Mitä te aiotte tehdä juhannuksena? Siis te ei-mökkiläiset
Mitä suunnitelmia teillä on tuon keskikesän juhlaan?
Mökille meno ei ole siis vaihtoehtona joten ideoita kaipailisin.
Kommentit (19)
Ostin asuntoauton ja reissaan sillä minne mieli tekee.
Samaa kuin viimeiset 20 juhannusta: olla kotona yksiössäni yksin. Varmaan grillimakkaran paistan ja ehkä käyn pyöräilemässä.
Saako mökille menijäkin vastata? Mennään siis mökille, siellä on kevään työt tekemättä, leikataan metrin mittainen ruoho, yritetään saada laituri paikoilleen, siivotaan huussi, sauna ja tupa. Voi siinä joku pieni riitakin tulla puolison kanssa töitä tehdessä.
En ole koskaan juhlinut juhannusta, enkä juhli.
Juhannuksena koti on siisti ja vastapestyt matot tuoksuu mäntysuovalle. Maljakkoon on kerätty iso kimppu luonnonkukkia. Pöytään katetaan uusia perunoita, grilliruokia ja salaatteja. Saunotaan ja juodaan virvokkeita. Ja saunassa on tietenkin vihta mukana.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan juhlinut juhannusta, enkä juhli.
Taidat ollakin porukan oikea ilopilleri
Grillataan kotipihassa, laitetaan jotain hyvää ruokaa ja nautitaan hiljaisesta stadista. Ollaan monesti myös käyty juhannuspäivänä kävelyllä keskustassa, juotu tai syöty jossain satunnaisesti auki olevassa paikassa. Mustikkamaalla myös joskus mutta tuskin tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Samaa kuin viimeiset 20 juhannusta: olla kotona yksiössäni yksin. Varmaan grillimakkaran paistan ja ehkä käyn pyöräilemässä.
Meinasin tulla kirjoittamaan lähes saman. Pyöräilyn tilalle vain kävelylenkki.
Grillataan kotipihalla, juodaan vähän viiniä, käydään saunassa. Poika tulee käymään koiranpentunsa kanssa, saavat pörheltää meidän koirien kanssa pihalla. Aidan takaa skoolataan naapurien kanssa, pysyy turvavälit.
Menen järveen uimaan omasta rannasta, mökille ei ole tarvetta. Muuten puuhaan pihatöitä ja mies hoitaa grillaus- eli ruokapuolen.
Katselin vähän aikaa sitten dokumenttia Dorasta, joka oli asunut vanhusikäänsä asti saaristossa (ollen siellä talvisin ainut asukas kotisaarellaan). Kun hän sitten ysikymppisenä muutti vanhainkotiin, hänen elämänilonsa ei kuitenkaan kadonnut. Juhannusta hän vietti pyytämällä henkilökunnalta huoneeseensa koivunoksia ja olemalla mukana rakentamassa juhannussalkoa ja kahvittelemassa muiden paikkakuntalaisten kanssa.
Dora on mun idoli, niin elämäniloinen loppuun saakka <3
Ollaan kotona ja käydään kävelyllä. Täällä on juhannuksena yleensä tavallista rauhallisempaa, kun osa asukkaista on muualla.
En tiedä vielä! Keksikää te mulle? Yksi aikuinen ja 11v. lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla kirjoittamaan lähes saman. Pyöräilyn tilalle vain kävelylenkki.
Kokeile pyöräilyä hiljaisen kaupungin läpi. Hieno ja hieman outokin tunne.
t. tuo pyöräilijä
Minulla on se hyvä puoli, että saan asua "mökillä" ihan ympäri vuoden. Tosin tämä on vuokralla ja taistelen joka kuukausi, että saan jotenkin vuokran maksettua, kun en millään tahtoisi muuttaa poiskaan. Tarvitsen tätä luontoa ja maisemaa se on tärkeä ihan mielialan takiakin. Yksinäinen olen joten juhannus menee ihan tavallisesti. Syön mitä sattuu ja ulkoilen. Kuuntelen naapurimökkien ääniä ja samalla mietin, että olisin se kiva jos tännekin tulisi joku. Vanhemmat varmasti ainoat jotka saattavat käydä. Tälläinen tilanne on ollutkin jo niin kauan kuin muistan. Melko nuori vasta olen. Kesä aina menee. Talvella täällä on melko karua ja pimeää. Silloin tämä ei ole mikään paras paikka.
Kaikki mökittömät voisivat tulla tänne. Kyllä täällä ainakin joillekin tilaa olisi. Seura voisi olla vähän tylsää ja "outoa", mutta muuten yrittäisin olla ihan siedettävä. Oikeastaan minulla ei ole kertoa mitään muunlaisia asioita omasta juhannuksesta. Se on aina tullut ja mennyt. Usein aika surullisissakin merkeissä. Ei minulla todellisuudessa ole ketään kutsua tänne. Ei ole ystäviä tai sukulaisia ( pieni suku ja ovat etäisiä) ja senkin vuoksi aika yksinäistä. Joillakin tietysti aivan eri tilanne ja nämä asiat erilaisia ja ehkä helpompaa saada seuraa yms. En kiistä sitä.
Töissä ja juhannuksen jälkeen lomalle.
mies52v
Me mennään taaas jonkun sukulaisen mökille. Viedään juhlamokkapaketti tuliaisina ja saadaan vastineeksi majoitus, ruojat ja juomat koko porukalle pariksi päiväksi.