Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä painetta yhtään ja siksi olen tuomittu epäonnistumaan

Vierailija
26.05.2020 |

Paineensietokyky tuntuu olevan kaikkialla se ykkösasia. Jos sitä ei ole, ei pääse opiskelemaan eikä töihin.

Minulle ei ole tässä maailmassa paikkaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katella youtubesta Davig Gogginsin haastiksia ja vaikka lukea hänen kirjansa. Motivoivaa shittiä. Ihminen pystyy kyllä muuttumaan paljonkin mutta se vaatii vaan toisinaan lähes psykoottista itsekuria.

Vierailija
22/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen, että paineensietokykyni on olematon. Olen huomannut kuitenkin, että siedän eri tavoin erilaista painetta. En lamaannu täysin esim. aikataulupaineen edessä, vaan saan yleensä hommat tehtyä ajallaan. Samaten ajoittain pystyn sietämään painetta tehdä joku asia erityisen hyvin ja koen onnistuneena, mutta joskus menee vähän häsläämiseksi. Tietynlaista paineistamista, jona liittyy sosiaalisiin tilanteisiin en siedä oikeastaan ollenkaan. Siis pitäisi nopeasti osata/tietää/toimia samalla kun joku vaatii vieressä. Olen pärjäillyt näiden kanssa välillä huonommin ja välillä paremmin. Valmistun toivottavasti loppuvuodesta yliopistosta ja löydän jonkun paikan itselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapitalismi asettaa todella paljon paineita ja luo juuri tuollaisen kuvan, että jos et siedä painetta, olet turha ihmisenä. Suosittelisin yrittämään uudelleen arviointia sen suhteen, miten arvotat omaa olemassaoloasi. Itse olen yrittänyt helpottaa oloani sillä, että tarkastelen kriittisesti kapitalismin tapaa ajaa ihmiset loppuun ja syyttää heitä siitä, kun he murtuvat. Itselläni stressinsietokyky on traumojen takia täysin nollassa ja en ole työkykyinen, mutta silti elämässäni on elämisen arvoisia asioita ja olen mielestäni arvokas ihmisenä. Minulla on merkitystä itselleni ja muille, vaikken pystykään tuottamaan rahallista arvoa yhteiskunnassa. Moni olisi tästä tietenkin eri mieltä, mutta vain omalla mielipiteelläsi on lopulta väliä.

Tietysti erikoiset ihmiset eivät saa yhteiskunnassa tukea, mutta kannattaa silti yrittää pyrkiä eteenpäin. Vaadi päästä hoitoon ja nosta esiin itsetuhoisuutesi, se yleensä herättää terveydenhoidossa huolen. Voit tehdä elämästäsi oman näköisen ja määritellä itse sen, mitä menestys sinulle tarkoittaa.

Vierailija
24/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapitalismi asettaa todella paljon paineita ja luo juuri tuollaisen kuvan, että jos et siedä painetta, olet turha ihmisenä. Suosittelisin yrittämään uudelleen arviointia sen suhteen, miten arvotat omaa olemassaoloasi. Itse olen yrittänyt helpottaa oloani sillä, että tarkastelen kriittisesti kapitalismin tapaa ajaa ihmiset loppuun ja syyttää heitä siitä, kun he murtuvat. Itselläni stressinsietokyky on traumojen takia täysin nollassa ja en ole työkykyinen, mutta silti elämässäni on elämisen arvoisia asioita ja olen mielestäni arvokas ihmisenä. Minulla on merkitystä itselleni ja muille, vaikken pystykään tuottamaan rahallista arvoa yhteiskunnassa. Moni olisi tästä tietenkin eri mieltä, mutta vain omalla mielipiteelläsi on lopulta väliä.

Tietysti erikoiset ihmiset eivät saa yhteiskunnassa tukea, mutta kannattaa silti yrittää pyrkiä eteenpäin. Vaadi päästä hoitoon ja nosta esiin itsetuhoisuutesi, se yleensä herättää terveydenhoidossa huolen. Voit tehdä elämästäsi oman näköisen ja määritellä itse sen, mitä menestys sinulle tarkoittaa.

Piti sanoa, että erikoiset ihmiset eivät saa yhtä paljon tukea.

Vierailija
25/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet päätellyt että paineensietokykysi olisi huono? Minulla oli yhden konsultin soveltuvuustestituloksissa joskus, että paineensietokyky huono, ja siksi minua ei valittu yhteen työhön.

Ihmettelin sitä silloin, koska olin jo pari tutkintoa suorittanut, ja selvinnyt rankasta lapsuudesta. Mielestäni minulla on nimenomaan korkea selviytymiskyky ja resilienssi.

Olen myöhemmin itse päätellyt, että se siinä kohtaa johtui omasta epävarmuudestani, ja että itsetuntoni ei vielä riittänyt siihen että itse olisin uskonut selviäväni tehtävästä.

Oltuani muutaman vuoden pidempään samassa työssä itseluottamukseni kasvoi, että itsekin uskoin pystyväni siihen tehtävään.

Ehkä sinäkin oikeasti olet selviytyjä, mutta olet itse ankarin arvostelijasi. Siinä vaiheessa kun itsekin kelpuutat, olet jo yli kaiken asteikon.

Ehkä itse vedät itsesi niin koville että aiheutat itse ne paineet.

Vierailija
26/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä maailma on täysin itsekäs pa**a paikka. Se, ettäjoku haluaa tehdä itsarin on täysin ymmärrettävää

Tämä on tosiasia. Onnelliset pystyvät joko kieltämään tai sietämään näitä asioita paremmin kuin muut.

Vierailija
27/27 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa miten paineensietokykyä kehitetään? Oletettavasti ensin täytyy harjoitella pikkupaineella,

Esim mietin, mikä on pahinta mitä tapahtuu jos nyt epäonnistun pahasti? Saanko potkut? Sitten ajattelen, että pärjään kyllä työttömänäkin, olen tottunut elämään vaatimattomasti. Sitten ajattelen, että olen luotettava ja hyvä työihminen, ja saan kyllä vielä jotain töitä.

Ajattelen siis aina pahimman kautta, ja totean että edes siihen ei kuole. Joten tapahtuu mitä tapahtuu, selviän kyllä.

Näin olen selvinnyt aika pahoista paikoista.

On paineita joita ei pidäkään sietää. Turvaton tai ilkeä tai narsisti kumppani tai pomo. Silloin pitääkin perääntyä ja lähteä, tarvittaessa vaikka hävitä vähän taloudellisestikin. Sellaiset ihmiset voivat rikkoa ja vangita korjaamattomasti. On paljon tärkeämpi pelastautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän