Mies yrittää jarruttaa itseni kehittämistä ja haluaa että olisin kotimamma
Koko loppuelämäni. Tämä nyt on siis selvä asia. Mutta, miten pyristellä eroon tilanteesta, jättääkö koko sika, vai voisiko tähän löytyä joku kompromissi?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olit ennen yhteistä elämää tai lapsia? Kuinka vanha olet? Mikä mies on koulutukseltaan ja ammatiltaan ja kuinka vanha hän on? Kuinka monta lasta ja heidän iät? Minkälainen asumismuoto teillä on nyt? Kuinka paljon asunnossa on huoneita/neliöitä? Kuinka paljon velkaa? Mikä miehen äiti on ammatiltaan? Kuinka kauan hän oli kotona lasten kanssa?
Olin työssäkäyvä opiskelija, opinnot jäi kesken kuten kaikki harrastuksenikin kun tuli perhe.
Miehellä ammattitutkinto. Miehen äidillä ammattitutkinto, pitkä ura kotiäitinä. Itselläni ammattitutkinto, yksi opistoasteen tutkinto, lukio, sekä kesken jäänyt Amk. Olen 3-kymppinen ja lapsia 3 alle kouluikäistä. Velkaa en ole ollenkaan.Miksi hankitte lapsia kesken opintojasi?
Hohhoijjaa...
Miksi tämän miehen ja Markun intresseissä on ap:n kotiinjäänti, etenkin kun toimi on huonosti palkattu?
Jos et ole kuullut itse Markun sanovan niin, mies voi olla luonnehäiriöinen/narsisti. He usein satuilevat siitä mitä muut ovat puhuneet, jotta saavuttaisivat haluamansa lopputuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Olin kahdeksan vuotta kotona kolmen lapsen kanssa ja se oli ihanaa aikaa. Opiskelin itselleni uuden ammatin iltakoulussa viimeisenä vuotena kun olin kotona ja kun nuorin oli 3 vuotias, niin lähdin töihin riemusta kiljuen. Minä halusin tehdä näin ja miehen kanssa asia sovittiin niin. Mies teki matkatöitä, mutta tein lyhyttä päivää ja kaikki meni hienosti. Minä olen minä ja mieheni on mieheni, mutta yhteistuumin olemme perhe.
Kyllä oikein kivalta kuulostaa tämä. Mutta nainen menettää aina palkkatuloa ja eläkekarttumaa kun homma on järjestetty näin. Ja jostain syystä tämä yhä vaan on okei. Se että kotona oli niin kivaa ja oli ihanaa aikaa ei korvaa menetettyä tuloa, jos katsotaan "tilastollisin" silmin.
Aloitus on provo mutta ihan hyvä tuoda nämä asian esiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo olisi jo eron paikka, mutta jos edes harkitset asiaa, niin totea miehelle, että niiden vuosien ajan kun olet kotona
- hän maksaa luonnollisesti kaikki laskut
- äitiys-, hoitovapaa-, whateveretuudet saat sinä-
- niiden lisäksi ja niiden jälkeen hänen vastuullaan on huolehtia siitä, että sinulla on kuukausittain vähintään X euroa täysin omaa rahaa. Summan päätät tietysti itse. Minä en alle tonnilla edes harkitsisi.
- kun aikanaan palaat työelämään ja joudut aloittamaan pienemmällä palkalla kuin nyt, tai mahdollisesti opiskelet ensin muutaman vuoden, mies huolehtii siitä, että tulotasosi on niiden vuosien ajan sama kuin se olisi nyt, indeksikorotus huomioituna
- otatte sinulle hyvän eläkevakuutuksen.
Ai niin, miehelläsi on minimipalkka. Ei taida tuo onnistua.
Toivottavasti tämä on vain provo, koska en haluaisi uskoa, että yksikään nainen edes harkitsisi tuollaista ehdotusta.
Miksi mies ei jää kotiin?
Ei ole provo. Jätän koko uppoavan laivan. Hommatkoon itse lapsenvahdit ja silleen. Menen kouluun ja otan oman kämpän.
Heissulivei!
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämän miehen ja Markun intresseissä on ap:n kotiinjäänti, etenkin kun toimi on huonosti palkattu?
Jos et ole kuullut itse Markun sanovan niin, mies voi olla luonnehäiriöinen/narsisti. He usein satuilevat siitä mitä muut ovat puhuneet, jotta saavuttaisivat haluamansa lopputuloksen.
Tämäkin kyllä kävi mielessäni. Miehen puheessa nimittäin usein vilisee "Kallekin oli sitä mieltä että..." Hannakin sanoi että olet naurettava... " En ole niin sokea että en osaisi tällaista käytöstä lukea. Silti todella hankala tilanne koska lapset.
Jos ei ole provo, niin jotain mätää tässä on. Miten miehen esimiehellä on sananvaltaa teidän perheessä? Kyse on sinun ja miehen välisestä asiasta. Ihan sama mitä mieltä miehesi tai sinun esimies on. Onko joku uskonlahko kyseessä vai mistä oon kyse?
Hoidin lapsia kotona yhteensä 5 vuotta. En kyllä jäisi minipalkkaisen miehen rahavallan alle. Omat rahat, oma valta.