Onko normaalia selkä-niska-hartia hieronnassa että..
Hieroja hieroo myös jalat, pakarat kunnolla sekä kädet ja puolet ajasta maataan selällään jolloin hieroja hieroo rintaa sekä PÄÄTÄ?
50 minuutin hieronnassa ehkä 20 min hierottiin sitä mitä pyysin eli selkää, niskaa ja hartioita.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Molempia rintoja vai vain toista?
Siis ei tissejä vaan ikään kuin tuosta dekolteen kohdalta.
Ei ole normaalia mutta toisaalta, monesti niskan ja hartioiden lihasjumit ovat lähtöisin alavartalosta. Saadaksesi apua hartioiden vaivaan pitää korjata sen aiheuttaja.
MInulla ainakin näin. Aluksi hieroo ollessani mahallani, sitten selällään, jolloin hieroja istuu takanani. Jos koet tuon epämiellyttävä, niin kerro ihmeessä, sähän olet maksava asiakas. Juurikin päätä ja dekolteen aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia mutta toisaalta, monesti niskan ja hartioiden lihasjumit ovat lähtöisin alavartalosta. Saadaksesi apua hartioiden vaivaan pitää korjata sen aiheuttaja.
Miten niin ei ole normaalia? Erilaisia hierontatappoja on useita, pari hierojaa (fysioterapeuttia) on näin tehnyt, toiset taas ei.
Kunpa minulla olisi joskus varaa mennä hierojalle. Niskat on niin jumissa että itkettää.
Vierailija kirjoitti:
MInulla ainakin näin. Aluksi hieroo ollessani mahallani, sitten selällään, jolloin hieroja istuu takanani. Jos koet tuon epämiellyttävä, niin kerro ihmeessä, sähän olet maksava asiakas. Juurikin päätä ja dekolteen aluetta.
niin ja joskus myös kasvoja.
Kyllä selällään ollaan osa ajasta, hierotaan ja venytellään niskaa ja päätäkin hierotaan.
Jos on tilannut niska-hartiahieronnan, siihen kuuluu selän hierontaa vähän, irroitellaan alempaakin lihanksia.
Pakarat, jalat ja mikään rinta-alueen hieronta ei kuulu niska-hartiahierontaan. Potilaalla on selällään maatessa pyyhe ylävartalon suojana.
No saitpahan hyvää hierontaa, monipuolisesti. Jos olisin itse sinä, en seuravaa kertaa menisi samalle hierojalle ja kertoisin hänen törkeästä tavastaan hieroa niin monelle kuin mahdollista.
Saattaa lopahtaa asiakkaat epäammattimaisen käytöksen takia.
Ottiko ihan kouriin ja leipoi kunnolla?
Pakaroita ja jalkoja ei hierota niska-hartiahieronnassa.
Niiden hierominen kuuluu kokovartalo hierontaan.
Mulla itselläni hartiat ovat kääntyneet eteenpäin ja sekä rintalihakset, että etuhartiat ovat todella pahasti jumissa. Tämä aiheuttaa niskaan ja hartioihin jatkuvaa jännitystä. Niska/hartiaongelmieni lähde on todellisuudessa etupuolella vartaloa. Kun hieron shiatsu-hierontalaitteella etuhartiaani niin vähän ajan päästä alkaa niskassa napsua kun nikamat palaavat taas omalle paikalleen ja pää alkaa taas kääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei tissejä vaan ikään kuin tuosta dekolteen kohdalta.
On normaalia, koska ihminen on kokonaisuus ja monestikaan ne jumit eivät ole lähtöisin pelkästään siitä paikasta, mihin sattuu. Mulla on hartiavaivoja ja niiden vuoksi on hierottu alaselästä otsaan asti, kaikesta ollut hyötyä ja kaikki olleet selkeästi todella jumissa. Mutta toki jos haluat pelkkää hartian ja niskan rassausta, niin sano siitä. Se ei vaan välttämättä ole yhtä tehokasta kuin kokonaisvaltaisempi hierominen.
Ei ole normaalia, jos hieroja on mies. Ja sinä nainen.
Ei ole normaalia.
Riippuu siitäkin, kävitkö jollain hierojalla vai fysioterapeutin vastaanotolla.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa minulla olisi joskus varaa mennä hierojalle. Niskat on niin jumissa että itkettää.
En yleensä osta mitään mutta tällainenniskahierontalaite on aivan huippu
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.verkko…
Ainakin ne hierojat joita minä tiedän tarjoavat erikseen hinnastossaan kokohierontaa, puolihierontaa (jossa saa valita hierotaanko ylä vai alavartalo), sekä erikseen niska/hartiahierontaa.
Kun olen pyytänyt hierojalta niska/hartiahierontaa niin ei hän kyllä ole pakaroitani tai kasvojani alkanut hieromaan. Tietenkin se on eri asia tilataanko hierojalta niska/hartiahieronta vai mennäänkö hierojalle sanomaan, että niskassa ja hartioissa on ongelmia parannatko minut.
Tämä perustuu lähinnä omiin kokemuksiini eikä ole koko maailman totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole normaalia? Erilaisia hierontatappoja on useita, pari hierojaa (fysioterapeuttia) on näin tehnyt, toiset taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, jos hieroja on mies. Ja sinä nainen.
Entä jos hieroja ja hierottava oli molemmat naisia? Tai jos hieroja oli nainen ja hierottava mies? Tai entäs jos molemmat olikin miehiä? Onko sitten normaalia?
Jos olet tosi pienikokoinen 50 minuutissa ehtii hieromaan koko selän, pään, olkavarret. Ehkä selinmakuulla kaulan ja kallonpohjaa. Seuraavalla kerralla mahdollisesti käsittelyyn myös rintalihakset, koska ovat usein hyvin jumissa kun on niha-vaivoja. Näistä kyllä itse aina kyselen asiakkaan toivomuksia ja mielipidettä. Yleensä ne kivuliaimmat ja oireilevimmat kohdat hoidetaan ensin ihan asiakastyytyväisyydenkin takia.
T. Hieroja
Rintalihasten hierominen on ihan perusteltua, koska monesti hartiaseudun ongelmiin liittyy koko ylävartalon vääränlainen käyttö ja itselläni myös ristiselän ja kylkien jumeja, eli ehkä pitkin hampain voisi pakaroiden yläosa mennä, mutta jalat eivät kyllä kuulu hartiahierontaan
Mene tastiamo/Hannu saat varmasti asiallisen ja ammattitaitoisen hieronnan.