Mikä avuksi kun kissa hakee taukoamatta huomiota
Aamulla herättää naukumalla ja naukuu kunnes annan ruokaa. Hetki ruoan syömisen jälkeen alkaa uudestaan naukumaan hakien huomiota. Välillä kissa käy nukkumassa ja tämän jälkeen heti herätessään tulee tuijottamaan minua ja naukumaan.
Hommasin pari muuta kissaa tälle kissalle kaveriksi mutta tämä kissa ei kiinnitä muihin kissoihin mitään huomiota.
Olen koettanut leikittää kissaa ja se leikkii monesti hetken aikaa mutta heti kun leikki loppuu niin alkaa huutaminen.
En huomioi millään tavoin kissaa silloin kun se naukuu jottei kissa opi saamaan naukumisesta palkintoa vaan annan ainoastaan silloin huomiota kun se on hetken aikaa hiljaa.
Mikä siis avuksi?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Kissani on eläinsuojelukeskuksesta haettu leikattu tyttökissa joten tarkkaa ikää ei voi määrittää. On kuitenkin yli 10 vuotias ja käytän sitä säännöllisesti eläinlääkärissä.
Leikitän kissaa narun, laserlelun ja kepin avulla (jonka päässä on pörröinen häntä). Koetin hommata myös aktivointileluja joista saa palkinnoksi namipaloja mutta kissa vaikuttaa hieman yksinkertaiselta eikä saa niitä nameja kalastettua leluista. Menee vaan lelun vierelle naukumaan.
Leikitän kissaa monta kertaa päivässä mutta sillä riittää vaan hetkeksi mielenkiinto leikkimiseen. Sitten leikin loppuessa alkaa kiukkuinen naukuminen.
Kissoillani on 24h esillä eläinkaupasta hommattuja naudan ja kanan makuisia raksuja. Märkäruokaa annan 2 kertaa päivässä.
Jo aiemmin kissani huusi koko ajan huomiota mutta nyt se on vielä pahentunut kun hommasin eläinkaupasta uutta herkullista märkäruokaa ja kissani haluaisi syödä sitä raksujen sijaan. Aina kun lähden kävelemään niin kissani koettaa ohjata minua keittiöön antamaan märkäruokaa.
Anna sille märkäruokaa. Meillä kaksi kissaa ei syö raksuja ollenkaan. Yksi taas syö melkein aina raksuja.
Ei kun lopetettavakai tai anna sinne eläinsuojeluun takas, ennenkuin tulet hulluksi ja väännät siltä niskat nurin. Pennun vielä ymmärtäisi mutta ei 10 vuotiasta leikattua eläintä.
Ota toinen kissa kaveriksi.