Voiko joku ihana auttaa
Mulla on siis yks kaveri, joka aina yrittää hakee huomiota kaikilta feikkaamalla juttui ja hän laittaa sen kavereit arvojärjestyksee ja on tehny vaikka mitä joka ei oo oikein ja sen jälkee valittaa itku kurkussa. Sit hän leuhkii välillä jopa ihan pienillä asioilla. Mut kuitenkin hän on välillä kiva mulle. En tiiä pitäskö mun olla sen kaveri vai mitä teen ku tää vaa jatkuu ja jatkuu ja mun omat voimat menee tän takii. Myös sen takii oon usein surullinen :( sori jos oli epäselvää
Kommentit (7)
Suosikissa oli ennen Eki-setä, joka näihin vastasi. Olisikohan jossain vielä vastaavia?
Yksi teini-ikäisen tyttären ystävistä on tuollainen. Manipuloi ystäviään minkä ehtii. Vaikuttaa omalla käytöksellään muiden mielialoihin... termi "toxic friendship" kuvaa tilannetta hyvin.
Tyttären ratkaisu tuohon on etsiä muita ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi teini-ikäisen tyttären ystävistä on tuollainen. Manipuloi ystäviään minkä ehtii. Vaikuttaa omalla käytöksellään muiden mielialoihin... termi "toxic friendship" kuvaa tilannetta hyvin.
Tyttären ratkaisu tuohon on etsiä muita ystäviä.
Jep, kiitos avusta. Pieni ongelma vain se, että mitähän hän minusta levittelisi, koska minun yksi erittäin hyvä ystävä (oikeastaan paras kaverini) on myös hänen kaveri. Harmi vain kun parhaalle kaverille en viitsi ehkä sanoa, koska hän saa suosiota aika paljon siltä minun "toxic kaverilta", vaikka hän onkin parhaalle kaverillenikin ilkeä jne.
Muista, että saat ja kannattaa pitää elämässään ihmisiä,jotka tekee sinulle hyvän olon. Kovin raskaita tyyppejä ei kannata lähellään pitää. Tällä asenteella on valtava vaikutus koko elämään
Okei. En ole nyt ollut hetkeen tämän takia hänen kanssaan jaksanut jutella kasvokkain/edes viestillä, hän vain lähettelee huomionhaku viestejä. Välillä kyllä olen vastannut, koska tuntuu että hän muuten puhuu minusta pahaa muille selän takana.
Kukaan ei oo vastannu tähä vielä D: No toivottavasti joku osais auttaa. Ja lisäks tuntuu silt et mun ja sen mun kaverin kaverisuhde on sillee et vaa kaveri ottaa hyödyt musta ja sit jos mul on ongelma nii se on sillee no voi voi.