Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velkakorttitalo kaatumassa

Voiei
28.05.2020 |

Terveiset täältä kuumista oloista. Nyt on tilanne se, että tämä kakku leviää käsiin. On vippejä, kulutusluottoja ja pankkilainoja. Rahat ovat aivan loppu. Olen soittanut paikat läpi viikko sitten ja tehnyt maksusuunnitelmat, mutta en pysty niitä hoitamaan. Rahat eivät vain riitä ja turha soittaa uusia, koska kesäkuun palkka on jo periaatteessä käytetty asumisen maksamiseen, että koti pysyy ja se on luottotietojani tärkeämpää. Luottotiedot menevät punaiselle päivänä minä hyvänsä, tulee noin 12 merkintää. Visakortit yms. lähtee samantien. Olemassa olevat lainat, jaa en tiedä.

Toisaalta ulosotto on mulle helpotus, koska nyt maksaisin erilaisia velkoja yli 800 euroa kuukaudessa, siis tyhjää ilmaa ja ulosottoon menee palkastani suojaosuuden jälkeen 440 euroa. Miinuksena on vaan tuo mahtava luottorekisteri sitten.

Heh, parasta tässä on se, että olen perintäalalla työssä, mutta ei tämä työhöni vaikuta :)

Älkää sanoko, hae pankista, katsokaas pankista on jo haettu ja nyt eivät enää anna. Ilman reaalivakuutta ja mieluummin ulosotto ja luottotiedot veks kuin sukulaisten edessä anelu, eikä ne edes auttaisi.

Muita samassa tilanteessa? Kuinka monta merkintää teillä on?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt vanhemmiltasi pitkälle laina-ajalle jotain isoa summaa? Maksat sitä nimellisesti pois kymppejä kuussa kunnes tilanne paranee.

Vierailija
2/6 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tuo että miksi ei vaikuttaisi työhösi? Käsittääkseni ihan lainsäädännön vuoksi maksuhäiriömerkintäinen ei voi toimia tietyissä taloudellista vastuuta edellyttävissä toimissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen selvittämään, jos saat velat yhdistettyä yhdeksi. Tällöin takaisinmaksu on helpompaa kun käsittelykuluja ei mene kaikista erikseen. Kannattaa olla yhteydessä kunnan velkaneuvontaan.

Vierailija
4/6 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt vanhemmiltasi pitkälle laina-ajalle jotain isoa summaa? Maksat sitä nimellisesti pois kymppejä kuussa kunnes tilanne paranee.

Valitettavasti vanhemmat eivät ole vaihtoehto.

AP

Vierailija
5/6 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tuo että miksi ei vaikuttaisi työhösi? Käsittääkseni ihan lainsäädännön vuoksi maksuhäiriömerkintäinen ei voi toimia tietyissä taloudellista vastuuta edellyttävissä toimissa.

Olen selvittänyt ja onneksi ei vaikuta.

AP

Vierailija
6/6 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa kuin sä. Velat meni lopulta ulosottoon asti ja makselin sinne yli vuoden. Hain velkajärjestelyä mutta vasta toisella yrittämällä pääsin siihen. Siihen sain sosiaalityöntekijän puoltavan lausunnon.

Toivottavasti otat yhteyttä oikeusaputoimistoon ja pyydät aikaa velkaneuvojalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme