Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttajat ja laihduttaneet pidättekö siitä että ihmiset kommentoivat painonpudotusta?

Vierailija
28.05.2020 |

Minulle paino on henkilökohtainen asia ja minusta on kiusallista kun painonpudotuksesta kehutaan ja joku nostaa asian esille. Ymmärrän kyllä että ihmiset tarkoittavat vain hyvää, mutta minusta se on epämukavaa koska eihän se sinänsä ole mikään saavutus josta pitäisi saada ylistystä vaan jotain mitä olen tehnyt itseni ja terveyteni vuoksi. Minusta on ihan kiva että vaikka poikaystävä kommentoi että näytänpä hyvältä, mutta tuttujen, äitini ja anopin kommentit ahdistavat enkä jaksaisi aiheesta jauhaa ja selitellä miksi ja miten painoa pudotin :D ymmärtääkö kukaan vai olenko outo?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään voi, eikä saa kiinnostaa niin paljon toisen ihmisen paino, että siitä pitäisi alkaa huomauttelemaan. Eräs vanhempi lähes ventovieras nainen onnitteli minua raskaudesta, kun olin ehkä pari kiloa pyöristynyt. Kun sanoin lähes järkyttyneenä, etten ollut raskaana, niin alkoi sanoa, että maistuuko mulle kuinka suklaa.

Vierailija
22/23 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tosiaan vähän kaksipiippuinen juttu. Kuten joku totesi, ehkä voi positiivisesti kommentoida jos laihtunut henkilö itse ottaa asian puheeksi.

Aikoinaan muutin ulkomaille ja tutustuin uuteen kollegaani. Hän oli nuorehko mukava nainen ja ystävystyimme sittemmin. Minä näin hänet sutjakkana nuorena naisena alusta alkaen, enkä tiennyt ollenkaan, että hän oli laihtunut huomattavan paljon. Hän kertoi minulle, että on jotenkin erityisen kivaa kun minulla ei ollut hänestä käsitystä "entisenä läskinä"!

Edelleen hän kertoi, että hän oli kovin surullinen ylenpalttisista kehuista ja totesi, että lihavanakin hän oli sisimmältään aivan sama ihminen. Tämä laittoi kyllä ajattelemaan.

Laihdutin reilusti ja laihtuneena sain organisaatiomuutoksen myötä paljon uusia työkavereita. Nämä ihan tuntemattomat tyypit alkoivat kommentoida painoani, kun näkivät ikivanhoja kuviani työpaikan intrasta ja laihdutuksestakin oli pari vuotta aikaa. Edelleenkään ei ole lämpimät välit näihin tyyppeihin, joiden ns. kehujen sisältö oli, että oletpas ollut järkyttävän lihava aikaisemmin ja onneksi et enää ole. Törkeimmät tivasivat laihdutetusta kilomäärästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän. Vaikka teen sitä oman terveyteni vuoksi, on mukava, että se muutos näkyy myös ulospäin. Prosessi on niin älyttömän hidas ja oma silmä ehtii tottua, joten tulee turhautunut olo, kun muutos ei aina peilistä näy.

Tää on mulle tärkeä juttu, niin pitkään ylipaino on haitannut mun elämää. Olen tästä myös aika avoin, ei ole kenellekkään mun tutulle mikään salaisuus, että laihdutan ja se on mulle vaikeaa. Joten ihmiset kannustaa toteamalla, että työ tuottaa tulosta.

Ymmärrän kyllä tuonkin ja onhan se kiva saada tukea tietysti. Sinulla se tilanne siis käsittääkseni, että itse olet asian ottanut puheeksi ja silloin ymmärrän kyllä, että lähipiiri ja kaverit tsemppaavat ja puhutte asiasta avoimesti. Hienoa, että se toimii sinulle hyvin ja auttaa sinua projektissasi :)

-ap

No, en mä varsinaisesti sitä puheeksi ota, mutta en sitä salaile, tai loukkaannu, jos joku siitä kysyy tai kommentoi. Jotenkin suhtaudun siihen aika itsestäänselvyytenä, että esimerkiksi treenikaverit ymmärtää, että mun tarkoitus on laihtua, koska kyllähän se helpottaa sitä liikkumista ja tekee urheilemisesta mukavampaa.

Enkä mä lähtökohtaisesti usko, että ihmiset pitää mua jotenkin parempana ihmisenä, kun laihdun. Kauniimpana ja paremman näköisenä varmasti, koska mun mielestä on aika ymmärrettävää, että ylipainoista kehoa ei pidetä kovin viehättävänä, ei se ole minunkaan mielestäni sitä. Mutta ei se muuta mun arvoa ihmisenä mihinkään suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi