Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi oppia tulkitsemaan ihmisten ilmeitä ja aikeita?

Vierailija
29.05.2020 |

Jostain syystä ihmisten tulkitseminen on toisinaan todella vaikeaa. Voi toki olla, että kaikki muutkin painivat saman asian kanssa, mutta en ole vain tietoinen siitä. Tarvitsisin ideoita siihen, miten oppisin tulkitsemaan ihmisiä.

Itse pidän sellaisista ihmisistä, jotka ovat todella positiivisia, puheliaita ja ulospäinsuuntautuneita sekä hymyileviä, vaikka olen itse introvertti ja ujohko, sillä heitä yleensä pystyy tulkitsemaan hyvin. Käyttäydyn itse asiallisesti ja ystävällisesti. Pidän jopa amerikkalaistyylisestä "feikkiystävällisyydestä" ja siitäkin tulee hyvä mieli. Se tarkoittaa kuitenkin sitä, että se toinen välittää ja kunnioittaa sen verran, että edes yrittää käyttäytyä kivasti, vaikka olisikin muuten vaikkapa huonolla tuulella.

Ongelmaksi muodostuvat itselleni ne ihmiset, joilla on lähes ilmeettömät kasvot tai joilla on ns. "resting bitch face" eli luontaisesti äreä ilme kasvoillaan tai jotka tietoisesti ilmaisevat itseään vihaisuuden ja negatiivisuuden tai jopa aggression kautta. Miten sellaisia voisi oppia tulkitsemaan ja miten sellaisten seurassa voisi pärjätä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes yritä tulkita sellaisia ihmisiä. Miksi pitäisi? Jos he eivät halua näyttää tunteitaan, niin se heille suotakoon. Hoidan heidän kanssaan tarpeelliset asiat ja annan olla, mitäpä heidän tunnetilansa minulle kuuluu.

Vierailija
2/3 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes yritä tulkita sellaisia ihmisiä. Miksi pitäisi? Jos he eivät halua näyttää tunteitaan, niin se heille suotakoon. Hoidan heidän kanssaan tarpeelliset asiat ja annan olla, mitäpä heidän tunnetilansa minulle kuuluu.

Tuo on totta. Moni varmaankin ajattelee siten, että on vain niiden ihmisten seurassa, jotka ovat heille mukavia ja ystävällisiä. Itselläni menee yllättävän paljon energiaa sellaiseen, että mietin, mitä ne negatiivisesti suhtautuvat miettivät, sillä haluaisin jotenkin naiivisti, että ihan kaikki kohtaamani ihmiset hyväksyisivät ja olisivat mukavia. Sitten soimaan itseäni, kun en osaa tulkita heitä.

En välttämättä niiden pohdintojeni keskellä ehdi pitää yhteyttä niihin ihmisiin, jotka oikeasti jopa pitävät minusta, sillä mietiskelen niitä, jotka eivät pidä (esim. juuri nyt, kun pari kaveria laittoi chattiin kivaa viestiä, mutta en ehdi vastaamaan heille, sillä kirjoitan tätä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata edes yrittää, vaan toimia itse oikein

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän