Hahmo jonka ette olisi halunnut kuolevan jossain elokuvassa tai tv-sarjassa?
Kommentit (1150)
Vierailija kirjoitti:
Olen kai kyyninen mutta ihmishahmojen kuolema ei juuri liikuta. Sen sijaan jos jossain ohjelmassa kuolee koira, muutun vesiputoukseksi.
Hakemasi sana lienee psykopaatti?
Sinä päivänä - Em. Itkin kun luin kirjaa loppuun.
James Bond viimeisessä leffassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Kummisedän Fredolle olisi pitänyt antaa anteeksi ja armon käydä oikeuden edellä.
Leffan loppu olisi toki kärsinyt pahan antikliimaksin ja jatko - osille olisi ollut vaikeampi rakentaa draamallista jännitettä ja sisäistä ristiriitaa. Silti Fredon olisi kuulunut elää.
Mutta etkö muista Kummisedän opetusta? Pettäjälle voi antaa anteeksi, mutta pettäjä itse on niin katkera ja vaarallinen, ettei häneen kuitenkaan koskaan voisi luottaa ja hän voisi uusia petoksensa.
Tottakai muistan. En nyt täysin ymmärrä pointtiasi. Minun versiossani Fredo olisi esim. kakkososassa ollut osa perhettä, kaikki olisi annettu anteeksi. Hän olisi lähtenyt Kuubaan pyörittämään hotellia ja Michael olisi saanut hallita rauhassa.
Fredo olisi sielläkin söhlännyt jotain kokkelipäissään, Castro olisi ampunnut hänet. Mike olisi silti riitantunut Kayn kanssa, ja kaikki olisi kuitenkin huipentunut Michaelin äänettömään primitiviiseen huutoon oopperan jatkoilla, enkä puhu Jaskan Grillistä..
KOlmosessa muuten Andy Garcia oli hyvä ja varsinkin Sofia Coppola naiivina, nuorena Sisiliaistyttönä erinomainen. Hirveä huuto ennen somea nepotismista etc..Onneksi S. Coppola löysi ohjaamisen. Mainettaan parempi jatko - osan jatko.
Itse aiheeseen vielä:
Steve McQueenin Elokuvassa Hunger - nälkä olisin toivonut, että Fassbinderin roolihahmo Bobby Sands olisi saanut tahtonsa läpi, Thatcher perääntynyt jne.
Butch and Kid - elokuvan legendaarisessa loppukohtauksessa toivon aina, että Butch (bPaul Newman ) ja The Sundance ( Robert Redfod ) pääsevät elävänä pakoon.
Tässä viestissä spoilereita Better Call Sauliin.
Olisin halunnut, että Howard olisi jäänyt henkiin Better Call Saulissa. Alun perin vaikutti kovalta ja kopealta mieheltä, mutta muuttui sympaattisemmaksi sarjan edetessä.
Suosikkihahmoni oli kuitenkin loistavasti näytelty Lalo Salamanca, mutta hänen kuolemansa lieni kuitenkin tarinan kannalta melko pakollista.
Vierailija kirjoitti:
James Bond viimeisessä leffassa.
Ihan hyvä vaan että saatiin päättymään nuo putinin näköisen pääosanesittäjän nordic noir värikarttojen mukaiset feministiwoketus leffat jossa tärkeintä oli poliittinen korrektius pikkujutuista mutta sisältönä sitten sadistisinta silmittömintä ja turhinta väkivaltaa miehiä kohtaan jossa hekumoitiin esimerkiksi kivesten kidutuksilla. Ei tarvitse Ian Fleminginkään enää pyöriä tuskissaan haudassaan. Toivottavasti ei tule enää yhtään Bondia koskaan.
aika vanha kirjoitti:
Muinainen sarja 1970-luvulta, Kahden kerroksen väkeä:
Richard Bellamyn 1. vaimo Lady Marjorie Bellamy menehtyi Titanicilla. Se tuntui järkyttävältä (olin lapsi kun tuo tapahtui).
Sitten mies meni uusiin naimisiin sihteerinsä Hazelin kanssa. Onneksi tuo näyttelijä oli kyllä ihan hyvä hänkin.
https://www.imdb.com/title/tt0066722/
Erehdyt hieman. Perheen poika James meni Hazelin kanssa naimisiin. Katselin sarjaa lapsena ja kyllä minullakin meni hahmot välillä suloisesti sekaisin - jopa eri sarjojen kesken. Samoihin aikoihin tuli Merilinja, ja molemmissa oli Elizabeth-niminen tytär. Ihmettelin, miten tummahiuksinen Elizabeth olikin yhtäkkiä vaalea. Olen katsonut aikuisena sitten uudelleen molemmat.
Suuri Feministijohtaja Dugina Äiti-Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Elokuvat:
Talvisota, alikersantti Somppi (Antti Raivio)
Sarjat:
George Gently
Viidakkoperheen Sarah
Videopelit:
RDR2 Arthur Morgan (en anna käsikirjoittajille anteeksi koskaan...)
Sama juttu ton Arthur Morganin kanssa. Koko peli lässähti siihen.
Metsolat: Helena
Serranon perhe: Lucia
ER Teho-osasto: Mark Green
China beach: Cherry White
Matthew, Downton Abbeyssa. Loppusarja oli ihan tylsä.
Star Warsin Ben Solo/Kylo Ren!
Sen tarina ois voinu saaha niin mielenkiintosta jatkoa viimeisimmän elokuvan jälkeen, mutta tottakai niiden piti päättää sen tarina tylsästi ja arvattavasti. Ois ollu mahtavaa ja erilaista nähdä miten se yrittäis sovittaa syntejä ja auttaa galaxia jollakin tavalla tultuaan takaisin hyvälle puolelle. Toivon edelleen että Lucasfilm/Disney hoksaa niiden virheen ja tuo sen takaisin henkiin jollakin tavalla. Ne vois vaikka käyttää Benin ja Reyn Dyad voimaa sen henkiin tuomiseksi niin nähtäis samalla lisää niiden yhteydestä.
Vanishing point - se päähemmo jonka nimeä en muista, ihan järjetön loppu.
Poussey Washington (Orange is the new black)
- Boardwalk Empire - Jimmy, Richard Harrow
- Asema 62 - Jerry, Johnny
- Kylmä rinki - Augustus, Said, Leo Glynn
Gary Kolkyt ja risat -sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Henry Winter Jumalat juhlivat öisin -kirjassa
Todellakin! Henryn kuolema järkyttää joka kerta kun kirjan lukee uudelleen.
Unohtumattomimpia ja ristiriitaisimpia kaunokirjallisuuden hahmoja. Ei häntä olisi saanut tappaa. Mutta koko kirja oli hyytävä ja Henryn kuolema väistämätön seuraus.
Muinainen sarja 1970-luvulta, Kahden kerroksen väkeä:
Richard Bellamyn 1. vaimo Lady Marjorie Bellamy menehtyi Titanicilla. Se tuntui järkyttävältä (olin lapsi kun tuo tapahtui).
Sitten mies meni uusiin naimisiin sihteerinsä Hazelin kanssa. Onneksi tuo näyttelijä oli kyllä ihan hyvä hänkin.
https://www.imdb.com/title/tt0066722/