Mikä avuksi kun kissa hakee taukoamatta huomiota
Aamulla herättää naukumalla ja naukuu kunnes annan ruokaa. Hetki ruoan syömisen jälkeen alkaa uudestaan naukumaan hakien huomiota. Välillä kissa käy nukkumassa ja tämän jälkeen heti herätessään tulee tuijottamaan minua ja naukumaan.
Hommasin pari muuta kissaa tälle kissalle kaveriksi mutta tämä kissa ei kiinnitä muihin kissoihin mitään huomiota.
Olen koettanut leikittää kissaa ja se leikkii monesti hetken aikaa mutta heti kun leikki loppuu niin alkaa huutaminen.
En huomioi millään tavoin kissaa silloin kun se naukuu jottei kissa opi saamaan naukumisesta palkintoa vaan annan ainoastaan silloin huomiota kun se on hetken aikaa hiljaa.
Mikä siis avuksi?
Kommentit (43)
Sisäkissa vissiin... Leikitä, leikitä. Rakenna kiipeilymahdollisuuksia katonrajaan asti, anna mahdollisuus katsella ulos ja kaikkea tekemistä. Mirrilläsi on tylsää ja käytös muuttuu pahemmaksi, jollet tuota ymmärrä. Ajattele jos itse eläisit koko elämäsi vain sisällä samoissa neliöissä
Vierailija kirjoitti:
Huomioi?
1. huomioida (taivutus)
ottaa huomioon, huomata
Sijoittaja, huomioi pörssien pääsiäisaikataulu!
Hyvä ympäristönsuunnittelu huomioi fyysisten tekijöiden ohella aina myös . sosiaaliset sekä yhteiskunnalliset ja kulttuuriset tekijät.
2. havainnoida, tehdä huomioita
Etymologia
Muodostettu huomio-sanasta ’huomioiden tekemisen’ merkityksessä 1900-luvun alussa. Myöhemmin merkitys on siirtynyt ’huomioon ottamiseksi’.
Kissat on persoonia. Sinun kissasi taitaa olla läheisriippuvainen tapaus.
Rasittavaa ja söpöä. Enpä osaa neuvoa muuta kuin, että et huomioi koko ajan - voi nimittäin olla, että mikään ei hälle riitä.
Kissallani on 3 korkeaa kiipeilypuuta joista yksi on lasitetulla parvekkeella. Parvekkeen ovi on aina auki keväästä syksyyn. Sylissä kissa on alle puoli minuuttia kerrallaan vaikka olen koettanut palkita sylissä istumisesta herkkupaloilla.
Vierailija kirjoitti:
Sisäkissa vissiin... Leikitä, leikitä. Rakenna kiipeilymahdollisuuksia katonrajaan asti, anna mahdollisuus katsella ulos ja kaikkea tekemistä. Mirrilläsi on tylsää ja käytös muuttuu pahemmaksi, jollet tuota ymmärrä. Ajattele jos itse eläisit koko elämäsi vain sisällä samoissa neliöissä
Mun kissa ei halua ulos, vaikka veisin. Valjaissa tottakai, kissan vapaa ulkoilu ei tee siitä onnellista, ja on hengenvaarallista. Joka paikkakunnalla on ihmisiä, jotka mielellään tappavat vapaana olevan kissan.
Anna se mulle ❤️ mä antaisin sille huomiota aamusta iltaan.
Kun kissalla on ruokaa, vettä, suojaa, virikkeitä, kissakavereita, on sillä asiat ihan hyvin.
Se yrittää orjuuttaa sinut.
Kun koetin ulkoiluttaa kissaani valjaissa niin se koetti kaiken aikaa piiloutua autojen alle jonne en sitä päästänyt piiloon. Toinen ongelma on, että todella monella asukkaalla taloyhtiössäni on koira joten kissaani on vaikeaa ulkoiluttaa pihapiirissä.
Se vaatii myös yöllä huomiota hyppimällä jatkuvasti päälläni ja naukumalla.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä kissat ovat?
Onko leikattu?
Koska huomion haku alkoi?
Kuinka kauan leikitte ja millaisia leikkejä?
Onko teillä ruoka-ajat?
Minulla kissa oli vastaavanlainen, mutta päräytin toistakymmentä kertaa pierun peiton alla ja pidin kissan siellä nauttimassa minun kanssa niin loppui kaikenlainen häiriökäyttäytyminen.
Onko mahdollista että kissalla on jokin vaiva tai sairaus?
En osaa auttaa, oma kissani ei ole yhtä äänekäs, mutta naukuu enemmän kuin muut kissani. Yritin opettaa tuosta huutamisesta pois jättämällä huomiotta, ei auttanut kun huuti vain kovempaa. Joten päädyin höpöttämään kissalle kaikkea mussunpussumammankulta-settiä ja kissa tyytyväisenä "vastailee" naukumalla, ilmeisesti vain kaipasi juttukaveria.
Kissasi on leimautunut sinuun, ei kissakavereihin. Yöllä ei saisi antaa huomiota, vaikka vaatisikin. Oletko kokeillut illalla leikittää ja antaa reilusti ruokaa? Jos sillä on yöllä nälkä ja siksi herättää sinua. Leikkauttaminenkin on suotavaa, se joitain kissoja vähän rauhoittaa.
Olen huomannut että joskus ihmisten kissat naukuvat kun haluavat muutaman aidosti ystävällisen silityksen lyhyesti, muutaman sanan ja turvaa sitä kautta. Kissa rauhoittuu. Tai kevyen halauksen /syliin jos on läheinen omistajan kanssa, tai huomion että hän on olemassa omistajalle. Jotain "asiaa" sillä voi olla, ehkä voit yrittää tulkita mitä kissa kulloinkin yrittää ilmaista ja kommunikoida? Se ei välttämättä ole leikki mitä kissa haluaa joka kerta. Paitsi se ruoka ja vesi on oma juttunsa. -Olisiko ikkunalle joku pöytä josta kissa voi katsoa ulos joskus verhon raosta, onko liian paljon sisällä. Onko ruokinta-automaatti aamulla ratkaisu, raikkaan veden saa erikseen. Ehkä kissa on energinen, innokas jostain syystä juuri aamulla.
Eläinlääkäri voi kertoa koskeeko kissaa johonkin /onko tulehdusta tms, ja kissoihin perehtynyt tietää "kissojen kielestä" jotain, entä kirjat & videot. Jos kissa on kiintynyt sinuun, ehkä voit keksiä eri tasoja pehmukkeella /pedillä työpöydän lähelle, josta on helppo antaa pari silitystä - ilman että siitä syntyy joka kerta äänekäs show? Jos ei muu auta hanki joku pätevä eläinmeedio paikalle ja tekemistä kissalle, ehkä välillä ulos?
Vierailija kirjoitti:
Se vaatii myös yöllä huomiota hyppimällä jatkuvasti päälläni ja naukumalla.
Vierailija kirjoitti:
Eipä sekään niin haittaa! Omistan korvatulpatkin. Tosin joskus kissa masentuu pitkäksi aikaa, jos joutuu eroon siitä, kenet on jo valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Kissat on persoonia. Sinun kissasi taitaa olla läheisriippuvainen tapaus.
Rasittavaa ja söpöä. Enpä osaa neuvoa muuta kuin, että et huomioi koko ajan - voi nimittäin olla, että mikään ei hälle riitä.
Vaikuttaa enemmän ekstrovertilta ja ihmisrakkaalta kissalta. Minulla on ollut kissa, joka seurasi keittiössä vieressä baarijakkarallaan kun silppusin sipulia ja chiliä ruokaan. Ylipäänsä kaikki tekemiseni kiinnostivat kissavainaatani todella paljon.
Jokin ostoskassin purkaminen oli kissalle kuin tietokonepeli jonnelle jne.
Onko kissa vieroitettu liian nuorena? Olen ollut huomaavinani, että sellaiset yksilöt ottavat ihmisen vanhemmakseen ja pysyvät riippuvaisina omistajastaan.
Kissani on eläinsuojelukeskuksesta haettu leikattu tyttökissa joten tarkkaa ikää ei voi määrittää. On kuitenkin yli 10 vuotias ja käytän sitä säännöllisesti eläinlääkärissä.
Leikitän kissaa narun, laserlelun ja kepin avulla (jonka päässä on pörröinen häntä). Koetin hommata myös aktivointileluja joista saa palkinnoksi namipaloja mutta kissa vaikuttaa hieman yksinkertaiselta eikä saa niitä nameja kalastettua leluista. Menee vaan lelun vierelle naukumaan.
Leikitän kissaa monta kertaa päivässä mutta sillä riittää vaan hetkeksi mielenkiinto leikkimiseen. Sitten leikin loppuessa alkaa kiukkuinen naukuminen.
Kissoillani on 24h esillä eläinkaupasta hommattuja naudan ja kanan makuisia raksuja. Märkäruokaa annan 2 kertaa päivässä.
Jo aiemmin kissani huusi koko ajan huomiota mutta nyt se on vielä pahentunut kun hommasin eläinkaupasta uutta herkullista märkäruokaa ja kissani haluaisi syödä sitä raksujen sijaan. Aina kun lähden kävelemään niin kissani koettaa ohjata minua keittiöön antamaan märkäruokaa.
Huomioi?