Mitä varten meillä ihmisillä ovat kynnet varpaissa ja sormissa?
Oletko koskaan funtsinut kynsiäsi? Mitä virkaa niillä on?
Ensinäkin niitä saa olla lyhentelemässä aika ajoin ja itselläni vaivaa ajoittainen kynsisieni isovarpaiden kynsissä, joiden kuntoutumiseen terveiksi saa käyttää jos minkinlaista pihkalakasta lähtien aineksia.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sitten olemassa nisäkkäitä, joilla ei ole kynsiä?
Mie en mikään nisäkäs, mie oon immeinen.
En ole vielä nähnyt ihmistä joka ei olisi nisäkäs. Onko sinulla nännit?
Vierailija kirjoitti:
kynsillä voi raapia, käsitellä pienen pieniä asioita, repiä vaikka etiketin irti pullosta, poistaa piikin ihosta, kaivaa nenää, kaivaa korvaa, kaivaa, painaa, viiltää, hieroa, työntää, tehdä jakaus hiuksiin, puristaa finniä,
En pärjäisi päivääkään ilman kynsiä
Niinpä. Kun kynsi irtoaa varsinkin sormesta, huomaa ettei siitä kynnettömästä sormesta ole oikein mihinkään, sellainen pehmeä luttana.
Ilmankos vanha kansa käyttää sanontaa "näyttää kyntensä" :)
Kyllä sormien kynnet ovat todella tarpeelliset. Mutta varpaiden kynnet ovat täysin turhat. Evoluutio voisi poistaa ne kokonaan ihmiseltä.
Pikkuesineitä käsitellessä tarvitaan kynsiä. Minulla on ertyisen vahvat kynnet. Minä joudun usein auttamaan huonokyntisiä pikkuaskareissa. Aikaisemmin liaanissa riippumiseen tartunta oli parempi kynsien kanssa. Kynsi suojaa herkkää sormenpäätä. Sormenpäällä mitataan mm. pulssia.
Niillä voi kaivaa nenää ja bärsettä.
kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kirjoitti:
Kyllä sormien kynnet ovat todella tarpeelliset. Mutta varpaiden kynnet ovat täysin turhat. Evoluutio voisi poistaa ne kokonaan ihmiseltä.
Kyllä varpaankynnetkin ovat tärkeät. Ne suojaavat varpaita. Kuvittelepa käyttäväsi kenkiä ilman varpaankynsiä, auch!
Minun esiäiti ja esi-isä olivat ensinmäiset ihmiset paratiisiin luotuna.
He olivat täydellisiä ja valmiita,ei ollu muokkautunu kehittymällä mistään.
Voitte olla apinallisia jos siltä tuntuu.
Eihän kynsiä pidä käyttää työkaluina. Hyvät hyssykät, sitä varten on keksitty työkalut. Eihän pulloakaan pidä hampailla avata.
Vedä irti, niin veikkaan että viikossa huomaat miksi.