Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi puhutte koiralle kuin ihmiselle? Ei se mitään ymmärrä, ihan tyhmä otus.

Vierailija
30.05.2020 |

🐕 ?

Kommentit (23)

Vierailija
2/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ymmärtää yllättävän paljon. Ja sille lässytetään ihan vaan sen takia kun se on kivaa kummankin mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ei pidä aliarvioida koiran ymmärrystä ja jos osa meneekin ohi niin se että koira saa huomiota riittää.

Vierailija
4/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koira lukee minulle ääneen Shakespearen koottuja teoksia alkukielellä.

Vierailija
5/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo :D mutta jos oletkin jostain syystä tosissasi niin lueppas edes jotain perus faktaa koirista niin maailmasi avartuu kummasti.

Vierailija
6/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lässytystä juuri tajua mutta niillä on ihmisen kasvontunnistus tuhansien vuosien saatossa kehittynyt tosi hyväksi ja tietysti he muistavat yksinkertaiset äänikomennotkin. Eli koira osaa lukea kehonkieltäsi ja kasvojasi.

Helpoin tapa saada koira kuin koira lenkille on hymyillä ja esittää innostunutta.

Vierailija
7/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on esimerkki tyhmästä otuksesta.

Vierailija
8/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä huudan vaimolle, tule tänne...ei tapahdu yhtään mitään. Mutta kun huudan koiralle, se tulee oitis iloisesti häntää heiluttaen...

Vierailija
9/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä huudan vaimolle, tule tänne...ei tapahdu yhtään mitään. Mutta kun huudan koiralle, se tulee oitis iloisesti häntää heiluttaen...

Jos vaimo huutaa sinulle, tulet oitis iloisesti häntää heiluttaen.

Vierailija
10/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani kuuntelee hyvinkin kiinnostuneena kun puhun astrofysiikasta.

Vierailija
11/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakuuttunut, että koirani on älykkäämpi kuin ap.

Oikeasti, etenkin vanhat koirat ovat ihan ällistyttävän viisaita.

Vierailija
12/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einsteinkin oikeastaan vain kirjasi ylös sen, mitä koiransa hänelle kertoi. Itse otti kuitenkin kunnian.

Vierailija
13/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuako koiralle pitäisi?

Vierailija
14/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukkuako koiralle pitäisi?

Kyllä koirillekin  kuuluu kielelliset oikeutensa. Ehdotan pakkohaukkua kouluihin.

Vierailija
15/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos ne vauvat ymmärtää ja silti niillekin puhutaan ja hui kauhistus, lässytetään.

Vierailija
16/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimo huutaa sinulle, tulet oitis iloisesti häntää heiluttaen.

Mistät arvasit😁

Vierailija
17/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkos ne vauvat ymmärtää ja silti niillekin puhutaan ja hui kauhistus, lässytetään.

Ne oppivat. Koirat eivät.

Ja vauvoille lässyttämisessä on jokinlainen biologinen tausta, eli äidit lässyttää ihan vaistomaisesti, koska se on hyväksi vauvan kielelliselle kehitykselle.

Vierailija
18/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälleen yksi hyvä syy, miksi laittaa huoraaturpaan.exe tulille ja sen jälkeen haalata se tukasta ulos. Kerran yksinkertainen puhe eikä komennot mene jakeluun, niin luiskaan vain tuollaiset ämmmät.

Vierailija
19/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lässytystä juuri tajua mutta niillä on ihmisen kasvontunnistus tuhansien vuosien saatossa kehittynyt tosi hyväksi ja tietysti he muistavat yksinkertaiset äänikomennotkin. Eli koira osaa lukea kehonkieltäsi ja kasvojasi.

Helpoin tapa saada koira kuin koira lenkille on hymyillä ja esittää innostunutta.

Kyllä koira puhettakin ymmärtää, se tunnistaa sanoja.  Kokeilkaa omalla koirallanne.  Minä kun ajattelin, että koirani tunnistaa "lenkki-" tai "lenkille" -sanat vain tietystä äänensävystä, niin eipä vain ole näin.  Lauloin kerran huvikseni jotain sävelmää omatekoisilla sanoilla, ja laiskasti hyräilin, että kai sitä pitäisi lähteä lenkkiäkin kiertämään, niin koira hyppäsi pystyyn ja juoksi häntää heiluttaen viereeni odottamaan, että nyt sitten lähdetään.  Kyllä se sen lenkki-sanan siitä tunnisti, vaikka sanoin sen vetelästi ja laiskasti laulamalla.

Samoin kun mies tuli jätskiautolta ja sanoi että ostin tuutteja ja tikkuja, niin koira hyppäsi hereille ja varaston ovelle odottamaan tikkua.  Siis sitä koirien "hammastikkua."

Olen piruuttani muutenkin kokeillut kaikenlaisia ilmaisuja erilaisilla äänensävyillä just sillä tarkoituksella, että ymmärtääkö se puheen, vaikka asia ja äänensävy ei sovi yhteen.  Kyllä se vaan ymmärtää.  

Koira nimenomaan ei ole tyhmä.  Sillä tuntuu olevan ajankulkukin hallussa, vaikka tuskin se nyt kelloa tuntee.  Mies on vuorotyössä ja koira asettuu ikkunaan odottamaan häntä aina tasan siihen aikaan, kun auto on tulossa tietyn matkan päässä, mutta ei vielä näkyvissä.  Koira on ikkunassa jopa aamulla kuuden jälkeen, kun mies tulee yövuorosta.

Menneinä vuosina meillä oli myös kaksi kissaa.  Asuttiin silloin aivan maaseudulla ja kissat oli koko päivän irrallaan omilla teillään.  Aina kun tulin töistä kotiin kotitietä pitkin, tulin sitten kävellen tai pyörällä (omaa autoa ei silloin ollut), niin kissat oli tienvarressa odottamassa.  Kun mies oli kotona, hän sanoi, ettei niitä näkynyt koko päivänä, mutta juuri ennen minun tulemistani ne ilmestyivät siihen tien varteen.  Niittenkin kohdalla tulin siihen tulokseen, että ne ymmärsivät puhetta.  Kun lähdettiin jonnekkin ja keskenämme puhuimme, että jätetäänkö kissat sisälle vai ulos, niin ne tulivat siihen keittiön lattialle istumaan valppaan näköisenä seuraten, että mihinkäs tulokseen tulette.

Eläinten kanssa saa monta kertaa hämmästyä sitä, miten hyvin niillä leikkaa ja miten älykkäitä ne ovat.  Vain tyhmät ihmiset ei sitä tajua.  

Vierailija
20/23 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt koiralle sanakokeita, ja todellakin osaa erottaa yhdenkin kirjaimen eron sanasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan