Ylireagoinko? Mitä ajattelisit tällaisesta tilanteesta?
Mies totesi, että mahani on ihan hyvä, mutta jos lihoisin 10 kg niin hän kuulemma siitä huomauttaisi että on liikaa mahaa/liian lihava jo silloin.
Mainittakoon, että vatsaa on hieman, mutta ei niin paljon että riskirajat ylittyvät ympärysmitalta. Olen aina ollut epävarma vartalostani, tällä hetkellä olen masentunut ja olen hukannut itsestäni osan mitä olin ennen (aktiivinen liikkuja jne ja toki olin hieman hoikeammassa kunnossa aikaisemmin). Miehen kanssa olen seurustellut 3 kk ja olen ollut alusta asti tämän kokoinen eli en ole lihonut tässä ajassa.
On huomauttanut muutaman kerran etten liiku tarpeeksi. Nyt totesi tuon vatsakommentin lisäksi etten liiku tarpeeksi ruokamäärään nähden. Syön kyllä mielestäni pääosin ihan normaaleja ruoka-annoksia. En ahmi ja vedä esimerkiksi makaronilaatikkoa puolta vuokaa kerralla. Hän siis huomauttelee syömisistäni ja liikkumisesta. On totta etten liiku tarpeeksi, sillä olen yksinkertaisesti siinä kunnossa etten jaksa. Koitan kyllä parhaani mukaan, esimerkiksi tänään kävimme yhdessä kävelylenkillä. Liikkuminen on minulle luonnollista, mutta masennus on vienyt voimat tehdä mitään ylimääräistä. Kaikki energia menee pyristellessä eteenpäin edes perusasioissa ja opinnoissa.
Mitä tällaisesta pitäisi ajatella? Hän on kuitenkin tietoinen päänsisäistä ongelmistani sekä epävarmuudestani vartaloani kohtaan. Todella alkanut vaivaamaan ajatus etten ilmeisesti ole ulkonäöllisesti sellainen kuin hän toivoisi.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kysyt Mitä tällaisesta pitäisi ajatella. Kysy mieluummin itseltäsi mitä sinä ajattelet siitä. Tunnista tunteesi ja löydä rajasi ja puolusta itseäsi. Sinua kohdellaan juuri niin kuin annat itseäsi kohdella. Ei kukaan huomauttele rakkaalleen tuollaisista asioista. Puhu tästä ja ehkä mies on kykenevä muuttamaan toimintatapaansa ja pyytämään anteeksi käytöstään. Jos ei, niin lähde suhteesta. Ansaitset parempaa. Vaikuttaa siltä, että mies kokeilee valtaansa sinuun jopa vähän esineellistäen. Parisuhteenne on vasta muodostumassa ja molemmat kuulostelevat tuntemuksiaan. Jos sallit toisen polkea sinua, menetät itsekunnioituksen mukana myös kunnioituksen hänen silmissään, eikä aikaakaan kun olet hänen sylkykuppinsa.
Näinhän se on ja itse neuvoisin toista samassa tilanteessa olevaa samalla tavalla hyvin todennäköisesti. Ehkä sitä on vain jotenkin sokeutunut alkuhuumassa ja oman tilanteen vuoksi olen epävarma.
Kiitos kaikille vastauksista.
Nuoret miehet ovat usein vähän möläyttelijöitä, eikä hän ehkä arvannut että loukkasi, varsinkin jos olet oikein ottanut puheeksi oman kroppasi. Vinkiksi vanhemmalta naiselta, että koskaan koskaan koskaan ei pidä sanoa miehelle, että onpa mahani iso tai onpa paljon selluliittia, koska miehet eivät huomaa sitä, ellei sitä oikein erityisesti heille sano ja osoita. Omasta kropasta ei saa koskaan puhua pahaa. Se voi mennä korvien väliin ja tulee paha mieli. Miehet tykkäävät monenlaisista naisista, jotka ovat sujut kroppansa kanssa, pukeutuvat sen mukaisesti. Voi tietysti olla että poikaystäväsi on muuten ikävä. Mutta nyt on tärkeintä että lopetat sen itse itsesi mollaamisen omassa mielessäsi ja ääneen. Siinä menee elämä turhaan pilalle.