Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paineensietokyky

Vierailija
28.05.2020 |

Viime päivinä olen pohtinut sitä, miksen sopeudu työelämään. Olen päätynyt vastaukseen: minulla on heikko paineensietokyky.
En kestä muutosta tai epävarmuutta.
Onko jollakin samanlaista? Miten olet pärjännyt asian kanssa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellisimmillani, kun teen työtä omaan tahtiin ja yksin. Tuntuu, että jos liian paljon asioita muuttuu ympäristössä, pää räjähtää.

Vierailija
2/3 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. oli just di esivalintakoe. Luin ohjeet päin helvettiä ja aloitin matematiikan osion 10min ennen kuin kysymykset julkaistiin ja menetin kuudesosan koeajasta. Sitten vastailin paniikissa, koska jostain syystä luulin, että kysymyksiä on paljon enemmän ja jäi 30min aikaa.

Kaiken lisäksi olisi ilmeisesti voinut lukea 2 tuntia kysymyksiä ennen kuin aloittaa ja lähdin vaan suoraan vastailemaan katsomatta mihin valinnaiseen osioon kannattaa edes vastata.

Terveisin yksi toinen tohelo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin huomasin taas pääsykokeessa, että ei ole enää paineensietokyky entisellään. Toki nyt on panokset nuoruuteen verrattuna vielä kovemmat, kun opiskeluun pääsy on yhä vaikeampaa ja uudella tutkinnolla voisi päästä työelämään takaisin, niin annan itselleni armoa.

Kuitenkin on rasittavaa, että en pystynyt edes lukemaan välillä tekstiä. Se oli edessäni, siinä olisi voinut lukea vaikka mitä yksinkertaista, mutta muistini oli tyhjä. En tajunnut, vaikka tiesin että jos keskittyisin, ymmärtäisin kyllä, mutta paineensietokyky oli 0. Aina ei ole ollut näin, mutta nyt onnistumispaineet musertavat minut jo pääsykokeeseen lukiessakin.

Olen menettänyt toivoni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi