Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet kylmäkiskoinen jollekin työkaverille?

Vierailija
29.05.2020 |

Mietin kun oma työkaveri somessa jättää tykkäilemättä vaikka tykkää muiden päivityksistä ja työpaikalla taas huolehtii muiden pääsystä vuorollaan kahville, paitsi minun, tuhahtelee, eikä kommunikoi. Teemme tiimissä töitä, joten sanelupolitiikka ei toimi, vaan olennaista on kertoa aikeistaan kodka se vaikuttaa muiden työtehtäviin olennaisesti. Tämä ihminen on pidetty työkaveri, ilmeisesti täysin erilainen muille. Itse olen vielä suht uusi tulokas, uusin talossa, mutta ollut yli puoli vuotta kuitenkin työsuhteessa. Minua kiinnostaa lähinnä se, mikä saa yhden tiimin jäsenistä kohtelemaan yhtä näin poikkeavasti? Tietääkseni en ole häntä mitenkään loukannut.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja tai vanha jäätä, joka kokee sinut uhkana?

Vierailija
2/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätä-jäärä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lämpenee hitaammin.

Vierailija
4/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnkuvamme ovat hiukan erilaiset, en tee samoja työtehtäviä tai uhkaa hänen työpaikkaansa.

Ap

Vierailija
5/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet uusi, hän ei vielä tunne sinua?

Vierailija
6/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kumpikaan teistä ei ole hyvä ns. jään murtamisessa, ja olette nyt kiusallisessa välitilassa?

Vierailija
7/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä tullut taloon tuon ihmisen mielestä liian "nokka pystyssä". Hän olisi ehkä halunnut nöyremmän tyypin? Hän ei kuulosta kivalta tyypiltä. Syitä tuohon hyljeksintään voi olla monia. Jos työpaikalla tapahtuvat tilanteet eivät lopu, siitä pitää keskustella. Somessa kenenkään ei tarvitse tykkäillä. Sun ei kannata ottaa itseesi ja odottaa hänen hyväksyntäänsä. Käyttäydy häntä kohtaan normaalin ystävällisesti. Ehkä tilanne muuttuu itsestään.

Vierailija
8/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet uusi, hän ei vielä tunne sinua?

No ei se oikeuta työpaikalla käyttäytymään idiootin tavalla vaikka ei tunnekaan.

Vierailija
9/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnkuvamme ovat hiukan erilaiset, en tee samoja työtehtäviä tai uhkaa hänen työpaikkaansa.

Ap

Mutta hänen asemansa työyhteisössä saattaa olla uhattuna vuoksesi?

Edellisessä työpaikassa oli eräs tyyppi joka oli saanut jotenkin ihmeellisesti manipuloitua pomon ja muut omaan tahtoonsa ja hän oli kahminut ”etuuksia” jotka toiset hiljaisesti hyväksyivät. Tämä työkaveri kohteli uusia sitten kuin ilmaa, koska pelkäsi ettei juonet toimi uusien ihmisten kanssa ja hän joutuu samalle viivalle kuin kaikki muutkin.

Vierailija
10/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asialliset hommat ja työ sujuu kaikesta huolimatta, niin en vaivaisi päätäni jonkun suhtautumisella. Oma ongelmansa.

Vierailija
11/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kateellinen/mustis jostakin, tuntee itsensä uhatuksi tai on ihastunut sinuun.

Vierailija
12/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asialliset hommat ja työ sujuu kaikesta huolimatta, niin en vaivaisi päätäni jonkun suhtautumisella. Oma ongelmansa.

Tuhahtelee, ei kommunikoi eikä ota huomioon toisen tarpeita? Ei kuulosta siltä että asialliset hommat ja työ sujuisi.

Vierailija
13/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on töissä kaksi ihmistä, joiden kanssa en halua olla yhtään missään tekemisissä pakollisten työkuvioiden lisäksi, jotka mielestäni hoidan asiallisesti. 

Sain itse ylennyksen töissä pari vuotta sitten ja nämä kaksi työhönsä ja elämäänsä kyllästynyttä harppua käyttäytyivät minua kohtaan silloin ensimmäisen puoli vuotta aivan törkeästi. Koin itse tulleeni rumasti työpaikkakiusatuksi. Siis he eivät esimerkiksi kumpikaan mielenosoituksellisesti onnitelleet minua muiden työkavereiden onnitellessa ja supisivat avoimesti selkäni takana hihitellen ja hiljentyen kun tulin paikalle. Toinen lähetti veemäisiä sähköposteja ja teki kaikella tavalla uusien työtehtävieni hoitamisen vaikeaksi. Kumpikin on mielestäni väärällä alalla, valittavat kaikesta, eivätkä sovellu työporukkaan eivätkä noihin tehtäviin, puhuvat lähtemisestä, mutta eivät vain hae uutta duunia. Se on minusta käsittämätöntä. Toinen heistä tekee ehkä kolmanneksen siitä työmäärästä mitä muut tekevät, en ymmärrä mistä hänelle maksetaan. Ilmeisesti istumisesta suljetun oven takana omassa työhuoneessaan.

En ole yksin ongelmani kanssa, myös esimiehet ovat sitä mieltä, että nämä kaksi kuormittavat työyhteisöä.

Että joo, olen varmaan jonkun silmissä juuri tuollainen ikävä ja kylmäkiskoinen ihminen. Muiden työkavereiden kanssa on hauskaa, viestitellään somessa, kokoonnutaan yhteen jne, mutta en todellakaan halua olla näiden pahanilmanlintujen kanssa missään tekemisissä vapaa-ajallani. En myöskään luota heihin pätkääkään, enkä senkään takia halua olla tekemisissä. Tiedän, että se henkinen puukko todennäköisesti löytyisi selästä heti, jos sellaiseen antaisi näille mahdollisuuden. 

Vierailija
14/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, yksi kuolemansynneistä, se usein näissä tapauksissa se perimmäinen syy on.

Vierailija
15/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä peilaan herkästi toisen käytöstä. Eli jos työkaveri ei puhu mulle ja on jotenkin välttelevä, samaa käytöstä tulee takaisin. En uskalla olla rennosti, koska koen, ettei hän pidä minusta. Onneksi näitä ei ole sattunut kohdalle kuin pari koko elämän aikana. Yleensä tulen toimeen kaikkien kanssa.

Vierailija
16/16 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, savustuksesi. Siinä valistunut arvioini työkaveriesi epäasiallisen käytöksen juurisyistä.