Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osallistuisitko nyt syntymäpäiväjuhliin?

Vierailija
29.05.2020 |

Kutsu tuli lapsen syntymäpäiväjuhliin. Paikalla 20-30 henkilöä, ikähaitari vauvasta yli 70-vuotiaisiin. Paikkana omakotitalo, joten hyvällä säällä voi olla pihallakin, mutta epäilen ettei turvavälien säilyttäminen ainakaan lasten osalta toteudu. Tarjoilut todennäköisesti sisätiloissa. Ja jos sää on huono, niin sittenhän juhlat pidetään sisällä. Mukana iän vuoksi riskiryhmäläisiä, jotka suhtautuvat välinpitämättömästi rajoituksiin ja koko koronaan periaatteella ”tulee jos on tullakseen.” Omassa perheessä ei riskiryhmäläisiä. Mietityttää osallistuminen. Menisitkö itse? Sukulaisista kyse.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi. Juhlia voi myöhemminkin. En riskeeraisi vanhusten tartuttamista, vaikka he itse pitäisivätkin koronaa vain ”höpötyksenä” (kuten oma äitini 78v.).

Vierailija
2/19 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi enkä aio mennä mihinkään juhliin tai muihin vastaaviin joukkotapaamisiin tänä kesänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
4/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä. Veljellä olis ollut 50-v. nyt keväällä. Kysyin pitääkö kesällä. Ei aio pitää kun tuttavapiirissä on niin paljon riskiryhmää. Kahvittelee sitten syksyllä pienen porukan kerrallaan, lähipiiristä. Normitilanteessa suunnitteli isompia synttäreitä.

Vierailija
5/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan riippuu paikkakunnasta ja juhlien osallistujien kotikunnista. Vantaalla? En. Pikkupaikkakunnalla, jossa lähimmät numeroidut tartunnat kymmenien kilometrien päässä? Voisin harkita.

Vierailija
6/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin päästä aloitetaan ja koko päivä juhlitaan. Lapsen synttärit.

Vierailija
7/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi ainakaan täällä pk-seudulla. Juuri tuon tyyppisissä kekkereissä syntyy tartuntoja. Vastuutonta järkätä juhlia, jossa on mukana 70+ ikäisiä ihmisiä ja nuorta väkeä. Täällä meilläpäin on kuitenkin vielä uusia tartuntoja päivittäin ja perheeni ei ole ollut koulujen avaamisesta lähtien kotikaranteenissa. Voisimme viedä taudin tietämättämme tuollaisiin juhliin.

Vierailija
8/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistunut sukulaiseni synttärijuhliin (Helsinki), ja sain siitä murjotukset ja nälvimisen osakseni. Olen kuulemma hysteerinen. Ihan sama.

Vierailija
9/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu ainakaan tänä kesänä mihinkään juhliin. Katsotaan miten korona etenee.

Vierailija
10/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietämme lapsen synttäreitä viikon päästä Helsingissä terassikahvien merkeissä. Kutsuttu vain isovanhemmat (3 henkilöä) ja kummit (2 henkilöä). Omaan perheeseen kuuluu 3 henkilöä. Joukossa riskiryhmäläisiä 3 henkilöä.

Tarjottavat suunnittelen niin että ne syödään haarukalla tai lusikalla. Minä annostelen tarjottavat vieraille lautasille ottimilla sekä käytän hanskoja (myös valmistuksessa).

Jos sää ei salli ulkonaoloa, emme juhli.

Jokainen vieras päättää itse tuleeko juhliin vai ei.

Vierailija
11/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuohan riippuu paikkakunnasta ja juhlien osallistujien kotikunnista. Vantaalla? En. Pikkupaikkakunnalla, jossa lähimmät numeroidut tartunnat kymmenien kilometrien päässä? Voisin harkita.

Tämä vastaus minullakin. Täällä pääkaupunkiseudulla en edes ajattelisi asiaa, mutta jossakin missä ei käytännöllisesti katsoen ole tautia ollenkaan voisin mennäkin ulos. Lapset ovat olleet joka tapauksessa koulussa jo, pienimmät päiväkodeissa ja ihmiset töissään. Välttelisin vanhempia ihmisiä reilusti ja muitakin sopivasti.

12/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Vihaan juhlia.

Vierailija
13/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä, useammalla kaverilla ja tuttavalla ollut korona, tällä hetkellä yhdellä ystäväpariskunnalla on.

En menisi juhliin.

Vierailija
14/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osallistunut sukulaiseni synttärijuhliin (Helsinki), ja sain siitä murjotukset ja nälvimisen osakseni. Olen kuulemma hysteerinen. Ihan sama.

Miksi yleensäkään pitäisi mennä joillekin synttäreille? Ei minulle ole kukaan murjottanut tai varsinkaan naljaillut edes ennen koronaa, jos/kun en ole osallistunut tuollaisiin pirskeisiin. Kaikki tietävät, että teen mitä haluan ja perheeni myös, eikä asiasta ole sen enempää kenelläkään natkuttamista.

Jos jotain naljailua tai muuta tulisi yhtään, niin täältä tulisi aika kivasti takaisin tekstiä ja naljailut loppuisivat siihen ikuisiksi ajoiksi. Minulle ei yksikään sukulainen auo päätään.

Vierailija
15/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjossa kirjoitti:

En menisi. Vihaan juhlia.

Sama juttu, juhlat eivät ole minun juttu.

Vierailija
16/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse juuri samaa asiaa. Lapset haluaisivat mennä, mutta minua arveluttaa. En todellakaan halua että joku vanhuksista (tai kukaan muukaan) sairastuu meidän perheen takia. Mies ollut Uudellamaalla potilastyössä (ei koronapotilaiden kanssa mutta kuitenkin), minä toimistotyössä (vähän koktakteja) ja omat lapset päiväkodissa koko kevään.

Vierailija
17/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi. Mutta lapseni joutuu osallistumaan.

Vierailija
18/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäisin lahjan ja onnittelut, mutta en menisi paikalle.

Vierailija
19/19 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näitä ihmisiä on nähnyt lähiaikoina niin kyllä, muuten en.