Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen introvertti ja someton "outo" nainen.. mistä voisi löytää puolison?

Vierailija
28.05.2020 |

Olen introvertti ja someton "outo" nainen.. mistä voisi löytää puolison?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Te "somettomat" ette ole somettomia koska olette täällä, tämä on sosiaalinen media, eli some. Joo, ihan oikeasti on! Täällä kirjoitellaan toki osaksi nimettömänä, mutta silti tämä on se some.

Minulle tämä on keskustelupalsta. Niitä oli jo pitkään ennen kuin somesta puhuttiin mitään. Jos keskustelupalstat ja foorumit ovat somea, miksi nimitys tuli vasta näiden facebookkien sun muiden myötä? Oma tuntumani on, että ikäiselleni (noin kolmikymppiselle) näiden ero on selvä, koska olen elänyt molempien kanssa ja nähnyt selkeästi somen tulon, kun taas vanhemmilla ja nuoremmilla internet-kokemus on erilainen eikä kokemus somen erillisyydestä ole niin selkeä.

Ikähypoteesistasi huolimatta ensimmäisenä kirjoittanut on oikeassa. Somen määritelmä on se, että käyttäjä voi olla (yleensä reaaliaikaisesti) sekä tiedon lähettäjä että vastaanottaja, kun taas perinteinen media toimii yksisuuntaisesti ekalta tokalle. En jaksa etsiä lähdettä, varmaan ihan wikipediasta löytyy näin perustieto ja voit itse googlata jos jaksat. Määritelmä ja ero on kuitenkin tuo, kaiken ikäisille.

Se, että käsite on seurannut jälkijunassa, on ihan tavallista. Keskustelupalstoista puhuttiin vain keskustelupalstoina silloin, kun riitti puhua vain keskustelupalstoista. Sitten kun syntyi lisää ja uudenlaisia vuorovaikutteisia viestintäkeskittymiä, tarvittiin yläkategoria. Sillä lailla abstrahointi tehdään. Saman alla ne silti kaikki ovat.

Eri

Vierailija
42/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netistä tai tinderistä. Eivät introvertit miehet etsi seuraa baareista tai someta vaan netti on heille paras paikka.

Eli someton someen, intro ekstroksi ja huomaamatta sitä onkin muuttanut itsensä täysin jonkun mahdollisen kumppanin takia. Missä vaiheessa voi alkaa taas olla oma itsensä? Huomaako se toinen mitään? Haittaako se?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Te "somettomat" ette ole somettomia koska olette täällä, tämä on sosiaalinen media, eli some. Joo, ihan oikeasti on! Täällä kirjoitellaan toki osaksi nimettömänä, mutta silti tämä on se some.

Minulle tämä on keskustelupalsta. Niitä oli jo pitkään ennen kuin somesta puhuttiin mitään. Jos keskustelupalstat ja foorumit ovat somea, miksi nimitys tuli vasta näiden facebookkien sun muiden myötä? Oma tuntumani on, että ikäiselleni (noin kolmikymppiselle) näiden ero on selvä, koska olen elänyt molempien kanssa ja nähnyt selkeästi somen tulon, kun taas vanhemmilla ja nuoremmilla internet-kokemus on erilainen eikä kokemus somen erillisyydestä ole niin selkeä.

Ikähypoteesistasi huolimatta ensimmäisenä kirjoittanut on oikeassa. Somen määritelmä on se, että käyttäjä voi olla (yleensä reaaliaikaisesti) sekä tiedon lähettäjä että vastaanottaja, kun taas perinteinen media toimii yksisuuntaisesti ekalta tokalle. En jaksa etsiä lähdettä, varmaan ihan wikipediasta löytyy näin perustieto ja voit itse googlata jos jaksat. Määritelmä ja ero on kuitenkin tuo, kaiken ikäisille.

Se, että käsite on seurannut jälkijunassa, on ihan tavallista. Keskustelupalstoista puhuttiin vain keskustelupalstoina silloin, kun riitti puhua vain keskustelupalstoista. Sitten kun syntyi lisää ja uudenlaisia vuorovaikutteisia viestintäkeskittymiä, tarvittiin yläkategoria. Sillä lailla abstrahointi tehdään. Saman alla ne silti kaikki ovat.

Eri

Tiedän mikä virallinen määritelmä on, mutta minusta on myös ymmärrettävää, että monet kokevat keskustelupalstan ja somen erillisinä. Minusta on esimerkiksi ihan helppo ymmärtää, että ”someton” ihminen tarkoittaa tässä sitä, ettei ole näissä omallanimellänaamallapersoonalla-palveluissa, eikä sitä ettei koskaan kirjoita viestiä anonyymille keskustelupalstalle. Osoittaa kykenemättömyyttä tajuta kontekstin merkitystä, jos tulee tähän keskusteluun vänkäämään jostain somen sanakirjamääritelmästä (viittaan siis tuohon lyhyeen viestiin johon ensin vastasin, en tähän pidempään viestiin). Vähän kuin kasvissyöjä-nimikkeen alle mahtuu ihmisiä, jotka jättävät vain tietyt eläinkunnan tuotteet pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi