Kun kysytään tyyliin: "Sinua ei varmaan kiinnosta lähteä mukaan"
Jos kiinnostikin lähteä, niin noin muotoillun kysymyksen jälkeen ei enää kiinnosta.
Miksi joku muotoilee kysymyksen noin? Kysyykö vain kohteliaisuudesta, ja vihjaa samalla, ettei mukaan lähtemiseni ole toivottavaa? Vai mikä tuo mielestäni erikoinen kysymistyyli on?
Kommentit (36)
Tuohon voi vasta, että "Kyllä kiinnostaa, mutta sinua ei varmaan kiinnosta lähteä minun kanssani."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piiloviesti on. Kerran mua pyydetiin osallistumaan yhteen tapahtumaan tähän malliin ja lähdinkin piruuttani mukaan. Ja niinhän siinä kävi, että olin kuin ilmaa paikalla olijoille.
Itse pyysin ystävääni mukaan yhteen tapahtumaan tähän malliin ja sehän suuttui siitä, etten antanut huomiotani vain hänelle vaan pyrin tervehtimään montaa tuttua, joita ei oltu aikoihin nähty. Kai sitä olisi pitänyt kulkea käsi kädessä koko ilta.
Ai te tunnette toisenne?
-eri
siinä kyllä laitetaan sanoja toisen suuhun tai tehdään oletuksia toisen mieltymyksistä. Onko tuo ylipäätään mikään kysymys ? eikö se ole ennemminkin varmistus että eihän tuo nyt vaan lähde meidän mukaan?
Ihan samaa kuin kysyisi vierailta että milloinkohan olisitte kotona jos nyt lähtisitte?
Eihän sua varmaan seksi kiinnosta?
Ite kysyn noin jos toivon että tyyppi lähtisi, mutta valmistaudun pettymykseen koska tyypillä on taipumusta olla innostumatta mistään mitä ehdotan, ja koska itsetuntoni on huono ja jotenkin koen sen "nolona" jos kysyn itse innoissani että lähdetkö mukaan ja tyyppi ei innostukaan asiasta. Helpompi käsitellä asia näin.
Kyse on varmasti vain Turkulaisesta. Negaatio eteen, niin vastaukseen ei pety, oli se mitä tahansa.
Eihän tuo ole kysymys, ap! Se on arvelu. Jos ovat lähdössä kysymättä, haluatko mukaan, voit itse kysyä ellet pidä sitä liian tunkeilevana - kysyisit piittaamatta siitä, mitä joku veikkailee asiaan, johon sinua ei ole edes pyydetty.
Kiinnostaisi, jos vain pyydettäisiin?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo sellainen piilotettu vihjaus on. Että toivottavasti et tule mukaan...
Näin on. Saat kuitenkin tietää tai tiedät että menen. Kysyn koska on pakko ja toivottavasti et tule mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi vähän niinku todeta oma kuvitelma toisen kiinnostuksesta ja kertoa, että voitas tehdä yhdessä, kun alkaa kyselemään kiinnostaisiko/lähtisitkö ja ottaa riski tuntea itsensä pelleksi kerjätessä seuraa, jota ei homma kiinnosta ollenkaan.
Ei sua varmaan kiinnostais pelaa frisbeegolffia?
Ei kiinnosta
No tehdäänkö jotain muuta?
Jne helppo jatkaa, jos haluaakin tehdä jotain yhdessä, muttei tiedä mitä ehdottaa.Lähetkö pelaa frisbeegolffia?
En lähe
No ei sit. HeippaLähetkö pelaa frisbeegolffia?
En lähe
No sit lähetäänkin dokaamaan
No totakai!
Kaikille ei oo niin helppoo dokata elämäänsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piiloviesti on. Kerran mua pyydetiin osallistumaan yhteen tapahtumaan tähän malliin ja lähdinkin piruuttani mukaan. Ja niinhän siinä kävi, että olin kuin ilmaa paikalla olijoille.
Itse pyysin ystävääni mukaan yhteen tapahtumaan tähän malliin ja sehän suuttui siitä, etten antanut huomiotani vain hänelle vaan pyrin tervehtimään montaa tuttua, joita ei oltu aikoihin nähty. Kai sitä olisi pitänyt kulkea käsi kädessä koko ilta.
Ai te tunnette toisenne?
-eri
Luulin tuntevani, mutta riippakivihän se olikin.
Lyhyesti virsi kaunis mitä enemmän tunsin, sitä enemmän tunsin olevani parisuhteessa mustasukkaisen naisen kanssa. Nykyään ex ystävä.
Mä kysyn noin jos haluan antaa korostetun mahdollisuuden kieltäytyä. Eli siis en halua painostaa kaveria siihen että se ei kehtaisi kieltäytyä.
Ei tule mueleen tilannetta jossa kysyisin toista mukaan vaikken haluaisi että se tulee.
Kyllä on ilkeilyksi tarkoitettu. On eri asia, jos lauseen aloittaa sana EI... Mutta tässä tapauksessa SINUA aloittaa.
Joten kysyjä on päättänyt puolestasi, että sinua ei kiinnosta, eikä kysyjääkään läsnäolosi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ilkeilyksi tarkoitettu. On eri asia, jos lauseen aloittaa sana EI... Mutta tässä tapauksessa SINUA aloittaa.
Joten kysyjä on päättänyt puolestasi, että sinua ei kiinnosta, eikä kysyjääkään läsnäolosi.
Nyt piti ruveta ihan puntaroimaan omaa tapaa ja sanojen asettelua. Taidan kyllä aloittaa yleensä lauseen juurikin ei sua kiinnostais, enkä sua ei kiinnostais.. Ja joo olen epävarma kysymään ketään kanssani mihinkään ja käytän usein näitä ei sua kiinnostais lähteä tai jos sulla ei ole muuta tekemistä, kun pyydän itselleni seuraa.
Tarkoittaa, että "luulen ettei sinua kiinnosta, mutta kysyn varmuuden vuoksi jos olisinkin väärässä".