa.

Vierailija
7/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja keksii aina jonkun syyn vaikka tekisit mitä. Anna turpaan.

8/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehkä sellainen asenne, että "nauretaan jos ei muuta pystytä", on ollut kaikkein ratkaisevin asia. Alakoulussa otin vielä ikävät kommentit herkästi itseeni, ja niitä saikin sitten kuunnella joka päivä. Yläasteella sain aluksi kuulla ties mitä ilkeyksiä aina kehotuksiin elämäni lopettamisesta suoriin t*ppouhkauksiin, nauroin vaan aina ja vastailin jotain ympäripyöreää (aha, kiva kiva, just näin...), vaikka ois tuntunut pahalta. Kun en enää tarjonnut kiusaajien toivomia reaktioita, loppui se vähitellen.

Vierailija
9/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä urheilussa. Ei kuitenkaan liian hyvä missään, ettei herätä kateutta. Sellainen, josta kaikki tunteet eivät heti välittömästi näy päällepäin (surullista). Itsevarma ja rohkea, muttei tyhmänrohkea eikä kerjää verta nenästään. Sanavalmis. Itsepuolustuskurssit käyty. Paljon ystäviä. Sellainen tyyppi, josta kaikki pitävät - reilu, rento, kaikkien kaveri. Ei ota itseensä muiden sanoista eikä välitä niistä, vaan pystyy torjumaan ne tilanteisiin sopivilla hauskoilla nokkeluuksilla niin, ettei vastapuoli menetä kasvojaan. Mikään ei suojaa sataprosenttisesti.

Vierailija
10/10 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä näytä uhriutuvalta

Älä näytä heti kaikkia tunteita

Näytä siltä, että tiedät mihin olet menossa

Ajattele, ennen kun sanot ja sano asiasi varmasti

Laita meikit, hiukset yms

Kunnioita auntoriteetteja

Jos et pidä jostakin, älä näytä sitä

Kerro itsestäsi hyvät puolet, esim saavutukset, älä ikinä aloita niistä huonoista

Naura muiden vitseille ja osoita että pidät muita hyvinä tyyppeinä

Yms yms.

Siinäpä noita... Itse en jaksa noita noudattaa, ja joudun lähestulkoon aina jonkun kohteeksi tai yritykseksi 🤔