Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus normaalipainon sisällä?

Vierailija
26.05.2020 |

Paino 73 kg ja pituus 176 cm. Treenaan aktiivisesti: juoksulenkki (6 km) kaksi kertaa viikossa. Lihaskuntotreeniä 3-4 kertaa viikossa 30-60 minuuttia kerrallaan. Kävelyä tulee noin 5 kilometriä viikon aikana (tuota voisi ja pitäisikin toki lisätä). Muuten istumatyö joten päivän aikana ei kalorit juurikaan kulu. 24-vuotias olen joten iänkään ei pitäisi vielä kauheasti vaikuttaa.

Koko nuoruuteni olin selkeästi ylipainoinen ja nyt elämäntapa muutoksilla päässyt normaalipainoon, mutta nyt ei ole vuoteen paino pudonnut tästä enää. Välillä lähtee pari kiloa kun oikein tiukkana olen, mutta tuntuu, että riittää että yhden viikonlopun ottaa rennommin ja sitten ollaan taas alkupisteessä. Tänäänkin olen syönyt annoksen puuroa, chiansiemeniä ja mustikoita, 3 proteiinileipää, 1 avokadon ja 1 proteiinipatukan, illalla syön vielä 100 g lohta, sekä maissia ja ananasta. Laskin että kaloreita tulee 1500 ja ahdistaa kun tuntuu että olen taas syönyt liikaa vaikka treenasin kyllä myös vatsalihaksia 30 minuuttia. Onko normaalipainon sisällä laihduttaminen oikeasti näin vaikeaa!?!?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään omakohtaista kokemusta tai hyviä vinkkejä?

Vierailija
2/7 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalipainoisen sisällä laihduttaa alkaa se normaalipainoisen nahka löystyy ja jää roikkumaan ympärille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdutin melkein kahdeksan kiloa normaalipainon sisällä ja voin sanoa että oli ihan hiton vaikeaa ja tuskaista. Toteutin laihdutuksen muutamassa 1-2 kk pätkässä, jolloin laskin kaloreita (max 1300 kcal päivässä). Alku oli todella hankala, tuntui että kituutin nälässa viikon pari ja ei grammaakaan näkynyt vaa'alla.

Viimein melkein vuoden jälkeen pääsin tavoitteeseni... Tsemppiä. Älä lue lihavien "laihdutusvinkkejä", ne ei ole yhtä tehokkaita normaalipainoisille, vaan tarvitaan ns rajumpia toimia.

Vierailija
4/7 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila... kirjoitti:

Minä laihdutin melkein kahdeksan kiloa normaalipainon sisällä ja voin sanoa että oli ihan hiton vaikeaa ja tuskaista. Toteutin laihdutuksen muutamassa 1-2 kk pätkässä, jolloin laskin kaloreita (max 1300 kcal päivässä). Alku oli todella hankala, tuntui että kituutin nälässa viikon pari ja ei grammaakaan näkynyt vaa'alla.

Viimein melkein vuoden jälkeen pääsin tavoitteeseni... Tsemppiä. Älä lue lihavien "laihdutusvinkkejä", ne ei ole yhtä tehokkaita normaalipainoisille, vaan tarvitaan ns rajumpia toimia.

Kiitos kommentista ja tsempeistä :) oliko paino helppo ylläpitää itse laihdutusvaiheen jälkeen vai oliko pakko jatkaa aivan hirveän kurinalaisesti?

Vierailija
5/7 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutan normaalipainon sisällä, aloitin lievästä ylipainosta, bmi oli 25(Tätä ennen oon käynyt salilla muutaman vuoden täysin säännöllisesti 3-4 kertaa viikossa enkä ole ollut koskaan yli 25 bmi eli ei ollut säästöliekkiä tai laihdutushistoriaa taakkana) . 6kg lähtenyt 4kk aikana. Käyn salilla 3 kertaa viikossa ja 2 kertaa viikossa 45min aerobinen treeni. Kalorit 1800. Välillä kiristän kalorit tasolle 1600, mutta vain pariksi viikoksi. Lisäksi kävelyä niin paljon, että päivässä askeleet 10 000. Pidin dieettitaukoa välillä, eli pudotus tapahtuu 6-8vkon jaksoissa. Dieettitauon aikana syön kulutuksen mukaan tai vähän alle. Esim. 8vkon tauon aikana paino putosi reilun kilon. Koko 4kk ajan oon merkannut kaiken syömäni ruuan ylös.

Ei alkoholia, ei suklaata, ei roskaruokaa dieetillä. Vaatii järjestelmällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä, mutta tulosta tulee hitaasti mutta varmasti.

Vierailija
6/7 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lila... kirjoitti:

Kiitos kommentista ja tsempeistä :) oliko paino helppo ylläpitää itse laihdutusvaiheen jälkeen vai oliko pakko jatkaa aivan hirveän kurinalaisesti?

Paino oli yllättävän helppo pitää ilman mitään toimenpiteitä! Vältän tietysti ylilyöntejä, mutta syön kyllä normaalisti. Kerran viikossa saatan syödä roskaruokaa. Kiloakaan ei ole tullut takaisin. Pelkäsin myös kovasti, että paino palaa jos ei jatka kituutuslinjalla, mutta väärässä olin! :)

Kyllä se siitä! Voithan laihduttaa silleen porrastetusti että vedät laihdutuskuuria joka toinen kuukausi ja joka toinen kuukausi syöt normaalisti eli vain pidät huolta ettei paino karkaa takaisin. Itselleni tämä oli armollinen laihdutskeino kun tiesi että seuraavassa kuussa voin taas hakea silloin tällöin kebabia. Ja sitten seuraavassa kuussa taas jatkoin laihdutusta siitä mihin jäin :) tietenkin tämä hidastaa projektia, mutta itseäni se ei haitannut.

Vierailija
7/7 |
26.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevennän parhaillaan muutamaa kiloa normaalipainon sisällä. Hidasta ja tuskallista mutta alaspäin menee. 7 vkoa ja 3.3kg.

Syön koomakulutukseni 1280kcal /pvä verran ja liikun mahdollisimman paljon, parhaillaan pihahommia 2-6h päivässä.

Paino keikkuu edestakaisin mutta kerran viikossa vaaka näyttää 200-300g pudotusta:)

Tärkeintä on syödä kunnon ruokaa eikä mitään korvikkeita. Syön aamu- ja iltapalan ja 2 lämmintä ateriaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi