Lisäsikö Korona teidän mielestä yhteishenkeä
Minusta ei.
Kauheastihan on hehkutettu kuinka me yhdessä erillään ja blaa blaa.. Mutta.
Enemmän minusta tuntuu että on lisääntynyt sellainen syyttely, erottelu ja kyttääminen.
Kommentit (15)
Enemmän minusta tuntuu että on lisääntynyt sellainen syyttely, erottelu ja kyttääminen.
Tuo on lisääntynyt lähinnä täällä vauvapalstalla.
Ei. Lisääntynyt on koronan myötä vain ihmisten sheimaaminen ja syyttely. Suomalaiset on katkeria ja itsekkäitä. Kaikenkaikkiaan epämiellyttävää porukkaa jolla ei ole edes käytöstapoja.
Ei lisännyt. Ei todellisuudessa eikä virtuaalimaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on lisääntynyt lähinnä täällä vauvapalstalla.
Et ole ilmisesti joutunut korona syytösten uhriksi. Harva siitä edes puhuu juurikin leimaamisen pelossa.
Minulla on oikein hyvä yhteishenki täällä itseni kanssa. Sain potkut töistä enkä ole nähnyt yhtäkään ihmistä kolmeen kuukauteen. Seuraavat ihmiset kohtaan varmaan Taivaan porteilla. V*ituttaa nämä kaikki puheet yhdessä selviytymisestä.
Osalla lisäsi, osalla ei.
Näin se menee elämässä aina.
Osa suhtautuu samaan asiaan niin että nyt tsempataan ja osa masentuu tai katkeroituu.
Suomalaisten negatiiviset piirteet ovat pahentuneet karanteenien ym. myötä todella voimakkaasti. Ihmiset ovat entistäkin tylympiä, epäsosiaalisempia, pikkumaisempia, aggressiivisempia, epäempaattisempia ja jotkut ihmiset klikkiytyvät keskenään pahansuopuuden ympärille. Aivan kamalaa kaiken kaikkiaan, vaikka yritän olla ajattelematta asiaa liikaa. Monet ovat mökkiytyneet pahasti asuntoihinsa ja ovat kuin joitain äreitä metsänpeikkoja tullessaan ulkoilmaan.
Joskus mietin kun vanhat ihmiset puhuu jostain talvisodan hengestä. Miten oltiin yhtä ja rakennettiin maata. Millaistakohan se oli oikeasti.
Tulee mieleeni William Goldingin kirja Kärpästen herra. Osa ihmisistä tuntuu mökkiytymisen myötä seonneen ja muuttuneen todella vainoharhaisiksi, kateellisiksi ja aggressiivisiksi.
Tässä sulle yhteishenkeä: Imase p.ersettä!
Alussa ehkä lisäsi jossakin kohden sellaista välittämistä ja empatiaa. Minullekin hymyili naapuri joka ei koskaan muuta kuin nyökkää. Olen pyrkinyt olemaan ikäihmisiä kohtaan kohtelias kun olen lenkillä heitä nähnyt. Joillakin on tarve puhua.Mutta en nyt tällä hetkellä huomaa mitään sen kummempaa kenestäkään. Kaupassa huomasin samaa itsekkyyttä pikkuhiljaa kun ennenkin eli sellaista jyräämistä ja käytävän tukkimista ja kassalla selkään hönkimistä. Ja sen olen huomannut että lapset on villiintyneet parin kuukauden aikana ja kävelevät pitkin pyöräteitä jne ihan miten sattuu. Neljä rinnan mennään pyörätiellä ja jäädään oleskelemaan pimeisiin
alikulkutunneleihin jne. Parveillaan ihan miten sattuu.
Ei, vaan päinvastoin erotteli meidät saastuneisiin uusmaalaisiin ja vastuullisiin kansalaisiin.
Eniten tuossa sylettää se kun toimin itse koronan suhteen erityisen vastuullisesti ja varovaisesesti ohjeita noudattaen, mutta koska asun Vantaalla niin minut lasketaan viruslinko-ksipäiden joukkoon.
Paljasti ja valjasti perisuomalaisen kateuden ja katkeruuden.
Joo telkassa nämä julkkikset... "Me ollaan yhdessä me ollaan täällä sun kanssa, yhdessä selvitään."
Haistakaa...
Varmaan jossain pienemmistä yhteyksissä on lisääntynyt mutta yhteiskunnallisesti on enemmänkin tuonut esille räikeät eriarvoisuuden rajat.