Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kotonaoloa voida jatkaa siihen saakka, että saadaan rokote? Miten meidät riskiryhmäläiset on nyt yhtäkkiä unohdettu? Emmekö merkitse enää mitään?

Vierailija
26.05.2020 |

Itkettää, kun ajattelenkin, millainen kesä ja syksy on tulossa, jos niitä enää näen. Ravintoloiden, koulujen ja työpaikkojen valtavat viruslingot pyörähtävät täysillä käyntiin. PYSYKÄÄ KOTONA!!!

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa millä elämme jos kaikkien pitää jäädä kotiin??

Mistä saadaan tukirahat kaikille kotona oleville kun verotulojakaan ei enää tule.

Kertokaa!

Rikkaille koronavero ja työnantajat velvoitetaan maksamaan palkka myös kotonaoloajalta, ihan samalla lailla kuin jo nyt esim. sairauden tai vuosiloman aikana.

Entäpä sen jälkeen, kun tämä palkanmaksu kotonaolosta on vienyt työnantajat konkurssiin ja rikkaat (paljonko muuten luulet heitä Suomessa olevan?) muuttaneet maasta?

Tässä on nyt se juttu että ei ole maata johon rikkaatkaan enää pääse tai jossa he selviäisivät vähemmällä maksamisella kuin Suomessa.

Vierailija
102/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä saadaan tukirahat kaikille kotona oleville kun verotulojakaan ei enää tule.

Kertokaa!

Rikkaille koronavero ja työnantajat velvoitetaan maksamaan palkka myös kotonaoloajalta, ihan samalla lailla kuin jo nyt esim. sairauden tai vuosiloman aikana.

Entäpä sen jälkeen, kun tämä palkanmaksu kotonaolosta on vienyt työnantajat konkurssiin ja rikkaat (paljonko muuten luulet heitä Suomessa olevan?) muuttaneet maasta?

Voi herra jee! Eihän siitä kotonaolosta makseta palkkaa. Jos maksetaan, niin silloin tehdään töitäkin kotona etänä. Eihän sen pitäisi ajaa ketään konkurssiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on lopen kyllästyneitä kuulemaan hysteeristen "riskiryhmäläisten" jatkuvaa kitinää ja ulinaa joka asiasta. Mä en ainakaan välitä enää tippakaan, ja se on oma vikanne. Olisitte olleet hiljaa ja pysyneet kotonanne, sen sijaan että säntäilette pitkin kauppoja ja ulkoilureittejä ym. ja teette itsestänne kovaäänistä numeroa 😖

Siis ongelma tässä on se että riskiryhmäläisillä on kanssa perhe, ja se perhe joutuu nyt olemaan vankeudessa. Saan käydä 2 kertaa viikossa kaupassa, maskin kanssa, poika ei saa tavata kavereitaan, hän olisi halunut tajaa ajokortin tänä vuonna mutta sekin lykkääntyy.

Jos ravintolat ym pysyisivät kiinni edes muutaman kuukauden niin tauti olisi hävitetty Suomesta.

Lässyn, lässyn. Sun mielestä olisi vain kivaa kun kukaan ei pääsisi ravintolaan, koska haluat että koko maailma kiillottaa sun marttyyrinkruunuasi karanteenissa, eikä sen sijään pidä hauskaa kaljaa hörppien. Sen kun ootte poikanne kanssa kotona, aivan sama, mä ainakin haluan palata normaaliin elämään mahdollisimman pian ja niin haluaa moni muukin. Me ollaan ihan tarpeeksi jo teidän takia kärsitty.

Vierailija
104/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa!

Voi herra jee! Eihän siitä kotonaolosta makseta palkkaa. Jos maksetaan, niin silloin tehdään töitäkin kotona etänä. Eihän sen pitäisi ajaa ketään konkurssiin.

Tuosta alkuperäisestä lainauksesta saa sen käsityksen, että sen kirjoittaja kuvittelee työnantajien maksavan kotonaolosta nimenomaan ilman mitään työntekoa, kuten sairauden ja vuosiloman aikana.

Vierailija
105/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bäääää 🐑🐑🐑

En pysy.

Vierailija
106/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, kuinka itsekkäitä ihmisiä rahankiilto silmissä tässäkin ketjussa on. Eikö olisi parempi, että tyytyisimme kaikki vähempään, lakkaisimme tavoittelemasta materiaa, ja kaikki pysyisivät kotona rokotteeseen asti? Valtio voisi järjestää perustoimeentulon kaikille esim. rikkaille laitettavalla erikoisverolla.

Minusta se ei ole ”rahan kiilto silmissä” - elämistä, jos vaan yksikertaisesti haluaa tehdä sen oman työnsä ja tienata itse rahat elämiseensä. Ja perheensä elämiseen. Ei kukaan keskituloinen ihminen mitään kuuta taivaalta halua, sitä vaan haluaa lyhentää asuntolainansa, käydä ruokakaupassa ja ostaa lapsille kesävaatteet.

Hyvin tienaavia ei todellakaan enää millään raippaveroilla saa rangaista, luuletko että he kauan tässä maassa sitten pysyvät?

Et sinä vammautuneena tai kuolleenakaan asuntolainaa lyhennä tai shoppaile. Mikä nyt on lopulta kenellekin tärkeää...

Todennäköisyys kuolla tai vammautua koronan takia on työikäiselle mitättömän pieni. Rahan loppuminen taas on varmaa, jos ei mene töihin.

Vierailija
107/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen on kaksi syytä.

Ensimmäinen on se että rokotetta voi joutua odottamaan vuosia. 5 vuotta ei ole mitenkään epätodennäköisen pitkä aika, vaan melko nopea. Keskimääräisesti kestää 10 vuotta että uusi lääke pääsee markkinoille. Ebola-rokotteeseen kesti 5 vuotta ja se oli ennätysnopea.

Toinen syy on se että nämä rajoitukset tappaa enemmän ihmisiä kuin korona. Jengi ei hakeudu sairaana hoitoon koska pelkää koronaa. Syövät jää diagnosoimatta. Ihmisiä joutuu vakavaan taloudelliseen ahdinkoon laman seurauksena. Se johtaa lisääntyneisiin kuolemiin.

Tuohon toiseen syyhysi sen verran, että virus ei häviä yhtään minnekään, vaikka kaikki rajoitukset poistettaisiin heti. Ne, jotka eivät hakeudu sairaana hoitoon koronapelon vuoksi, eivät tule tekemään sitä ensi viikollakaan, vaikka ravintolat, museot, uimahallit yms paikat avataankin. Rajoitukset eivät ole tähänkään asti estäneet hoitoon menemistä. 

Vierailija
108/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimoni kuuluu riskiryhmään, vaikea ennestään keuhkosairaus ja diabetes ja se tietäisi hengenlähtöä jos hän sairastuisi koronaan.

Tietysti hän pysyy kotonaan mutta minä joudun käymään ainakin kaupoissa, ja poikamme 19 v kärsii siitä että hän ei voi tavata kavereitaan. jossain vaiheessa myös työnantajani haluaa minut takaisin työpaikalle fyysisesti ja syksyllä pojan koulu jatkuu luultavasti normaalina.

Olen ehdottanut ratkaisuksi että vaimo muuttaisi omien vanhempiensa luokse maalle kunnes vaara saada tartunta on ohi. Asumme siis pk-seudulla jossa sitä vaaraa vielä on.

Siis jatkan vielä, hän ei ole suostunut muuttamaan vanhempiensa luokse. En tiedä miksi, mutta hän ei suostu, joten minä ja poikamme jatkamme tätä vankeutta.

Miksi suostutte vankeuteen? Voittehan ihan hyvin tavata ystäviä ulkona, nyt on hyvät säätkin siihen. Jos vaimo ei suostu niin hän voi itse lähteä sinne maalle pakoon. Haluaako hän että pojasta tulee epäsosiaalinen syrjäytynyt nuori mies?

Itselläni kans puoliso riskiryhmää ja lapset teini-ikäisiä. Puoliso ei tykkää että tapaavat kavereitaan, mutta pidän lasten puolia ja annan heidän ulkoilla ystävien kanssa.

Vierailija
109/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on mennyt propaganda perille. Mitä jos sinä pysyisit kotona jos flunssa pelottaa noin paljon?

Tässä hyvä esimerkki miten jotkut ovat pihalla asioista. Ei korona ole perus flunssa. Se on paha siksi kun ei ole rokotetta. Ei sen kanssa ole pelleilemistä. Mutta pysy muista ihmisistä turvavälin päässä. En kuulu riskiryhmään mutta en halua sitä. Perus flunssaan turha verrata koronaa. Pidän turvavälit ym. Käynkin kaupassa siihen aikaan kun ei ole juurikaan muita. Osaankin käyttää omaa järkeäni toisin kuin sinä ilmeisesti. Varmaan laitat kaikki asiat propagandan piikkiin etkä osaa mitään ottaa vakavasti mutta omapa on ongelmasi. Sun kannattaisi mennä juttelemaan jonkun psykologin kanssa niin varmaan saat apua ongelmaasi.

Vierailija
110/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaimoni kuuluu riskiryhmään, vaikea ennestään keuhkosairaus ja diabetes ja se tietäisi hengenlähtöä jos hän sairastuisi koronaan.

Tietysti hän pysyy kotonaan mutta minä joudun käymään ainakin kaupoissa, ja poikamme 19 v kärsii siitä että hän ei voi tavata kavereitaan. jossain vaiheessa myös työnantajani haluaa minut takaisin työpaikalle fyysisesti ja syksyllä pojan koulu jatkuu luultavasti normaalina.

Olen ehdottanut ratkaisuksi että vaimo muuttaisi omien vanhempiensa luokse maalle kunnes vaara saada tartunta on ohi. Asumme siis pk-seudulla jossa sitä vaaraa vielä on.

Siis jatkan vielä, hän ei ole suostunut muuttamaan vanhempiensa luokse. En tiedä miksi, mutta hän ei suostu, joten minä ja poikamme jatkamme tätä vankeutta.

Miksi suostutte vankeuteen? Voittehan ihan hyvin tavata ystäviä ulkona, nyt on hyvät säätkin siihen. Jos vaimo ei suostu niin hän voi itse lähteä sinne maalle pakoon. Haluaako hän että pojasta tulee epäsosiaalinen syrjäytynyt nuori mies?

Itselläni kans puoliso riskiryhmää ja lapset teini-ikäisiä. Puoliso ei tykkää että tapaavat kavereitaan, mutta pidän lasten puolia ja annan heidän ulkoilla ystävien kanssa.

Vaimo kuvittelee että minä ja poika tekisimme jotain typerää jos hän lähtisi maalle asumaan vanhempiensa luokse, esim kävisime juuri kapakassa ja toisimme taudin sieltä.  Toisaalta vaimon suhde omiin vanhempiinsa on vähän ristiriitaista. Isän kanssa menee paremmin, äiti taas komentelee ja on lisäksi itsepäinen ja muistisairas. Hän pelkää että ruokahuolto ei toimisi koska hän on allerginen monelle eri ruoka-aineelle.

Vierailija
111/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa!

Haluat siis kaikki firmat konkurssiin ja "rikkaat" niin köyhiksi, etteivät voi enää uutta yritystoimintaa aloittaa? Mutta miten moisen varkauden voisi perustella? Ei kenellekään voi yhtäkkiä sälyttää muiden suomalaisten elatusvelvollisuutta, ihan ilman vastinetta.

Vierailija
112/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sesonkityöläisenä pk-firmassa, jossa tällä hetkellä 8 työntekijää (+ pari omistajaa) töissä. Olen pian 52-vuotias ja jonkinasteinen "riskiryhmäläinen ". Etätyön mahdollisuutta ei ole, koska kyseessä varastotyö. Luin tätä päivällä ruokkiksella ja tuumailin mielessäni, että mitähän noi omistajat sanoisivat, jos marssisinkin toimistoon ja ilmoittaisin, että kun mulla on nyt työsuhde 30.9. asti, niin lähdenkin tästä kotiin viettämään koronakaranteenia loppuajaksi ja odotan, että mulle maksetaan palkka normaalisti siihen saakka...😂 Vois olla aluks aika suu auki kummallakin, mutta valkotakkiset varmaan tilattais hakemaan aikas nopeasti! Sanottais varmaan, että kun pää hoitojakson jälkeen selvinnyt, kannattaa suunnitella Pohjois-Koreaan työllistymistä, siellä kun ei oo paljoo koronaakaan...🤣 Juu, en todellakaan meinannut kokeilla moista, täytyy sanoa, etten ole eläissäni juuri typerämpää ideaa kuullut!?!

Vierailija
113/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahenkilökunta, siivoojat, kaupanväki, bussikuljettajat, poliisit, rakentajat yms. Eivät ole olleet etätöissä vaan jatkaneet normi työtään koko pandemian ajan. Ei paniikkia.

Vierailija
114/114 |
27.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyöstä tulisi tehdä lailla pakollista kaikissa niissä töissä, joissa se suinkin on mahdollista. Ja jos työtä ei ole mahdollista tehdä etänä, se sallittaisiin vain, jos se on ehdottoman välttämätöntä, kuten esim. sairaanhoito. Ravintolat, kosmetologit, kampaajat yms. eivät ole, kukaan ei niiden puutteeseen kuole. Mutta koronaan kuolee.

Aika paljon tulisi työttömiä tuolla toiminnalla. Kukas heidän elämisensä maksaa? Nostetaan etätyöntekijöiden veroprossat pilviin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan