Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hoitoalalla ja kollegoiden palkkavaatimuksissa yksi asia ärsyttää....

Vierailija
29.05.2020 |

Nimittäin se kun samalla lähes aina vähätellään jotain muuta ammattia. Me hoitajat tarvitsemme lisää palkkaa, se on totta ja olen siitä 100% samaa mieltä.

Se mistä en kuitenkaan tykkää on se kun monesti samassa vähätellään muiden alojen ammatteja. Olen itse tehnyt töitä muillakin aloilla ja läheisistäni lähes kaikki on muiden alojen ammattilaisia, joten monilta löytyy näkemystä myös muista aloista.
Mielestäni muiden ammattilaisten aliarvioiminen ei anna hyvää kuvaa meistä hoitajista. Eräskin hoitaja arvosteli sitä miten lentoemäntä saa samaa palkkaa kuin hän. Niin, mitä sitten? Onko se sen lentoemännän vika että hoitajilla on huono palkka? Ja onko tämä hoitaja itse tehnyt koskaan päivääkään lentoemännän työtä? Ei ole mikään kevyt työ sekään.

Ei muiden alojen ammattilaisetkaan kannata meille hoitajille lisää palkkaa jos me väheksymme heidän työtänsä. Itse en väheksy kenenkään työtä vaikka palkkaa lisää haluan, toivon ettei muutkaan väheksyisi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan se hoitaja hakemaan lentoemännäksi jos on kerta niin kevyttä työtä ja "hyvä" palkka 🙈

Kyseessä on vielä epäsäännöllisempi työ kuin perus 3- vuorotyö.

Asiaa tekstisi ap!

Vierailija
2/7 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Paljon vertaillaan myös esim. Kaupan alaan.. ei vaan voi vertailla, kyseessä kaksi täysin eri ammattia ja palkkaus määräytyy täysin eri tavalla. Toki hoitajat ovat lisää palkkaa ansainneet, ei sillä, sitä palkkaa ei vaan mitenkään saada mistään kaupan alalta vaan kunniltahan se pitäisi saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työntekijät on super tärkeitä ja jokaisella työntekijällä tulisi olla asianmukainen palkka😊❤️

Vierailija
4/7 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu, vaan siitä, että hoitalalle hakeutuu kattelliset psykopaatit, jotka ovat valmiita aina kampittamaan toisia. 

Vierailija
5/7 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tajua miten jotkut voivat tehdä sairaanhoitajan yms työtä. Täytyy kyllä olla erityisluontoinen ihminen.

Oma sisko rajatilapersoona ja sairaanhoitaja. Eli miten mt-ongelmainen voi päästä kaikki testit lävitse?

Vierailija
6/7 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta turiset todellakin! Muiden lyttääminen ei auta hoitajien asiaa yhtään.

Vierailija
7/7 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne opettajien kanssa.