Löytyiskö mistään hyvännäköisiä naisia, jotka osaavat koodata C-kielellä ja assemblerilla?
Hitsit, kun näin juuri yhden naisen, joka vääntää koodia yhteen käyttöjärjestelmään, ja ihan ilmaiseksi harrastusmielessä. Tuollainen hyvännäköinen brunette, jolla ei ole rumia silmälasejakaan. Eikä mikään lihava tietenkään.
mies.
Kommentit (44)
Voiko ohjelmointia harrastaa? Miten sitä harrastetaan?
T: ehkä hieman kiinnostunut
Tässä yksikössä työskentelee yksi. Keskittyy mielummin koodaamiseen kuin miehiin, eli ei ole koodaava Baywatch Pamela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en sit kelpaa kun väsään vain verkkosivuja. No voi nyt suru.
Sama juttu. Koodaan javascriptiä frontissa ja bäkissä, jää mies saamatta kun en osaa C:tä. :(
Frontti on kirosana aika monelle, ehkä sen takia pariutuminen ei ole onnistunut? Ei ehkä kannata tuoda tuollaista esiin ekoilla treffeillä, eikä ehkä sitä javaakaan. Mutta eikö sulle vois löytyä joku sun tasoinen javamies? Miksi yrität C-miestä jos java on sun taso? C-naiset vie ne C-miehet, ei niitä enää riitä javanaisille jaettavaksi.
Jos haluat parantaa asemaasi parisuhdemarkkinoilla, niin opiskele sitä C:tä itsenäisesti! Ties vaikka pääsisit sitten oikeisiin töihinkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Koodaan javascriptiä frontissa ja bäkissä, jää mies saamatta kun en osaa C:tä. :(
Frontti on kirosana aika monelle, ehkä sen takia pariutuminen ei ole onnistunut? Ei ehkä kannata tuoda tuollaista esiin ekoilla treffeillä, eikä ehkä sitä javaakaan. Mutta eikö sulle vois löytyä joku sun tasoinen javamies? Miksi yrität C-miestä jos java on sun taso? C-naiset vie ne C-miehet, ei niitä enää riitä javanaisille jaettavaksi.
Jos haluat parantaa asemaasi parisuhdemarkkinoilla, niin opiskele sitä C:tä itsenäisesti! Ties vaikka pääsisit sitten oikeisiin töihinkin?
Mitä aloittaja tekee tässä ketjussa kerta c-naiset tulee ja vie miehet mennessään?
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksikössä työskentelee yksi. Keskittyy mielummin koodaamiseen kuin miehiin, eli ei ole koodaava Baywatch Pamela.
Koodaava nainen tienaa omat rahansa, ei sen tarvii paklata naamaa ja laittaa kaiken maailman hiuslisäkkeitä ja tekoripsiä jonkun tyhjäpäisen miehen takia. Nämä varataan kyllä jo viimeistään opiskeluaikana, elleivät ole jo lukiossa pariutuneet.
Vierailija kirjoitti:
Täällä olisi eräs entinen malli jos Java kelpais, mut ei niin ei.
Tosi hauska sattuma! Minä olen tämmöinen hoikka 180-senttinen, valokuvamallina nuorempana toiminut nainen, ja Java sujuu minultakin. Mikähän juttu tämä on? ;)
Venäjällä on tunnetusti hyviä koodaajia ja hakkeroijia. Osaavat koodata muutakin kuin vain koneita. Semmoinen ap:lle!
Vierailija kirjoitti:
Ensin opetellaan koodaamaan ja sitten koodataan jotain omia projekteja. Tai osallistutaan toisten projekteihin Githubissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi frontti on kirosana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi frontti on kirosana?
Frontti on kirosana kai siksi kun se usein tehdään javascriptillä. Ainakin nuorison keskuudessa se on ihan hyi hyi, vähän sama kuin jos olisi Tiedolla töissä.
Mä osaan kirjoittaa ruutupaperille c-kirjaimia nättiin ja suoraan riviin.
Eikä yksi riitä. Ap:lle kriteerit täyttäviä naisia pitää olla useampi, että pääsee sitten valkkaamaan tarkempien kriteerien pohjalta parhaan.
Harmi vaan, että näillä naisillakin voi olla oma mielipiteensä siitä, kelpaako ap heille.
Vierailija kirjoitti:
Voi toki. Esim. itselläni on muutama kehitysympäristö (IDE), joita voi ostaa tai ladata netistä ilmaiseksi. Niillä kirjoittelen koodit. Oppaita löytyy netistä pilvin pimein. Voi ratkaista huvikseen valmiita tehtäviä (tehtäväsivustojakin on paljon), tai jos mielessä on jokin oma projekti niin tehdä sellaisen. Lisäksi on olemassa paljon sivustoja, joilla voi keskustella ohjelmoinnista muiden harrastajien kanssa; suomalaisia esim. Ohjelmointiputka.
Jos et yhtään tiedä asiasta mitään, pitäisi ensin opiskella jokin sopiva kieli. Itse kyllä koodaan myös aloituksessa vaadituilla C:llä ja assemblerillakin, mutta voi olla että Pythonilla pääsee helpoimmin jyvälle siitä, mistä ohjelmoinnissa oikein on kysymys. Sitten voi mielenkiinnon mukaan opiskella muita kieliä.
(Ja joo, en ole kaunis.)
Itse osaan JavaScriptin lisäksi javaa, C:tä ja pythonia. PHP ja TypeScript ovat tuttuja myös. Go:ta opiskelen, Kotlinia pitäisi opiskella. Angularia ja Reactia osaan semihyvin. Nykyinen homma on tiimiesimies ja vähän teknologia future ryhmässä jäsenenä. Kohta kolkyt tulee täyteen niin pitäisi päättää mitä 5 vuoden sisällä tapahtuu. Työ ja opiskelu on vienyt niin suuren osan ajasta etten ole ehtinyt seurustella 3 vuoteen ja kuormasta ei kannata syödä.
Vierailija kirjoitti:
Kauniit naiset koodaa enempi frontendin puolella. Rumemmat ja miehet väsää backendia. Olen ollut alalla pitkään ja kaunista backendin koodaajaa en ole vielä nähnyt - sellaisia rekkalepson näköisiä monet.
Meksikosta voi Venäjän lisäksi löytää bruneten koodaajan. Siellä ollaan alettu hyvää vauhtia löytämään IT-ala. Mutta, riittääkö aloittajan rahkeet?
Miehen työpaikalla on melko kaunis koodaajanainen. Mutta harrastaa voimanostoa, siinä voisi ap jäädä alakynteen?
Oma tytär kävi nörttilukion ja siellä kyllä tahtoi olla niin, että tytöt pariutuivat lukion aikana - niin minunkin tyttärelleni kävi. Menee opiskelut rennommin kun ei tarvitse säätää deittiskenessä.
Linda Liukas kannustaa naisia koodaustöihin. Mutta kiinnittääkö hänkään huomiota naisten ulkonäköön? Mutta Lindahan on itse kyllä kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aloittaja tekee tässä ketjussa kerta c-naiset tulee ja vie miehet mennessään?
Koska se yksi C-nainen meni jo eikä vienyt tätä sankaria, ehkä sen markkina-arvo on heikompi kuin hän ajattelee, C:stä huolimatta.
No ymmärtäähän sen kun kehitysalustana on MS Visual Studio...
Onhan se hyvä, jos puoliso käyttää samoja kieliä kuin mitä itse osaa.
Minä en osaa noita kyseisiä kieliä, mutta sen sijaan suomea ja jonkin verran englantia, ja vaikea olisi kuvitella puolisoa, joka ei taitaisi kumpaakaan.