Podenko yleissivistyksen puutetta jos en ole nähnyt Leijonakuningas-elokuvaa?
Kommentit (21)
Vaikea sanoa tämän aineiston pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa tämän aineiston pohjalta.
Minkä aineiston?
Ap tässä terve. Toisaalta voinko paikata puutetta sillä, että olen nähnyt Tuulen viemää -elokuvan?
Ehkä hieman. Riippuu myös ikäluokasta, mun vanhemmat tai lapset eivät pode, mutta mä 90-luvun muksuna potisin. Toisaalta tuo on melko pakollinen näyttää omille lapsille. Ap, katso myös Naapurini Totoro -animaatio, jos et ole vielä nähnyt.
Disneyn ylihypetetty manipulaatiopätkä, podet korkeintaan mädätyksen puutetta.
Itse en valitse elokuvia yleissivistyksen kerryttämiseksi. Katson sellaisia elokuvia mistä tykkään. Opiskelu ja itsensäkehittäminen ovat tärkeitä, mutta rentoutuakin pitää. Toki on hienoa, jos rentouttavasta elokuvasta voi myös oppia jotakin, vaikka edes tunnemielessä.
En minäkään ole otsikossa mainittua elokuvaa nähnyt. Jos se joskus tulee katsottavaksi vastaan niin varmaan katson, mutta lisääkö se yleissivistystäni, niin tuskin paljon.
N44
Minä olen nähnyt, mutta en muista siitä juuri mitään. Noin vähän mieleenpainuva elokuva ei voi kuulua yleissivistykseen, kun taidearvotkaan eivät ole sentään kovin mittavat. Disney-animaatioista yleissivistykseen kuuluu ehkä se, että on nähnyt jonkun vanhoista klassikoista.
Vähän sama fiilis, vaikka leijonakuninkaan oon nähnyt.
En ole katsonut/lukenut pätkääkään Harry Potteria, taru sormusten herraa yms. Ei vaan jotenkaan kiinnosta katsoa vaikka moni niistä tykkää.
Itse katsoin lapsen kanssa aikoinaan. Tuskin muuten olisin katsonut, vaikka ihan kiva olikin yhdessä lapsen kanssa katsottavaksi. Ei se leffa mihinkään yleissivistykseen kuulu, joten et.
Mä en ole muuten koskaan katsonut Titanic-leffaa. Meni täysin hukkaan "draw me like one of your French girls" -meemit, mutta ehkei ne sentään kuulu yleissivistykseen?
Vierailija kirjoitti:
En ole katsonut/lukenut pätkääkään Harry Potteria, taru sormusten herraa yms. Ei vaan jotenkaan kiinnosta katsoa vaikka moni niistä tykkää.
Itse olen karsonut ja lukenut, mutta ei nekään mihinkään yleissivistykseen kuulu. Jos fantasia ei kiinnosta niin ei kiinnosta, eikä tarvitse, vaikka itse kyllä tykkään.
12
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole katsonut/lukenut pätkääkään Harry Potteria, taru sormusten herraa yms. Ei vaan jotenkaan kiinnosta katsoa vaikka moni niistä tykkää.Itse olen karsonut ja lukenut, mutta ei nekään mihinkään yleissivistykseen kuulu. Jos fantasia ei kiinnosta niin ei kiinnosta, eikä tarvitse, vaikka itse kyllä tykkään.
12
Juu totta kyllä puhut t. 11
Toi leffahan on yksi kaikkienaikojen ostetuimmista elokuvista Suomessa.
Niin sillälailla yleis-sivistävä elokuva.
Sen takia kyselin kun olen huomannut, että moni meemi yms. näyttäisi olevan peräisin juuri mainitusta leffasta. Tuntuu että jotkut leffat kuuluisivat kollektiiviseen tajuntaan, ja siksi olen puntaroinut että olenko nyt jotenkin vaillinainen kun en ole tuota Disney-pätkää koskaan nähnyt. Ap.
Kuuluu Disneyn parhaimmistoon, ehkä paras
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hieman. Riippuu myös ikäluokasta, mun vanhemmat tai lapset eivät pode, mutta mä 90-luvun muksuna potisin. Toisaalta tuo on melko pakollinen näyttää omille lapsille. Ap, katso myös Naapurini Totoro -animaatio, jos et ole vielä nähnyt.
Ja Prinsessa Mononoke
(Toinen kirjoittaja)
No ei tuo ole mikään klassikko.
Bambi on klassikko ja traumauttaja.
Bambi on pakko näyttää lapsille, niiden ollessa herkässä iässä.
Kyllä. Klassikko.