Mikä on häiritsevää tupakointia?
Itse astmaatikkona häiriinnyn tosi pienestänin savusta kerrostaloasunnossani. mutta mikä oikeasti on häiritsevää?
Vuokrataloni ilmoituksessa on kysely onko talossa häiritsevää tupakointia. Nyt viimeisen kolmen tunnin aikana on koko ajan joku ollut parvekkeella tupakalla enkä ole voinut tuulettaa, mutta onko se häiritsevää mielestänne? ja tällaista siis on joka päivä.
Kommentit (16)
Eräs päivä tokmannin edessä oli lauma nuoria jotka haisivat tuhkakupille (varmaan tupakoivat kotonaan sisällä ikkunat kiinni, mistä muuten niin voimakas haju?).. Suoraan siinä etuovilla vetivät röökiä ja kaikki savu pöllysi tuulen mukana suoraan kaupan eteiseen. Hyh hyh. Eikö voi mennä kauemmas tupakalle??
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, minkä haistan.
Älä ny oo tollane. Pistä palamaan vaan, niin rauhoitut.
Kokisin häiritseväksi jos jatkuvasti tulee tupakansavua omaan asuntoon. Naapurin rouva polttaa, mutta se savu ei tule häiritsevästi vaan muutaman kerran päivässä ohimenevästi. Jos istuisi jatkuvasti nortti hampaissa, se olisi häiritsevää. Kerrostalossa asuessa olisi tietysti ongelmallisempaa, jos moni naapuri polttaa ja parveketupakointi on sallittua
Itse koen häiritsevänä toistuvan tupakansavun. Esim. jos naapuri tupakoi puolen tunnin välein aamusta iltaan, se on häiritsevää. Mutta jos naapuri tupakoi esim. pari kertaa päivässä se ei häiritse minua. Tupakoitsijoiden on syytä huomata, että savunhaju leijuu ainakin kymmenen metrin päähän, eikä se poistu sillä, että menee kyykkyyn parvekekaiteen taakse piiloon, talossa missä on tupakointikielto parvekkeella.
Vierailija kirjoitti:
Se kun joku polttaa tupakkaa ja samalla soittaa banjoa ja nauraa hullunnaurua kovaan ääneen.
Tämä vielä läski alastomana soittamassa, muuten vois mennä viihteestä.
Jos tullaan tosi lähelle tupakoimaan. Esim. viime kesänä olin kaupan edessä ostamassa mansikoita kun niitä siinä myytiin ulkona, niin metrin päässä minusta mies poltteli tupakkaa. Eikö voisi mennä muualle tupakoimaan, vaikka parkkipaikalle oman autonsa viereen mutta EI KAUPPOJEN ETEEN !!!
Kyllä tuo minulle olisi häiritsevää tupakointia.
Kun asuimme puolisoni kanssa ensimmäisessä yhteisessä kodissamme, eräs nainen tuli aina ikkunamme alle tupakoimaan. Se ärsytti, pihassa olisi kyllä ollut muitakin paikkoja. Olisi hänen toki pitänyt tajuta, että ei toisten avointen ikkunoiden alle pidä mennä tupakoimaan, mutta toisaalta, olisinhan voinut käydä hänelle sanomassa, että menisitkö vähän keskemmälle pihaa. Mutta olin silloin nuori, en kehdannut sanoa suoraan ihmisille.
Kaikenlainen tupakointi. Meillä taloyhtiössä joku polttaa sisällä ja kaikki savu leijailee rappukäytävässä.. Haiseekin tupakalle koko rappu
Meille tulee kesäiltaisin vartin välein tupakansavua sisään. Usein jopa öisin. Olisi pakko saada pitää ikkunaa auki tuuletuksen takia, kun sisällä on jo nyt +26.
Savusta häiriintyminen on eri asia kuin hajusta häiriintyminen, eli sinä ja moni muu hysteerikko häiriintyy ja saa kohtauksia heti kun HAISTAA tupakan hajun. Häiritsevää tupakointia on se kun sinun kotonasi kaikki haisee tupakalle, eli jos joku tulee asuntoosi tupakoimaan pyytämättäsi. Mut nää on näitä sähköyliherkkyyksiä ja lepakoiden räjähtelyä ja sisäilmasairaita, jotka oireilevat milloin mistäkin.
Kyllä kai kaikki tupakointi parvekkeella on häiritsevää. Nykyisin uudet vuokratalot ovat automaattisesti savuttomia, eli niissä ei saa parveekkeella tupakoida. En sitten tiedä, kuinka hyvin ihmiset sitä noudattvat.
Monissa talonyhtiöissä on suositus, että ei saa tupakoida omalla parvekkeeella. Kyllä siihen on herätty, että ei ole oikein, että joku saa nauttia röökistä ja sen seurauksena toinen ei voi tuulettaa asuntoaan.
Laitat vaan siihen kyselyyn, että häiritsee muiden mallun veto.
Se kun joku polttaa tupakkaa ja samalla soittaa banjoa ja nauraa hullunnaurua kovaan ääneen.