Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylireagoinko? Mitä ajattelisit tällaisesta tilanteesta?

Vierailija
28.05.2020 |

Mies totesi, että mahani on ihan hyvä, mutta jos lihoisin 10 kg niin hän kuulemma siitä huomauttaisi että on liikaa mahaa/liian lihava jo silloin.

Mainittakoon, että vatsaa on hieman, mutta ei niin paljon että riskirajat ylittyvät ympärysmitalta. Olen aina ollut epävarma vartalostani, tällä hetkellä olen masentunut ja olen hukannut itsestäni osan mitä olin ennen (aktiivinen liikkuja jne ja toki olin hieman hoikeammassa kunnossa aikaisemmin). Miehen kanssa olen seurustellut 3 kk ja olen ollut alusta asti tämän kokoinen eli en ole lihonut tässä ajassa.

On huomauttanut muutaman kerran etten liiku tarpeeksi. Nyt totesi tuon vatsakommentin lisäksi etten liiku tarpeeksi ruokamäärään nähden. Syön kyllä mielestäni pääosin ihan normaaleja ruoka-annoksia. En ahmi ja vedä esimerkiksi makaronilaatikkoa puolta vuokaa kerralla. Hän siis huomauttelee syömisistäni ja liikkumisesta. On totta etten liiku tarpeeksi, sillä olen yksinkertaisesti siinä kunnossa etten jaksa. Koitan kyllä parhaani mukaan, esimerkiksi tänään kävimme yhdessä kävelylenkillä. Liikkuminen on minulle luonnollista, mutta masennus on vienyt voimat tehdä mitään ylimääräistä. Kaikki energia menee pyristellessä eteenpäin edes perusasioissa ja opinnoissa.

Mitä tällaisesta pitäisi ajatella? Hän on kuitenkin tietoinen päänsisäistä ongelmistani sekä epävarmuudestani vartaloani kohtaan. Todella alkanut vaivaamaan ajatus etten ilmeisesti ole ulkonäöllisesti sellainen kuin hän toivoisi.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis täysin omasta tahdostani tässä tilanteessa 🙄 tavallaan ymmärrän toki sen ettei välttämättä kaikki viehäty ylipainosta, en itsekään haluaisi miestä jolla olisi oikeasti reilusti ylipainoa jota ei kiinnosta pätkääkään oma terveys. Itsellä kuitenkaan tilanne ei ole ihan noin. Tuntuu myös pahalta ajatus, että jos vaikka sairastuisin fyysisesti ja lihoisin sairauden tai lääkityksen vuoksi niin olisin sitten väärän kokoinen enkä kelpaa.

Ap

Vierailija
2/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalotovereita tai muuten kokemusta asiasta kellään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu suusi puhtaaksi siitä että tuollainen huomauttelu loukkaa ja tuntuu pahalta. Todella epäempaattista ja pas”amaista puhetta jo valmiiksi masentuneelle ihmiselle. Puolusta itseäsi äläkä anna toisen kohdella sinua kurjasti.

Vierailija
4/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa keskustelu hukkua nyt muiden aiheiden joukkoon.

Vierailija
5/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän tylsin aloitus tähän mennessä. Ketään ei kiinnosta mahasi. Oli ihan pakko kirjoittaa tämä. 😀

Vierailija
6/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tylsin aloitus tähän mennessä. Ketään ei kiinnosta mahasi. Oli ihan pakko kirjoittaa tämä. 😀

Pointtini nyt ei ole minun mahassani kuitenkaan vaan miehen käytös. Mahani sattui olemaan kohde. Yhtälailla se olisi voinut olla iho tai jalat tai joku muu ulkoinen seikka.

Ap

Vierailija
7/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk seurustelunne on osoittanut, ettei mies ole sinuun ihastunut ("head over heels") ettekä ole onnellisia yhdessä. Siitä kannattaa vetää johtopäätökset nyt eikä kolmen vuoden kuluttua. Tuossa vaiheessa tutustumista pitäisi olla sellainen olo, että ei malttaisi odottaa toisen tapaamista ja sitä hyvää oloa, mikä hänen kanssaan on.

Toivota hänelle hyvää kesän jatkoa ja etsi mies, joka lähettelee sinulle ihastuneita viestejä silloin, kun vietätte kesäiltaa erossa toisistanne. Tuossa vaiheessa suhdetta sinulla kuuluisi olla onnellinen hymy huulillasi.

Vierailija
8/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tosi nuoria? Vaikuttaa vain vähän siltä. Olette olleet yhdessä 3 kuukautta ja mies jo nyt katsoo asiakseen tehdä jotain syväanalyysiä ulkonäöstäsi, syömisistäsi ja vatsamakkaroidesi nykyisestä ja tulevasta tilasta. Se ei ole hänen asiansa ja vieläpä noin tuoreessa suhteessa. Teidän pitäisi vielä olla vaiheessa, jossa yritetään tehdä vaikutus toiseen eikä etsiä vikoja. Tee selväksi, ettei tuo ole ok sinulle. Vaikka olet masentunut, niin nyt vähän itsearvostusta nainen!

Vierailija
9/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitusmerkki. Tuore suhde ja mies huomattelee jo ikävästi. Ei välitä tarpeeksi, koska loukkaa tietoisesti, tai ehkä kyseessä on alistus- tai manipulointikeino.

Minä jättäisin. En jaksaisi toistuvaa negatiivista kommentointia, eikä itsensä muokkaaminen toisen ihannetta vastaavaksi toimi koskaan.

Jos sinä itse joskus löydät voimia kunnon kohottamiseen ja ruokavalion muokkaamiseen, niin sen aloitteen pitää lähteä sinusta itsestäsi. Ei yhdestäkään miehestä.

Vierailija
10/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mittauttanut ferritiinin ja d-vitamiinitasosi? Ferritiini pitäisi olla ainakin sata ja d-vitamiini 150 jotta voit sekä henkisesti että ruumiillisesti hyvin. Molemmat puutokset aiheuttaa masentuneisuutta. 

Vierailija
11/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria ollaan, ja toki minulle järki sanoo ettei tuollaista pidä kuunnella.

Jotenkin vain tuntuu hullulta että mies on (kyllä, näin yllätysyllätys) muuten ihana mutta sitten nuo muutamat kommentit sekoittaa pakkaa ihan täysin. Laittaa viestiä että on ikävä ja haluaa olla kanssani, hellii jne. Sanoo päivittäin kaikkea mikä nyt kuuluu alkuhuumaan ja ihastumiseen. Sitten kuitenkin huomauttaa tuolla tavalla. En voi ymmärtää. Emme ole edes seksiä harrastaneet miehen osalta tulevista syistä kertaakaan joten seksin tuskin on minun kanssani.

Ap

Vierailija
12/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mittauttanut ferritiinin ja d-vitamiinitasosi? Ferritiini pitäisi olla ainakin sata ja d-vitamiini 150 jotta voit sekä henkisesti että ruumiillisesti hyvin. Molemmat puutokset aiheuttaa masentuneisuutta. 

Ne ovat ok. Masennus on mielen sairaus eikä vitamiinien ja hivenaineiden puutostauti.

Toki niillä on vaikutusta jaksamiseen ja muuhun toimintaan ja ne tukevat parantumisessa, mutta eivät ole avain parantumiseen.

Ap

Vierailija
13/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos hän on niin ihana, niin ei kait siinä sitten.

Vierailija
14/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat ok. Masennus on mielen sairaus eikä vitamiinien ja hivenaineiden puutostauti.

Toki niillä on vaikutusta jaksamiseen ja muuhun toimintaan ja ne tukevat parantumisessa, mutta eivät ole avain parantumiseen.

Ap

Kliininen depressio on aivojen välittäjäaineisiin liittyvä sairaus, ei tunne.

eri

Vierailija
15/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nyt lähde kun se on vielä helppoa. Jos jo nyt huomauttelee ulkonäöstä niin se tulee vaan pahenemaan ja mukaan voi tulla muitakin keinoja tuhota sinun itsetuntosi. Masentunut on helppo "uhri" kaikenlaiseen manipulointiin, joten nyt kannattaa olla erityisen varovainen.

Vierailija
16/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä mietin mikä oikeasti tuollaiseen johtaa? Tiedän että kuulostaa siltä legendaariselta toteamukselta että ”on muuten täydellinen mutta..”

En tiedä mitä ajatella

Ap

Vierailija
17/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä mietin mikä oikeasti tuollaiseen johtaa? Tiedän että kuulostaa siltä legendaariselta toteamukselta että ”on muuten täydellinen mutta..”

En tiedä mitä ajatella

Ap

Älä yritä ymmärtää miestä. Älä yritä löytää selityksiä ja puolustuksia hänen käytökselleen. Ainoa, millä on merkitystä, on se että saako hän sinut tuntemaan itsesi halutuksi, rakastetuksi ja ainutlaatuiseksi.

Jos ei, niin et halua häntä, haluat vain parisuhteen ja yrität miellyttää jotta et tulisi jätetyksi. Ei pääty hyvin.

Vierailija
18/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä todella monet syövät masennuslääkkeitä tai kilpirauhaslääkkeitä ja ihmettelevät kun ei auta oloon, ja sitten kun vitamiinit on kohdillaan ei olekaan masennusta ja väsymystä. Ihminen on sellainen systeemi että vitamiinit ja hivenaineet on nimenomaan se avain ihan kaikkeen. 

Vierailija
19/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä todella monet syövät masennuslääkkeitä tai kilpirauhaslääkkeitä ja ihmettelevät kun ei auta oloon, ja sitten kun vitamiinit on kohdillaan ei olekaan masennusta ja väsymystä. Ihminen on sellainen systeemi että vitamiinit ja hivenaineet on nimenomaan se avain ihan kaikkeen. 

Mistä tiedät syönkö masennuslääkkeitä? Sanoin jo kertaalleen että arvot ovat kunnossa. Maailmassa olisi todellakin ihmiset onnellisempia jos kaiken parantaisi vain vitanallet, Berocca ja VitaePro. Näin se ei kuitenkaan ole. Ole hyvä ja lopeta ajoissa tällainen. Usko vaan hyvällä että olen kaikki testannut ja kokeillut. En todellakaan pyytänyt tätä sairautta tai halunnut sitä.

Ap

Vierailija
20/22 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt Mitä tällaisesta pitäisi ajatella. Kysy mieluummin itseltäsi mitä sinä ajattelet siitä. Tunnista tunteesi ja löydä rajasi ja puolusta itseäsi. Sinua kohdellaan juuri niin kuin annat itseäsi kohdella. Ei kukaan huomauttele rakkaalleen tuollaisista asioista. Puhu tästä ja ehkä mies on kykenevä muuttamaan toimintatapaansa ja pyytämään anteeksi käytöstään. Jos ei, niin lähde suhteesta. Ansaitset parempaa. Vaikuttaa siltä, että mies kokeilee valtaansa sinuun jopa vähän esineellistäen. Parisuhteenne on vasta muodostumassa ja molemmat kuulostelevat tuntemuksiaan. Jos sallit toisen polkea sinua, menetät itsekunnioituksen mukana myös kunnioituksen hänen silmissään, eikä aikaakaan kun olet hänen sylkykuppinsa.